Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beveiliging d.m.v. gezichtsherkenning ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 14:31
Ik heb gewoon om het uit te proberen, het programma BananaScreen gedownload en getest. Het werkt best leuk maar is niet echt een vervanging van oa. een wachtwoord.
Zoals op het forum van het programma staat, kan je met een foto of zelfs een tekening het programma om de tuin leiden. :P

Het is een freeware programma en ik heb nog lopen zoeken naar wat professioneler programma's.

Ik kwam op http://www.fxguardsoftware.com/ maar de trail werkte helaas niet bij mij.
Ook op http://www.face-rec.org/vendors/ staan er wel veel, maar meestal werkt het via professionele hardware.

Mijn vraag is onder andere: Wie gebruikt dit soort beveiliging in een "live" omgeving?

Free Tibet

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wij gebruiken dergelijke software niet. Het is gewoon te onbetrouwbaar en in mijn ogen is gezichtsherkenning niet geschikt voor zaken als toegangscontrole. Het is gewoon te makkelijk om de tuin te leiden met foto's / tekeningen of een goed masker. Gezichtscontrole is meer iets om bv mensen te herkennen in een grote massa zoals bv bekende hooligans in een meute mensen (om hierna nog eens een handmatige controle uit te voeren). Op zich is een menselijk gezicht ook niet super uniek. Denk bv aan tweelingen / dubbelgangers: soms zitten de afwijkingen bij dergelijke gevallen in de marges.

Volgens mij is in London een systeem operationeel om gezochte mensen te identificeren in de binnenstad aan de hand van de zeer grote hoeveelheden aan camera's die daar hangen. Natuurlijk is er een verschil wat betreft toepassing: om een toegangscontrole systeem om de tuin te leiden dien je zo goed mogelijk op het origineel te lijken. Om een identificatie systeem om de tuin te leiden dien je zo min mogelijk op het origineel te lijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 27-12-2007 08:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 00:06
Bij mijn werkgever hebben ze een iris scan om in bepaalde gedeeltes van het gebouw te komen. Op zich best lachen, maar als ik slaperig smorgens op mijn werk kom kan het nog best lastig zijn om a. mijn ogen goed open te houden en b. mijn hoofd stil en recht te houden voor dat ding. Als hij vervolgens refused kan ik 30 seconden wachten voor ik het weer mag proberen.

Ohja trouwens wel geniale vrouwenstem die roept als je geweigerd bent: sorry we where unable to comply.

[ Voor 12% gewijzigd door BrammeS op 27-12-2007 08:36 ]

Advanced sheep-counting strategies

• Bor
  • Nu online

Bor

Een iris scan is natuurlijk wel wat anders dan volledige gezichtsherkenning zoals de ts aandraagt. Iris scanning is trouwens ook omstreden wat betreft privacy omdat zaken als bepaalde ziektes / zwangerschap etc ook uit de ogen uit te lezen zijn.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 14:31
Dat van Londen had ik inderdaad ook al gezien, het zit er al een tijdje. Ik vond een artikel uit 1998 link.

Ik wist trouwens niet dat je zo diep in de ogen kan kijken dat je zelfs zwangerschappen kan zien ;)

Free Tibet

• Bor
  • Nu online

Bor

Len schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:09:
Ik wist trouwens niet dat je zo diep in de ogen kan kijken dat je zelfs zwangerschappen kan zien ;)
Ik heb het ook maar uit 2e hand: toevallig een docu over dit soort zaken waarin men dat aangaf. Mogelijk kun je bepaalde stoffen herkennen oid? Zou best kunnen dat het een broodje aap is hoor. Bij ziektes gaat de stelling in ieder geval op.

Edit:

Dat betreft retina scanning:
Retinal Scan

Retinal scans measure the blood vessel patterns in the back of the eye. Retinal scan templates are typically 40 to 96 bytes. Because users perceive the technology to be somewhat intrusive, retinal scanning has not gained popularity with end-users. The device involves a light source shined into the eye of a user who must be standing very still within inches of the device. Because the retina can change with certain medical conditions, such as pregnancy and high blood pressure this biometric might have the potential to reveal more information than just an individual's identity.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 28-12-2007 14:21 ]

Pagina: 1