Ik ben dit jaar erg verwend met kerst, ik heb namelijk een Hitachi CPX1 gekregen
Heel erg dankbaar natuurlijk maar ik ben een persoon die eerst gaat kijken of hij voor hetzelfde geld niet iets beters/anders kan krijgen wat voor mijn doel meer geschikt zal zijn...
Ik heb dus, zoals eerder vermeld, een Hitachi CPX1 gekregen. Deze beamer heeft de volgende specificaties:
Nu heb ik zelf erg weinig verstand van beamers dus vraag ik jullie raad.
De beamer is gekocht bij mediamarkt en na wat zoektochten op het internet kwam ik erachter dat deze "toevallig" vanaf deze maand niet meer worden gemaakt, ik weet hoe de mediamarkt is (heb er zelf gewerkt) en zullen dus zo snel mogelijk af willen van hun "oude" spullen, misschien is dat hier ook wel het geval geweest...
Mijn doel is voornamelijk het kijken van films, TV en het spelen van spelletjes via mijn console (Wii).
Ik ga er vanuit dat de beamer rond de 800/900 euro gekost heeft (al mag ik kieskeurig geloven).
Is dit (graag ook persoonlijke ervaringen of verhalen) een goede keuze en kan ik deze beamer behouden of zeggen jullie dat er voor dit geld echt betere beamers zijn? Dan ruil ik de beamer namelijk om... dat heb ik liever dan dat ik over 6 maanden met iets zit wat eigenlijk al verouderd is...
Een andere vraag is het volgende: Op de website van hitachi zie ik staan dat het apparaat 1080p HDTV ondersteund... nu heb ik 2 VGA poorten, een S-Video en een composite poort... hoe sluit ik hier een HDTV apparaat op aan? Dit gaat toch doormiddel van DVI of HDMI wat ik niet heb?
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, in ieder geval bedankt!!
Ik heb dus, zoals eerder vermeld, een Hitachi CPX1 gekregen. Deze beamer heeft de volgende specificaties:
Voor overige specificaties zie: http://www.hitachidigital...c.do?pt=6&pg=17&proid=551LCD Panel 0.63"P-Si TFT x 3
Resolution XGA: 1024 dots x 768 lines
Number of Colour 8bit/colour, 16.7Mcolours
Brightness 2000lm Normal Mode
1600lm Whisper Mode
Contrast Ratio 500:1
Lamp UHB 160W
Lamp Life @ whisper 3000hrs
Lens F1.8~1.9 x1.2 Optical Zoom (f=16.4~19.7 mm), Manual Focus
Keystone 6:1upward shift, fixed
Digital Keystone Auto V keystone
Diagonal Display Size 30~300 inches
Computer Compatibility IBM Compatible VGA, SVGA XGA, SXGA/SXGA+,UXGA Compressed, MAC 16"
Video Compatibility NTSC/PAL/SECAM/PAL-M,N/NTSC4.43
SDTV: 525i(480i), 525p(480p), 625i(576i)
HDTV: 750p (720p@60Hz), 1125i(1080i@50/60Hz)
Audio Speakers 1.0 W x 1
Nu heb ik zelf erg weinig verstand van beamers dus vraag ik jullie raad.
De beamer is gekocht bij mediamarkt en na wat zoektochten op het internet kwam ik erachter dat deze "toevallig" vanaf deze maand niet meer worden gemaakt, ik weet hoe de mediamarkt is (heb er zelf gewerkt) en zullen dus zo snel mogelijk af willen van hun "oude" spullen, misschien is dat hier ook wel het geval geweest...
Mijn doel is voornamelijk het kijken van films, TV en het spelen van spelletjes via mijn console (Wii).
Ik ga er vanuit dat de beamer rond de 800/900 euro gekost heeft (al mag ik kieskeurig geloven).
Is dit (graag ook persoonlijke ervaringen of verhalen) een goede keuze en kan ik deze beamer behouden of zeggen jullie dat er voor dit geld echt betere beamers zijn? Dan ruil ik de beamer namelijk om... dat heb ik liever dan dat ik over 6 maanden met iets zit wat eigenlijk al verouderd is...
Een andere vraag is het volgende: Op de website van hitachi zie ik staan dat het apparaat 1080p HDTV ondersteund... nu heb ik 2 VGA poorten, een S-Video en een composite poort... hoe sluit ik hier een HDTV apparaat op aan? Dit gaat toch doormiddel van DVI of HDMI wat ik niet heb?
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, in ieder geval bedankt!!