[Strato] Dedicated servers geschikt voor gameservers?

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:02
Hallo mensen,

vanwege aanhoudende problemen met onze dedicated server hoster ben ik op zoek naar mogenlijke alternatieven.
Hierbij kwam ik ook de site van Strato tegen, en daar had ik de volgende vraag over:

Is het mogenlijk om op hun dedicated servers ook probleemloos/lagloos gameservers te hosten?

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Helaas kon ik op internet niet veel ervaringen vinden met hun dedicated servers in combinatie met gameservers. Het enige wat ik vond was op hun eigen site een regeltje:
Ook het gebruik van de STRATO Dedicated Server als gameserver of online back-updrive is mogelijk
Bron: http://www.strato.nl/press/2007/2007_06_18_1.html

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Moet je even kijken wat voor server je daar kan afnemen en wat de systeemvereisten van je spelletje zijn? Verbinding zal zowiezo wel snel genoeg zijn zeker?

• EDIT
De systeemeisen zijn meer dan genoeg voor dat spel, het gaat mij meer om de 'performance' van de verbinding, aangezien de servers dan (neem ik aan) in hun datacenter in Berlijn komen te staan.
Dus meer in de zin van: is de ping goed, ontstaat er netwerklag bij gameservers o.i.d.?
(ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen :$)

[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 26-12-2007 14:48 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:18

Stewie!

Keen must die!

Kwa hardware is hun server XL geschikt voor games. Die server is 79 ex btw per maand of 89 ex btw voor de windows versie.
Welke game wil je spelen?

• EDIT
Het gaat om TrackMania Nations, een weinig eisend spel.
Ik had inderdaad die XL server in gedachten.

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:12
Ik ben zelf ook op zoek geweest de laatste dagen naar een dedicated servertje en ben uitgekomen op hetzner.de, je krijg er 1TB 100mbit verkeer bij en daarna wordt je teruggezet naar 10mbit. (Ook zat voor gameservers trouwens).

Wat ik heb gelezen van onze (Duitse) vrienden op fora zijn ze tevreden over de verbinding van hetzner en wanneer ik naar een CSS server verbind is de ping rond de 30-50 (goed zat voor trackmania).

Enige "nadeel" is dat de servers met linux zijn uitgerust, als dat als een nadeel beschouwd kan worden, want ik weet niet of trackmania een linuxserver heeft.

Ook een nadeel is dat je alleen via Credit Card kunt betalen, maar kwa systeemspecs zijn ze een stuk beter dan strato, daarom heb ik dan ook besloten om begin januari een server bij hetzner te bestellen.

Indien mensen dingen bij Hetzner zien waarom ik daar geen server moet pakken graag zeggen, want ik vind ze tot nu toe de beste die ik heb gevonden (prijs/kwaliteit)

[ Voor 9% gewijzigd door Squirtle op 27-12-2007 14:58 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

In Nederland heb je betere servers voor dezelfde prijs en ook nog eens op een beter netwerk :)

• EDIT
@ Squirtle:
helaas is het voor ons een vereiste dat de server wordt uitgerust met Windows, anders was het inderdaad ook een interessant bedrijf.
@ DaMorpheus:
Tja als ik dan naar je onderschrift kijk is dit meer reclame voor i3d, maar daar krijg ik dit toch echt niet voor dat geld, aangezien ik daar 20 euro meer moet betalen voor die Windows.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Alleen al in de Google ads die hier boven de quick reply staan, zie ik 3 aanbiedingen voor goedkope Nederlandse dedicated servers.

Als je diverse vrijblijvende offertes zoekt, raad ik www.webhostingtalk.nl aan, daar kan je een aanvraag plaatsen met al je wensen, diverse Nederlandse bedrijven zullen reageren met scherpe prijzen :)

De ping naar de goedkopere Duitse dedicated servers is zeker merkbaar: het hoofddeel van hun klanten is Duits en daar zijn de betreffende netwerken dan ook naar ingericht.

Succes!

[ Voor 63% gewijzigd door Stewie! op 27-12-2007 17:38 ]

• EDIT
DaMorpheus schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:35:
[...]
De ping naar de goedkopere Duitse dedicated servers is zeker merkbaar: het hoofddeel van hun klanten is Duits en daar zijn de betreffende netwerken dan ook naar ingericht.
[...]
Welliswaar niet echt een ervaring, maar hier heb ik wel wat aan :)
Dank.
Ik ga dan toch maar verder zoeken.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
www.valueserver.de (ik weet daar een 15% korting coupon als je intresse hebt)
www.kdiss.nl
http://swiftway.nl/ (support is engels geloof ik)
www.leaseweb.nl super netwerk. slechte support

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 27-12-2007 20:41 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Hier een grafiekje van de ping naar een VPS van Strato. Het lijkt vrij stabiel, maar je dedicated kan in een ander DC staan, op een andere aansluiting staan, achter een overbelaste switch staan, valt dus niet zoveel over te zeggen. Overigens zul je voor TMN waarschijnlijk al genoeg hebben aan de L dedicated van Strato.

In Nederland is het uiteraard wel voor dezelfde prijs te krijgen, maar het kaf van het koren scheiden is lastig, Strato is niet per definitie slechter.

• EDIT
Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik ga eens goed rondkijken, voor ik weer een stomme beslissing neem :)
Pagina: 1