Toon posts:

drivers voor Acer Aspire 5310

Pagina: 1
Acties:
  • 2.167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik las wel vaak de onderwerpen die hier behandeld worden, maar kan nu dan ook reageren. Ik heb dus ook de Acer Aspire 5310 teruggezet van Vista naar XP proff. Ik heb tevens het adres van de site gezien waar je de drivers kunt downloaden. Mijn vraag is nu: welke drivers moet ik nu downloaden voor XP? Want die op de site staan voor de 5310 laptop zijn dus voor Vista. En welke chipset moet ik nu downloaden. Graag hoor ik jullie commentaar en alvast bedankt!
Bij voorbaat m'n excuses als ik dit in een verkeerd forum vraag!

Groeten

Flip :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Hangt totaal van je hardware af. Zorg er dus voor dat je weet wat er in je laptop zit met behulp van tools als everest, dan eerst eens lijken bij de fabrikant van dat stukje hardware. Mocht je een Intel integrated gfx hebben dan moet je dus bij Intel zijn. Heb je NVIDIA of ATI, dan is het iets lastiger met www.laptopvideo2go.com voor nvidia en een of andere modtool voor ATI. Voor je audio moet je waarschijnlijk bij Realtek zijn en zo ga je door.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 26-12-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik had Everest ook al gebruikt, maar daar kom ik niet veel verder mee. Dat www.laptopvideo2go.com is een goed adres. Je moet wel lid worden, maar daar heb ik toch enkele drivers kunnen oppikken. In Everest zie ik bij Multimedia, aan de rechterzijde 4 icoontjes, t.w. Windows Audio - PCI/Pnp Audio - Audio Codecs - Video Codecs.
Als ik links dan op Windows Audio klik, staat er niets! Echt hemelaal niets!
Klik ik op PCI/PnP Audio, dan staat er rechts: Intel ICH7- High Defenition Audio Controller, Klik ik op audio Codecs dan krijg ik een stuk of 11 mededelingen van software, en Onder Video Codecs allemaal .dll bestandjes.

Tenslotte:

In apparaatbeheer staat onder Systeemapparaten bij High Defenition Audio Controller, een vraagtekentje in het geel.Als ik op Eigenschappen ervan klik krijg ik de mededeling dat Windows het apparaatstuurprogramma niet in het geheugen laden (Code 39)

Ik denk dat ik het moet zoeken onder die Intel ICH7-High Defenition Audio Controller. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn, me nog even op weg te helpen? Bij voorbaat dank.

Flip :)

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-01 23:32
Intel chipset drivers zitten ze ingebakken;)

• GENETX
Ik denk ook wel dat de Realtek HDA drivers gewoon werken. verder kun je misschien op www.asustreiber.de kijken. Een duitse site voro Asus laptops. Aangezien toch vaak de meeste meuk wordt gebruikt in de laptops kun je dar waarschijnlijk ook wel het een en het andere weg toveren.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt. Nog een vraag tenslotte: Hoe weet ik welke Intel chipset ik heb.Ik kan dat niet in Everest Home terugvinden, want bij Chipset staat aan de rechterzijde niets! Het antwoord dat ik van Acer kreeg op deze vraag zal ik je maar besparen, want die zeggen gewoon dat ze het ook niet weten! Lekker. Kan ik op de een of andere manier een afdruk meesturen, zodt jullie kunnen zien het het in apparaatbeheer eruitziet op die computer?

Alvast hartelijk dank

• GENETX
Pak gewoon even google erbij, dan kom je wel te weten welke chipswet. Waarschijnlijk zal je wel een Intel 945M hebben oid (iig iets met 945). Waarschijnlijk kun je met cpu-z je type ook wel uitlezen: www.cpuid.com/cpuz.php.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 27-12-2007 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus inderdaad die chipset 945 M. Het wonderlijke is dat in "apparaatbeheer " onder "Systeemapparaten" onder andere ook staat: High Definition Audio Controller"en daar staat dan een klein geel uitroeptekentje bij. Als ik dan het stuurprogramma wil installeren krijg ik"Er is geen betere software voor de hardware gevonden dan wat er al is is geinstalleerd"

Maar...........die werkt niet, want als ik op het Configuratiescherm onder "Geluiden en audioapparaten"kijk, staat er"Geen Audioapparaat"en op de volgende tabbladen: "Geen afspeelapparaten"Dat klopt ook want als Windows start hoor ik niets. Als ik een CD in de speler doe, hoor ik niets. Ik neem toch aan dat ik er niet een luidspreker op aan hoef te sluiten?
(Dus op de Acer Aspire 5310, laptop, met Windows XP Proff. erop.)
????

• GENETX
99% kans dat een Realtek HDA driver werkt. Die meuk zit zowat overal op: meuk: Realtek HD Audio 1.84

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, daar is ie weer. Ik ben nu zo langzamerhand in staat dat ding het raam uit te gooien. Want helaas, ook de Realtek HDA driver werkt niet. Is het niet wonderlijk dat ie in Configuratiescherm bij Geluiden en audioapparaten geen afspeelapparaten/Opnameapparaten herkent? Ik wordt er een beetje gallisch van. Wie weet nog wat??

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat nu zo vreemd is (Sorry, daar ben ik weer) Als ik m'n usb Skype telefoon aansluit op een USB poort krijg ik WEL geluid (dus van een CD'tje) Sluit ik luidsprekers aan op de voorkant van m'n laptop, dan weer niet. Ik krijg foutmelding 0xC00D11BA: KAN HET BESTAND NIET AFSPELEN
Ook bij opstarten en afsluiten van Windows krijg ik WEL de geluiden te horen. Wat zou dat kunnen zijn? Leuk (????) probleempje hé

Flip

• GENETX
Probeer eens met behulp van google te zoeken wat voor geluidskaart er in zit, of misschien eens kijken wat de Vista drivers zeggen. Wat doet hij overigens als je een MP3-tje afspeelt? Verder heb ik wel iets vergelijkbaars gehad met Vista voordat ik de driver er op gooide.

Overigens hebben we Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif om je post aan te passen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die geluidskaart is een crime. In Everest lees ik bij PCI/PnP Audio: Intel ICH7-High Definition Audio Controller. Tevens zijn dit de specificaties:

Benaming Intel® Celeron® M520
Snelheid 1600 MHz
Level 2 Cache 1024 kB
Ingebouwd 1024 MB
Maximaal 2048 MB
SO-DIMM Sloten 2, waarvan 1 vrij
Type DDR2
Zichtbaar beeld 15,4 inch
Resolutie 1280x800 Pixels
Type WXGA CrystalBrite
Grafische chip Intel Mobile 943GML
Geheugen t/m 224 MB (shared)
Harddisk 1 80 GB, 5400 rpm
Optische drive
DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD+R DL, DVD-R DL
Cardreader Ja
Speakers ingebouwd
LAN 10/100 Mbps
Wireless LAN tot 11 MBit/s (IEEE 802.11b), tot 54 MBit/s (IEEE 802.11g)
Modem 56 kbps
Aansluitingen
3 x USB 2.0
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x VGA
1 x PCMCIA Type II

Helpt dit? Hij speelt ook mp3 bestanden af! Als ik dus een paar speakers koop met USB aansluiting, dan moet ie het toch doen?

Wat dacht je?

Groeten

Flip (en bedankt voor al je hulp!) :) :)

• GENETX
Kan ook gewoon zijn dat er een Codec-Driver probleem is met Audio CD's. Geluid zou gewoon meoten werken. Overigens zijn dat wel de specs voor de winkels, waar ik meer op zoek naar was zijn de geavanceerde specs. Leuk dat hij bv 5.1 geluid zou kunnen uitsturen (voorbeeld), maar dan wil ik weten welke chip daar voor zorgt.

Eerste hit op google wanneer ik op "Intel ICH7-High Definition Audio Controller" zoek: http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?t=18207

Uit die pagina: http://ftp.us.dell.com/audio/R114282.EXE
Proberen kan geen kwaad ;)

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 28-12-2007 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alweer bedankt voor je antwoord. Het is dus niet gelukt met die driver die jij noemde in je laatste bericht. Wat ik niet begrijp is dat in een forum over het probleem om een Acer Aspire 5310 van Vista te downgraden naar XP, dit hele verhaal niet aan de orde komt. Toch hebben nogal wat mensen dat gedaan, en zouden die dat geluidsprobleem niet hebben? Wat raad je me aan: Deze vraag in het betreffende forum aan de orde stellen, of het rechtstreeks vragen aan iemand die die switch ook heeft gemaakt.
Overigens nog steeds erg bedankt voor je hulp en inzet. Ik waardeer dat ten zeerste!

Groeten

Flip
:*)

• GENETX
Nee, het ging dan daar om een Dell laptop. Echter zit in de meeste laptops dezelfde meuk en maakt het neit uit of het een Acer, Asus, HP of Dell is. Allemala hebben ze wel laptops met dezelfde CPU, chipset en geluidchip. Ik probeer dus op die manier meer ervaringen op te halen dan alleen jou model. Ik krijg dan meer zoekresultaten, terwijl ze niet altijd (zoals hier) doeltreffend zijn. De ervaring wijst echter wel uit dat de beschreven methode meer kans van slagen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Lijkt het je slim om dit in een ander forum te vragen, dus bijvoorbeeld aan diegenen die deze move (van Vista naar XP op een Acer Aspire 5310) al gemaakt hebben? Die moeten dat probleem toch ook tegen zijn gekomen? :'(

• GENETX
Ik geef je weinig kans op andere fora. Ik zou gewoon eens kijken of je via google wat meer kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een setje (Trust) USB speakertjes gekocht.Die spelen alles af, en ik heb die laptop niet om hoogwaardige kwaliteit muziek op af te spelen. Ik vraag me - achteraf gezien, af of ik niet beter een HP of Packard Bell had kunnen kopen, ipv een een Acer. Op het Internet wordt er nogal geklaagd over Acer. Hoe dan ook, ik ben het zoeken moe. Hij doet het verder prima, heb de juiste drivers gevonden voor video, wireless adapter en USB (Die had ik voordat ik met die ellende begon met het programma Max allemaal bewaard. Daar moet dus ook die driver voor de audio bij zitten, maar klaarblijkelijk reageerd die niet onder XP. Misschien dat we dit onderwerp maar moeten sluiten. Jij in ieder geval erg bedankt voor alle tijd en energie die je erin gestopt hebt! Ik hoop t.z.t. nog eens een beroep op je te kunnen doen. Je weet maar nooit. Heel goed Oud en Nieuw, een een fijn 2008.

Flip *O* :)

• GENETX
Hehe, thx. Bedenk me eigenlijk net dat het misschien nodig is om de UAA driver te installeren (heb ik hier en daar ook wel gelezen).

Overigens is Packard Bell ook niet geweldig. Als je wat zou nemen dan kan ik Asus aanbevelen. Mijn oude A6T welke nooit met Vista is geleverd werd gewoon compleet door Asus ondersteund, zelfs de x64 versie. Verder gewoon goede kwaliteit en standaard 2 jaar garantie. Maar dat is mijn mening. Heb zelfs al een nieuwe laptop van ze gekregen nadat ik ranja over mn oude had gegooid en een onderdeel niet op korte termijn beschikbaar zou zijn.

Verwijderd

heej,,
ff een vraagje aan chalet.. waar heb jij de goede wlan driver kunnen vinden??
groeten niek

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Niek B-Ball, ga niet alle topics omhoog schoppen / kapen met jouw vraag als je reeds een topic hebt lopen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.