Sony RX100AV: geluid ineens uit

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb een stereo van Sony, model RX100AV. Prima stereo enkel de laatste tijd heb ik het volgende probleem: het geluid stopt abrupt zonder enige regelmaat. Na hem uit te zetten en een tijdje later weer aan te zetten doet hij het weer gewoon. Als je hem direct aan en uitzet niet. Denk aan ongeveer 5 minuten. Wanneer de versterker aanspringt is er een tik te horen, als het geluid abrupt wegvalt is diezelfde tik ook te horen.

Soms doet hij het dagenlang goed en opeens doet hij het niet meer. Ik kan er niet achter komen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Wat kan ik proberen om het probleem te localiseren? Weet iemand misschien een adres waar ik mijn stereo misschien zou kunnen laten repareren? Het is misschien niet de meest geweldige stereo maar ik heb hem al heel lang en hij heeft altijd trouw dienst gedaan dus ik vind het zonde hem zo weg te moeten doen om dit mankement.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, laat het me aub weten. Alvast bedankt voor de hulp.

Prettige dag.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stof, hitte? Speakers ok?

Wise enough to play the fool

• DukeNukem3D
Ik heb hem opengemaakt, de hoeveelheid stof viel me best mee.

De speakers zijn O.K. Daarnaast is het zeker dat het geluid zelf wegvalt omdat de spectrum analyzer op het display ook niets laat zien.

Wat betreft de hitte, dat betwijfel ik omdat ik hem soms uren achter elkaar laat spelen en er niets aan de hand is.

Prettige dag.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 21:28

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Je zegt dat wanneer die dat doet, je hem ongeveer 5 minuten uit moet zetten voordat hij weer normaal aan kan.

Als dat niet aan de warmte ligt dan denk ik dat hij misschien iets moet ontladen op dat moment of dat er intern iets ge-reset wordt o.i.d.

Dat je die tik weer hoort wanneer hij uit gaat kan erop duiden dat hetgeen wat die tik veroorzaakt dan ook uitgeschakeld wordt.

Ik heb verder weinig kennis van zaken maar wellicht dat ik je hiermee in de goede richting stuur?
Succes in ieder geval, het zou inderdaad zonde zijn als je hem om zoiets weg zou moeten doen.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
is vermoedelijk de eindtrap die de geest heeft gegeven.
het tikje komt van de luidspreker relais.
heb je nog wel geluid via de hoofdtelefoon aansluiting ?
zo ja, dan is er iets mis de eindtrap(pen).

ben je technisch aangelegd ?

• DukeNukem3D
Thanks ClassPC, dat vind ik ook. Omdat ik die tik hoor dacht ik dat het iets met de versterker te maken had.
versace1 schreef op maandag 31 december 2007 @ 23:12:
is vermoedelijk de eindtrap die de geest heeft gegeven.
het tikje komt van de luidspreker relais.
heb je nog wel geluid via de hoofdtelefoon aansluiting ?
zo ja, dan is er iets mis de eindtrap(pen).

ben je technisch aangelegd ?
Nee, helaas ben ik niet echt technisch aangelegd wat electronica betreft maar ik kan best wat proberen. Ik heb al wat rondgezocht maar er zijn maar weinig zaken/hobbyisten die nog moeite willen steken in dit soort dingen. Vooral omdat het probleem zo incidenteel is valt er eigenlijk weinig te constateren denk ik. Ik heb er de regelmaat nog niet van kunnen ontdekken in ieder geval.
Wat ik geprobeerd heb: hard volume voor langere tijd en lang aanstaan (niet uitzetten dus). Gebeurde niks. Moet zeggen dat het nu al een aantal dagen weer goed gaat.

De eindtrap, is dat eenvoudig en voor een normale prijs te vervangen? En hoe kan controleren dat dat het is? Via de hoofdtelefoon begrijp ik, maar dan moet hij eerst wel afslaan; kan het ook anders?

Bedankt voor de hulp.

Prettige dag.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

is het niet heel simpel een luidspreker kabel die soms net even kortsluiting maakt ? dan gooit hij ook die relais om namelijk. Controleer eens even goed de kabels en vooral de aansluitingen. Zwerft daar niet toevallig een koperdraadje net even uit de klem die tegen de andere klem komt ?

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
kan inderdaad een kortsluiting zijn. als het niet daar aan ligt , is de eindtrap eind het afsterven of is er sprake van losse contacten op de versterkerprint.

(psssst... heb jaren terug veel sony gerepareerd )

als je 'm open hebt zie je binnenin tegen de anderkant aan een print met een grote koellichaam.
dat is de eindversterkerprint.het wordt een technisch verhaal. je moet goed kunnen solderen. anders maak je zo sluiting en dan is er veel meer stuk.....

wat is je woonplaats ?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

lol, zoek ik, na het bekijken van dit topic, op het typenummer van jouw versterker: eerste hit is dit topic :P

Het is dan wel misschien wel een domme vraag maar geeft het schermpje van je versterker nog wat aan als je hem weer aanzet na het voorgevallene? Mijn yamaha geeft bij kortsluiting iets aan als in: "chck sp wires"

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1