[iPod Classic 80 GB] Elke nacht een crash?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een iPod Classic 80 GB.
Ik sync hem met iTunes in Mac OS X en heb hem dan ook HFS+ geformat.
Ik heb hem meteen de eerste dag geupgrade naar 1.0.3, want 1.0.2 stond er nog op.
Nu doet het ding het bijna perfect, maar er is één probleem, wat ik even zal uitleggen met wat er vanacht gebeurde:
  • Ik ging om 23:30 naar bed om nog even naar podcasts te luisteren op m'n iPod.
  • Om 1:00 had ik er genoeg van en zette m'n iPod uit (play-pause paar seconden indrukken, en dan hold aanzetten) en ging slapen.
  • Vanmorgen om 11:00 werd ik wakker en wilde mijn iPod aanzetten, maar deze ging niet aan.
  • Na een paar keer menu+center-toets 5-10 seconden indrukken gaat hij dan wel weer aan.
Dit heb ik nu al 4 nachten gehad, terwijl ik er overdag geen last van heb. Maar dat is denk ik omdat ik de iPod dan vaker aanzet (elke paar uur wel eventjes).
Is er iemand die ook dit probleem heeft (gehad) en er een oplossing voor heeft, of is het ding gewoon quasi-kapot en moet ik contact opnemen met de winkel waar ik hem kocht of Apple? En zo ja, kan ik dan het beste de (internet)winkel bellen/mailen of rechtstreeks Apple bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:18
De ipod schakelt na een paar uur in standby gestaan te hebben (waar je hem uit kan halen met iedere toets) over op echt uit. Om hem dan aan te zetten moet je op menu drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
orillion schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:11:
De ipod schakelt na een paar uur in standby gestaan te hebben (waar je hem uit kan halen met iedere toets) over op echt uit. Om hem dan aan te zetten moet je op menu drukken.
Ik wist dat hij na een paar uur uit ging, maar ik wist niet welke knop ik dan moest drukken (dacht dat elke knop kon) en ook niet hoeveel "een paar uur" is :). Zal wel eens kijken of dit inderdaad zo is :) .

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ok het is dus niet dat de iPod gewoon uitgaat :( . Ik had gister al dat ie na een uur van inactiviteit niet meer aanging, ook niet met "menu". Ik moet hem dan elke keer een aantal keer met menu+center aazetten, soms wel 10 x tot hij het doet :| .
Dus als iemand nog suggesties heeft :) .

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Dan kom je uit bij het 5 nuttige stappen plan bij problemen met de iPod. Om precies te zijn, de laatste stap: de iPod herstellen. Het is even wat werk, maar ik denk dat je dat het beste kunt proberen :). Daarna moet je wel je muziek er weer opnieuw opzetten. Maar dan kun je iig uitsluiten dat het aan een brakke firmware ligt en hopelijk je probleem oplossen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Hoedje schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:47:
Dan kom je uit bij het 5 nuttige stappen plan bij problemen met de iPod. Om precies te zijn, de laatste stap: de iPod herstellen. Het is even wat werk, maar ik denk dat je dat het beste kunt proberen :). Daarna moet je wel je muziek er weer opnieuw opzetten. Maar dan kun je iig uitsluiten dat het aan een brakke firmware ligt en hopelijk je probleem oplossen.
Ik heb de iPod geprobeerd te herstellen, zowel in Macintosh mode alsin Windows mode, maar zonder succes.
Waar ik wel ben achtergekomen is dat zolang mn iPod in de dock staat er niks aan de hand is, maar buiten de dock crasht ie al snel als ie "uit" (in standby zeg maar) staat....
Iemand nog een idee of moet ik contact gaan opnemen met Apple?
Pagina: 1