hdtv decoder speakers etc

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Onlangs heb ik een nieuwe tv aangeschaft te weten de Samsung le32m86bd HD-ready.
Nu ik over een eigen woning beschik wil ik de boel graag netjes op orde maken. Vroeger gaf ik niet veel om de technieken en ontwikkelingen op tv gebied (ben een echte pc-freak) maar het begint me steeds meer te trekken.

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie wil ik jullie om wat hulp vragen. Het valt niet mee om uit te zoeken wat ik nu precies het beste aan kan schaffen dus daarom hoop ik dat de 'kenners' mij wat verder kunnen helpen.

Hen nu het volgende:

Tv - Samsung le32m86bd
Tv aanbod - Canal Digital (schotel)
Decoder - Zeer oude decoder merk weet ik zo even niet
Dvd speler - Goedkoop dingetje van de ##GECENSUREERDE TEKST OF URL## , die alles afspeelt :-)

De telvisie blijft dus en ook canal digital ben ik tevreden over. We kunnen toch niet veel anders want we zijn niet op het kabelnetwerk aangesloten , en dan zal de eerste 5 jaar ook niet gebeuren.

Wel ben ik op zoek naar:

-Een hd decoder
-Hd / Bleu ray dvd speler Zodat ik films in hd kwaliteit kan bekijken
-Dolby surround set

Als hd/bleuray dvd speler zit ik te denken om een playstation 3 aan te schaffen. Want ik vind het ook wel weer leuk om een console in huis te hebben.

Nu zit ik nog met de volgende varagen:

- Is een ps3 een goed apparaat om films in hd kwaliteit te bekijken. Krijg je net zo goede kwaliteit als bij " echte hd / bleu-ray spelers.

- Heeft het nut om nu een hd decoder aan te schaffen? Heb nu dus canal digitaal . Digitale zenders dus nog geen echte hd. Maar zo'm decoder kan ik dus wel via hdmi aansluiten i.p.v van scart wat ik nu heb. Enwat is een goede decoder voor mij?

- Hoe moet ik alles aansluiten? Zoals ik al zei ben ik niet zo thuis in de de tv & video & audio welerd. Omdat mijn tv 3 hdmi aansluitingen heeft wil ik die het meest gaan benutten. Maar hoe werkt dat nu allemaal in de praktijk. Moet je alles aansluiten op je tv. Of moet je losse apparaten (dolby setje, hd speler) aansluiten op je decoder? O ja en wat kan ik het beste voor dolby setje kiezen, want bij de meeste home-cinema sets zit weer een dvd speler maar die heb ik dus niet nodig......

Verwijderd

Dit is wel een ernstig "wat-moet-ik-kopen"-topic. Al deze vragen kunnen ze je bij een goede winkel gewoon mee helpen. Op GoT verwachten we dat onze members zelfstandig een keuze kunnen maken.

Dit topic is gesloten.