Toon posts:

[XP] Rechtenprobleem na image terugzetten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft Windows XP en een c en d partitie. Hij heeft op d een map staan met foto's. (dit is/was niet de mijn documenten map) Deze map heeft hij ingesteld op verborgen. Hij heeft de c partitie geimaged met Ghost. Een paar maanden later heeft hij dit Ghost image teruggezet naar c. Alleen nu kan hij de bestanden in de map niet meer kopieeren of openen omdat Windows zegt dat hij er niet de machtigingen voor heeft. Hij weet niet meer onder welke gebruiker hij de foto's had aangemaakt maar omdat dit niet de Mijn documenten map is zou dit toch niet uit mogen maken?

Weet iemand een oplossing?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:25

WPN

als hij admin rechten heeft kan hij TAKE OWNERSHIP doen op de map....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij staat deze vraag vrij letterlijk in de Windows Clients FAQ? Kijk eens onder het kopje 'Access denied' of iets dergelijks :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik geef het door en dan laat ik weten of het is gelukt! (dit wordt wel eind volgende week)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem bleek toch iets anders te zijn. De bestanden waren gecodeerd voordat het Ghost image werd teruggezet. Hij weet nog wel zijn vorige gebruikersnaam en wachtwoord en ik heb hem advies gegeven over hoe hij mogelijk nog bij zijn bestanden kan komen. (deze informatie mag ik hier niet op tweakers plaatsen omdat het gedeeltelijk omzeilen van beveiligingen is)

Verwijderd

Topicstarter
Toch iedereen bedankt voor de tips!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 15:49
als het nu echt niet lukt, misschien even met een linux live cdtje proberen (knoppix bv)
Pagina: 1