Toon posts:

Socket 479 Barebone met PCI slot?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een mooi klein barebone systeem dat ik als ultra-energiezuinige en stille muziekspeler kan gebruiken, en eventueel als DVD speler. Op zich geen probleem, keus zat. Het punt is alleen dat ik een professionele PCI geluidkaart heb liggen die ik in het systeem wil plaatsen, en daar zit em het probleem.

Alle systemen die ik tot nu toe gezien heb met een mobile CPU hebben enkel mini-PCI slots. Ik begin me dan ook serieus af te vragen of de combinatie "mobiele CPU + PCI slot" wel bestaat? Het lijkt me dat ik niet de enige ben die hiernaar op zoek is, of heb ik echt heel vreemde wensen? :?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Link

Socket 478, of moet het perse 479 zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Socket 478? Daar kan toch geen zuinige mobiele processor op? Voorwaarde is wel dat het systeem zo zuinig en stil mogelijk wordt.

Commell is een voor mij totaal onbekende mobo fabrikant, ik heb dan ook geen idee of dat een beetje degelijk spul is?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
je kan toch een mATX bordje nemen met een zuinige processor serie erop.
Ikzelf heb een AMD 690G bordje met een AMD BE 2300 erop. Super zuinig en trekt alles gemakkelijk wat er op dit moment draait.

• rdfeij
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:59:
Socket 478? Daar kan toch geen zuinige mobiele processor op? Voorwaarde is wel dat het systeem zo zuinig en stil mogelijk wordt.

Commell is een voor mij totaal onbekende mobo fabrikant, ik heb dan ook geen idee of dat een beetje degelijk spul is?
Jawel hoor, Pentium M/ Celeron M kan er op, dat is de mobile variant.
Ik installeer/integreer dit merk op mijn werk redelijk vaak, en heb er nooit problemen mee (anders dan dat onze klanten hem weer opblazen: we hebben dan ook industriele oplossingen)).

Van socket 478 zijn 2 verschillende sockets gemaakt... die jij kent, met zo'n palletje wat je naar beneden moet duwen om de processor te locken. Dit is de normale variant.

De mobile's hebben een klein draaibaar schroefje om de processor te locken, deze zie je alleen op bordjes waar de mobile S478 processor op past.

[ Voor 23% gewijzigd door rdfeij op 26-12-2007 16:09 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:57
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:28:Alle systemen die ik tot nu toe gezien heb met een mobile CPU hebben enkel mini-PCI slots. Ik begin me dan ook serieus af te vragen of de combinatie "mobiele CPU + PCI slot" wel bestaat? Het lijkt me dat ik niet de enige ben die hiernaar op zoek is, of heb ik echt heel vreemde wensen? :?
Is dit geen leuke optie voor je ?

Verwijderd

Topicstarter
Op basis van de reacties hier ben ik eens verder gaan kijken. Ik kwam toen ook op het spoor van de MSI Axis 700 Lite. Dit is een ultra-stil, ultra-zuinig (12 Watt!) Via C7 machientje, met PCI slot. Niet supersnel, maar ruim snel genoeg voor het doel, dus het Ideale speeltje voor mij, zo leek het.

Vlak voordat ik em bestelde kwam ik er toevallig achter dat er geen PCI riser card bij zit, en geen van de benaderde leveranciers (Salland, Azerty, 4Launch) kan een losse PCI riser card leveren voor de Axis 700. Ik begrijp hier niets van, het PCI slot is er dus wel, maar onmogelijk te gebruiken.... |:(

Hetzelfde probleem heb je natuurlijk ook als je zelf een systeem bouwt in een compacte behuizing: Je hebt een passende PCI riser card nodig. Wat ik me nu dus afvraag is: Worden PCI riser kaarten in de regel wel meegeleverd bij small form factor mobo's? En zo niet: Hoe weet je of een losse riser card in jouw mobo/behuizing gaat passen? Zijn hier bepaalde gestandaardiseerde afmetingen voor?

Nogmaals bedankt voor de tips!

• rdfeij
Nee risers worden over het algemeen met een kast meegeleverd, niet met een moederbordje.

Dit omdat kasten leveranciers vaak zelf bepalen waar de bevestigingspunten voor een riser komen, zodat het vrijwel onmogelijk is om een standaard riser te kopen (en die zijn er dus ook in vele maten)

Wat wel kan is een pci riser kaartje kopen met een stukje flatcable eraan.
Afbeeldingslocatie: http://www.attro.com/images/peripherals/PCI101-32100-s.jpg

Als je het pci kaartje goed vast zet, kan de riser hier wel aan blijven "zweven"
Pagina: 1