Internet van router en modem-router?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Ik heb een tijd geleden een wifi modem-router gekocht maar heb hiermee wat problemen. Als ik het apparaat in de meterkast zet (bij de telefoonaansluiting) heb ik bijna nergens in huis wifi-bereik, en wanneer ik een telefoonkabel doortrek naar boven heb ik door de te lange telefoonkabel constant storingen in de verbinding. Nu dacht ik er dus aan om een router erbij te kopen en deze op de eerste verdieping neer te zetten om zo het wifi-signaal hiervandaan uit te stralen.

Ik probeer dit nu echter in te stellen maar ik krijg geen internetverbinding op de router. Is de opstelling zoals ik wil uberhaupt mogelijk of moet ik mijn router-modem de deur uit doen voor een modem?

Ik gebruik nu een Linksys WAG200 modem-router en een Linksys Wireless G router, dit zou via een ADSL verbinding van xs4all moeten gaan werken. Sowieso ben ik de volledige instellingen van xs4all kwijt en weigert de helpdesk deze te verstrekken met een onzin verhaal dat ze geen linksys producten ondersteunen. De WAG200 had echter een optie in de setup waardoor dit allemaal meteen werkte, deze zit niet in de router.

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Je kunt twee routers aan elkaar koppelen.
Je moet op de tweede router alleen niet de internet ingang gebruiken. Je gaat dus van de router in de meterkast naar bijvoorbeeld poort 1.
Op poort 2, 3 of 4 sluit je dan je computer aan of via wireless.

Instellingen van xs4all kun je toch vinden op de site ? Of wat zoek je precies ?

Niels en Lieke in the house

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 15:40
Zou je niet gewoon een access point erbij kopen voor je wifi signaal?

Dan kun je je wifi signaal vanuit de meter kast oppikken als je daar in de buurt zit, en als je boven / uit bereik van de meterkast zit van het access point.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
deejee007 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:26:
Je kunt twee routers aan elkaar koppelen.
Je moet op de tweede router alleen niet de internet ingang gebruiken. Je gaat dus van de router in de meterkast naar bijvoorbeeld poort 1.
Op poort 2, 3 of 4 sluit je dan je computer aan of via wireless.
Dit klopt ja, dit had ik mijn vorige huis ook.
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/router.png
Wit = Ethernet kabel tussen de routers/modem
Rood = kabels naar de computers
Grijs = leeg

(paint art :+ )

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als je een kabel naar boven kan trekken, moet je het zo simpel en goedkoop houden als mogelijk.

Trek een ethernet kabel naar boven en hang daar een draadloos Access Point aan. Klaar.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Het geheel lijkt opgelost, het kabeltje in een ethernetpoort ipv de internetpoort was de oplossing.

Accesspoint is volgens mij een stuk duurder dan een router, deze router kostte maar 30 euro....

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Ik heb ditzelfde gehad en gedaan, en sinds gister goed werkend.

De WAG200G moet je instellen (onder setup) als bridged only mode. Dan werkt deze AP als een modem en verder niks. De wireless router kun je dan ernaast hangen via UTP en thats it. De instellingen van XS4ALL kun je vast op internet vinden (en overigens ook in je Demon boekje, is hetzelfde meen ik me te herinneren).

Overigens schijnen twee routers in een netwerk veel gerommel te zijn, vandaar dat ik mijn WAG200G puur als modem gebruik.

De WAG200G DSL lampje licht op, maar het internet lampje niet. Dit is zoals het moet werken.

Overigens indien een kabeltrekken niet mogelijk is kun je twee WRT54GL's met DD-WRT firmware aan elkaar knopen met WirelessDistributionSystem. Halveert dan wel weer te snelheid en is natuurlijk dan ook alleen een oplossing indien het echt niet anders kan.

Hmm het was al opgelost lees ik, ik laat me bericht toch maar even staan.

[ Voor 7% gewijzigd door AvanCade op 27-12-2007 11:33 ]

Pagina: 1