Toon posts:

[draadloos internet] ik krijg geen netwerkadres!

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even vertellen wat mijn probleem is en wat ik zelf al heb geprobeerd. Ik wil ook graag nog even zeggen dat ik niet de slimste met computers ben vandaar dat ik misschien ergens overheen heb gekeken.

Afgelopen maandag heb ik met een vriend geLANt. Ik kon daar zonder enige moeite op het draadloos netwerk dat ze daar hebben. Eenmaal terug thuisgekomen probeer ik weer zelf verbinding te krijgen op mijn eigen netwerk, dat lukt niet. Ik krijg de melding : "netwerkadres verkrijgen", en dan later kan hij niet connecten, ondanks dat het bereik de status "goed" heeft.

Op de forums heb ik al een beetje rondzitten kijken, maar ik heb niet echt iets gevonden dat overeen komt met mijn probleem. Wel heb ik wat screenshotjes gezien van mensen hun instellingen en ik denk dat het ook wel handig is als ik die hierbij post:

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/2071/inetproblemencw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/1646/inetproblemenwt8.jpg

Mijn specs zijn :

- Windows XP
- SMC PCI-G 11g Wireless PCI Adapter Utrility(mijn kaartje in de PC)
- KPN Experia BOX Thomson 780 WL Speedtouch

Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven, en dat iemand heb antwoord op mijn problemen hier weet!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Heb je onder eigenschappen ipv4 protocol wel alles op 'automatisch ip adres verkrijgen' staan?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Zeker weten dat je je wachtwoord goed hebt ingevoerd.
Bij wep is het zo dat als je een fout wachtwoord invoert je daar geen melding van krijgt.

De "standaard" oplosmethode in dit soort gevallen is:
- Windows het draadloos gebeuren laten afhandelen ipv die gare tools van allerlei fabrikanten (klik windows zero config).
- Het netwerk wat het betreft verwijderen uit de voorkeurslijst
- Opnieuw verbinden en het wachtwoord inkloppen

[ Voor 50% gewijzigd door job op 26-12-2007 13:53 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Gewoon even alles handmatig invullen. Rechtermuisknop op de draadloze verbinding, dan TCP/IP dubbelklikken en vervolgens invullen:

IP Adres: willekeurig nummer in je netwerk range
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: IP adres van je router
Preferred dns server: ip adres van je router.
Alternatieve dns server hoef je niks in te vullen.

Je kan in je router ook de DHCP server invullen en bovenstaande op automatisch zetten.

Vervolgens is het van belang de juiste SSID/Passphrase, kanaal en encryptiemethode in te vullen op het volgende tabblad.

En zoals gezegd moet je Windows dit allemaal laten regelen en geen programma's van fabriekanten. Die onzin werkt toch niet.

Verwijderd

Gewoon even alles handmatig invullen. Rechtermuisknop op de draadloze verbinding, dan TCP/IP dubbelklikken en vervolgens invullen:
Dat werkt alleen als je DHCP uit zet.

Maar ik wil dus even melden dat ik precies hetzelfde probleem heb, en geen idee hoe het kan.
Wat mij opvalt bij het verkrijgen van een IP adres (die ik dus niet krijg) is dat m`n 'verbinding' constant verdwijnt en weer terugkomt...zeg iedere paar seconden even weg,en meteen weer terug. Ik denk dat dat de rede is dat hij daarom geen IP toegewezen krijgt, omdat de verbinding steeds heel even verdwijnt, terwijl de signaal sterkte gewoon vol (uitstekend) is.....

????