[Disk Utility] Audio-cd image wordt te groot

Pagina: 1
Acties:

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:18
Ik heb hier een audio cd onder de krassen die ik graag wil redden door een kopietje te maken. Ik ga dus naar Disk Utility.
File > New > Disk image from folder, selecteer de cvd, kies locatie om te bewaren
Image format: DVD/CD master, encryption: none
Helaas wordt de disk image (.cdr) daarna 774MB ipv. de verwachte 700MB, en dat past niet op een blanco schijfje.
Hoe kan dit? Met Toast is dit geen probleem.

Verwijderd

geen idee, maar volgens mij moet dit geen probleem zijn, bij het branden (als audio cd!) zou hij normaal gezien wel moeten passen aangezien audio cd per minuut gaat en niet per MB

de beste oplossing voor het backup'en van cd's vind ik toch nog altijd rippen met iTunes :-)

• torp
Je kunt geen cd selecteren om te kopieren. Vandaar de bovengenoemde omweg, maar dat werkt dus niet. iTunes is geen optie, want de cd is van de kinderen en moet gewoon gedraaid kunnen worden. Ik krijg de indruk dat het een kopieerbeveiliging is, niet door de cd maar door Apple.

[ Voor 22% gewijzigd door torp op 26-12-2007 14:12 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

cd's gebruiken een slechtere fout-correctie, daarom past er meer audio (in megabytes) op een CD dan data. Heb je al geprobeerd om de CD te branden??

Hier stond achterhaalde informatie…

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
iTunes gebruiken om te importeren, daarna vanuit iTunes een audio-cd bakken.

PSN: djmurcielago

• torp
Het is al gelukt met Toast (dat moest ik even van m'n werk-computer afhalen) maar ik blijf het vreemd vinden dat het niet met Disk Utility kan. Oorspronkelijke grootte was 700MB. Volgens bovenstaande werkwijze werd het naderhand dus 774MB. Lijkt toch wel sterk op opzettelijke belemmering...

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Welnee, daar heeft de programmeur denk ik gewoon niet aan gedacht. Op een audio cd staat daadwerkelijk meer in MB's dan op een data CD. Anders manier van bits wegschrijven. Degene die de check heeft geprogrammeerd heeft gewoon het formaat van een data cd aangehouden, 700 MB.

Hier stond achterhaalde informatie…

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 11:52
Bij een audio cdtje mag inderdaad wel een bitje meer omvallen of verkeerd gelezen worden, dat hoort je toch niet. Op een data cd kan dat niet, daar moet elke bit 100% goed zijn, anders werkt je programma oid niet meer. Dus meer foutcorrectie nodig dus meer data gereserveerd daarvoor.

No production networks were harmed during this posting

• torp
Hm, misschien was ik niet duidelijk maar de originele cd was 700MB.

Waar die extra 74MB vandaan komt weet ik niet, misschien vanwege de ingewikkelde weg die ik moest afleggen, maar ik vind het erg vreemd dat ik niet simpel een audio-cd kan dupliceren. Uberhaupt vreemd dat er niet gewoon een copy-knop bij zit. Dat de programmeur er niet aan heeft gedacht kan ik me niet voorstellen. We hebben het hier over Apple, niet over een of ander B-merk.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 11:52
Ik heb hier een audio cd onder de krassen die ik graag wil redden door een kopietje te maken. Ik ga dus naar Disk Utility.
Die "dus" is je denkfout. Als je met audio wilt werken, gebruik je iTunes (bv). Tenminste, zo denkt Apple "dus". Disk Util is een Util, geen echt consumer applicatie, anders zouden ze die natuurlijk veel intuitiever gemaakt hebben.

No production networks were harmed during this posting

• torp
Dat zou kunnen want eerlijk gezegd gebruik ik iTunes nooit. Ik vind het nogal een irritant programma omdat het meteen opstart zodra je een audio cd in je mac steekt. Ik had ook de indruk dat het gelijk iets 'doet' met je muziek, waardoor het niet meer het originele bestand is. Plus dat het volledig is ingericht op het zelf samenstellen van een cd in plaats van simpel kopiëren. Ook in iTunes ontbreekt een simpele copy-knop...

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 27-12-2007 12:19 ]

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:37
Nja, irritant.....
Dat iTunes automatisch opstart wanneer je een audio CD erin stopt is in te stellen.
En na een rip de CD weer fikken is ook maar een kwestie van CD selecteren en 1 druk op een knop. Het is met iTunes zoals met verschillende andere produkten, als je zijn beperkingen/mogelijkheden/doelstellingen kent is het best een fijn programma. Het is alleen persoonlijk of je daaraan wil toegeven. Je kan echter niet aan iedereen zijn wensen voldoen.
Zo vindt ikzelf iPhoto handig om foto's te beheren, maar als ik een map foto's even snel wil laten zien gebruik ik Phoenix Slides.
Pagina: 1