Toon posts:

nVidia 7300 gs Driver probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb de nVidia 7300 gs in m'n pc hangen nog ZONDER driver, maar alles werkt nu niet of heel traag, scrollen gaat balk per balk evenals een schermpje verschuiven! maar als ik de driver van de nvidia-site download, dan word het helemaal erg, mijn beeld gaat af en toe uit en dan weer aan, en in het ergste geval krijg ik een blauw scherm met witte letters die me vertellen dat er een fout is opgetreden!!
wat moet ik nu???

bij voorbaad dank,

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welke driver heb je gedownload? Wat meldt de foutmelding?
Ik heb zelf een 7600GS en heb gisteren ook de nvidia driver opnieuw geinstalleerd, 169.21. Werkt perfect.
http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 22:53
Controleer of je de kaart goed in het systeem hebt hangen. Wat zijn je systeemspecs? Wat is de specifieke melding die je krijgt.

Kijk ook eens in de FAQ misschien kun je hier nuttige informatie in vinden.

Verwijderd

Topicstarter
OS = Win XP v.2002 sp2
geheugen = 2 gb.
videokaart = nVidia 7300 GS
foutmelding is een blauw scherm met witte letters die zegt dat er een fout is gevonden en windows is afgesloten om verder eproblemen te voorkomen!

genoeg info? :)

• Microkid

Microkid

Smile

Helaas niet. Je vermeld nog steeds niet welke driver je nu exact geinstalleerd hebt. En de Windows foutmelding zouden we hier graag ook compleet zien. Windows heeft tientallen van dit soort foutmeldingen. Het gaat juist om de details om te ontdekken wat er fout zit.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
die foutmelding bevat een compleet blauw scherm waarin ik niks kan doen, hoe kan ik jullie op de hoogte stellen dan van de details?

de driver die ik vanochtend nog geprobeerd heb is 169.21_forceware_winxp_32bit_english_whql

• Microkid

Microkid

Smile

Je kan het blauwe scherm even overschrijven :)

Verwijderd

Kun je eens testen met drivers van de fabrikant zelf? En gaat het niet om een laptop kaart?

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 22:53
Elke BSOD (blauwe scherm) bevat unieke informatie, schrijf dit desnoods op een papiertje en post het hier
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:44:
Kun je eens testen met drivers van de fabrikant zelf? En gaat het niet om een laptop kaart?
Dat hoeft niet direct, zie de Nvidia website

[ Voor 61% gewijzigd door caRe.Ghost op 26-12-2007 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik nu eerst de driver weer installeren, want nu (zonder driver) werkt alles goed, op de trage schermen ed. na dan he haha
en volgens het programma Everest gaat het om een gewone videokaart! :)
ik zal jullie zo op de hoogte stellen!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Bestand dat problemen veroorzaakt: NV4_disp

Technische Informatie:
*** STOP: 0x000000EA (0x89407DA8, 0x89791B80, 0xBACDFCBC, 0x00000001)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

• Voor je een topic post, zelf de zaken op een rijtje zetten en gericht op zoek gaan naar oplossingen. Niet één keer lukraak Googlen, maar zoeken, proberen, je zoektocht verfijnen, weer proberen en zo doorgaan
• Als je dan toch een topic opent, wees volledig, zowel qua specs (welke hw? exact welke OS en driver?) als wat je gezocht hebt (zoektermen) als wat je vervolgens exact probeerde en wat er toen gebeurde.
• 2x achter elkaar posten <24u is not done
• Omdat er niet binnen een paar minuten gereageerd wordt dan maar een heel nieuw topic openen is uiterst kansloos, asociaal en dus ongewenst (ik heb het hierover)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.