Toon posts:

MOBO:ddr2 of 3, pci1.0 of 2.0? CPU:Q6600 of E6850?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen waarmee ik het zo'n 3-4 jaar moet doen, en ik heb nog een hoop vragen.
Dit word het zo ongeveer:

-Q6600 of E6850 (keuze, zie hieronder)
-asus 8800GT TOP pci2.0
-2x2GB DDR2 800MHz corsair
-500GB samsung met eventueel een raptor 35 of 75 GB om vista op te zetten
-asus striker extreme, P5K-E, ...?

Nu zijn er natuurlijk nog een hoop andere mobo's waaruit ik kan kiezen, maar ik weet het allemaal niet meer... 8)7
Hebben deze mobo's nu PCI2.0 of niet?
En DDR3 gehuegen is me toch te duur, dus dit hoeft niet ondersteund te zijn.
Ik heb gelezen dat de striker extreme en zeer degelijk mobo is, maar is dat die meerprijs waard? wat zit er nog meer op dan op andere mobo's?
Ik wil een zeer degelijk mobo (het moet tenslotte een tijd meegaan) met wat OC potentieel (niet extreem) die tussen de 150 en 250 euro kost (hoe lager hoe beter natuurlijk), en die alles wat ik bovenaan opsom aankan.
Wat raden jullie aan?

Is het een goed idee om een raptor van 35 of 75GB te kopen om vista en de zwaarste stuff op te zetten? Wat is de beste, met de prijs in gedachte, 35 of 75GB?

Ook kan ik maar niet beslissen tussen de Q6600 of E6850.
De quad core Q6600 is 2,4GHz en 1066MHz bus,
en de E6850 is 3GHz en 1333MHz bus.
Ik heb al veel gelezen de de Quad een meer future proof keuze is, omdat de software en games van tegenwoordig meer en meer quad core ondersteunen en er dus voordeel uit halen.
Maar is die Quad niet trager door zn lagere kloksnelheid en bussnelheid?

Gelijk welk advies/commentaar op de rest van mn samenstelling, of op het tijdstip van aankoop (koop ik best nu of wacht ik best nog ff?) is zeker ook welkom! :)
En als je vragen hebt , waardoor je mijn vragen beter kan beantwoorden, shoot ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:42
Dit is een typische 'Wat moet ik kopen?' topic. Zie hiervoor de PMG en CSL FAQ.

Voor de HDD's zoek even in het OM subforum. Voor het moederbord en de CPU moet je even een search doen in het PMG subforum. Je kunt ook op de sites van de desbetreffende moederbordfabrikant kijken of het bord PCI-e 2.0 heeft ja of nee.

Over quad- of dualcore is er genoeg te vinden, serieus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.