Geforce MX met 64mb?

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
In pricewatch en op de prijslijst van Comptechworld zie ik tot m'n grote verrassing een GeforceMX met 64 mb geheugen staan. Ik kan er zo snel geen info over vinden op de verschillende hardware-sites.

Heeft iemand meer info over deze MX variant met 64mb geheugen?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/123047

Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat het gewoon een MX wordt maar dan met 64MB en het geheugen komt op 200MHz default te lopen .. zeer onlogisch kaartje als je het mij vraagt. Je kunt beter de goedkoopste GTS kopen, zeker weten dat die een stuk sneller is (die extra 32MB geheugen hebben alleen nut als je in hogere resoluties draait en daar ga je nou net niet in draaien met een budgetkaart die SDR geheugen ipv DDR geheugen heeft en een lagere fillrate dan de GTS |:( .. geen goeie keus denk ik).

PC Specs

• boekenbon
Aha, bedankt voor de url, maar is het dan al zeker dat hij op een 64bits bus gaat draaien?

Kan nergens enige fatsoenlijke benchmarks vinden.

• Bomberman
Lijkt me sterk dat ie een 64-bit bus krijgt ..

PC Specs

Verwijderd

coool dat RHCP User icon :)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 20:36 schreef Sir_psycho_sexy het volgende:
P3 -800@800 MHz
Dit is echt wel het beste wat ik tot nu toe heb gezien :D
1600Mhz Winst ... van -800 naar 800 ... knap gedaan >:)

Verwijderd

bijdehandje :)

• boekenbon
Het begint een gezellige topic te worden :)!

Maar heeft iemand ook wat informatie voor mij die een heeeel klein beetje betrekking heeft op 't onderwerp :) :) :)?

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
HE, volgens mij is dat een foutje want ga maar eens naar [url="http://www.informatique.nl,"]www.informatique.nl,[/url] als ze het daar niet hebben dan is het er gewoon niet, en zelf geloof ik het ook niet *D

tampert, kriminalpolizei

• Bomberman
Op donderdag 15 februari 2001 10:40 schreef Evilernie het volgende:
HE, volgens mij is dat een foutje want ga maar eens naar [url="http://www.informatique.nl,"]www.informatique.nl,[/url] als ze het daar niet hebben dan is het er gewoon niet, en zelf geloof ik het ook niet *D
Gij Heidene :o ! Geloof er maar in, die kaart komt er echt ;) .. en alsof ze altijd alles hebben bij Informatique (hihi) :z ...

PC Specs

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Ja dat kan best, wat moet die dan wel niet gaan kosten, maar het lijkt mij een beetje zinloos, want de mensen die een Geforce 2 kopen 64 mb kijken dan gelijk naar de ultra of de niet-mx versie. De mensen met een groot budget wachten gewoon tot de nieuwe Geforce 3 uitkomt, want dat is echt een brute kaart.

tampert, kriminalpolizei

• boekenbon
De prijs valt best wel mee. Bij Comptechworld is hij in week 9 voor 399 piek te koop. Dat zal alleen nog maar goedkoper worden mag ik aannemen (zie het prijsverloop van de gewone MX).

Dit vond ik trouwes nog in 't nieuws:

Geruchten over 64MB GeForce2 MX van Hercules
Gepost door Wouter Tinus Dinsdag 23 Januari 2001 - 00:17 - bron: X-Bit Labs
X-Bit Labs vertelt ons dat volgens de laatste geruchten Hercules van plan is om de krachtigste GeForce2 MX kaart van allemaal aan te kondigen volgende maand. Niet alleen zal de snelheid van het geheugen opgeschroefd worden naar 200MHz, maar zal de hoeveelheid verdubbeld worden naar 64MB. Wat het nut is om een budgetchip van zoveel geheugenkracht te voorzien is eigenlijk een beetje onduidelijk, hij zal uiteraard wel sneller zijn, maar er moet dan ook flink meer voor betaald worden. X-Bit Labs denkt dan ook dat hij alleen nuttig is om omgebouwd te worden tot Quadro 2 MXR:

http://tweakers.net/nieuws/15406?highlight=geforce

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Staat inmiddels in de pricewatch.
380 gulden is de laagste prijs op dit moment.

klik hier voor de pricewatch.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1