DTT2500 Digital beter dan Z-530

Pagina: 1
Acties:

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 08:04

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb van een goede collega een Cambridge Soundworks DTT2500 geleend om te proberen.
Zelf heb ik een Logitech z-530 (5.1) maar nu ik ze met elkaar heb vergeleken is het echt een wereld van verschil!

Die Cambridge is echt zo zuiver en zo vol van geluid dat hij de 530 doet verbleken.

Nu is mijn vraag het volgende:

Aangezien de DTT2500 een AC3 decoder heeft, kan ik dan nog wel optimaal gebruik maken van spellen die 5.1 gebruiken. Het is digitaal alleen heb ik tot op heden het dolby digital lampje nog niet aan de praat gekregen(wel de Pro Logic (Digital in) lampje, is dat dan gelijk 2.1?). Is het uberhaupt wel mogelijk? en Wat kan ik er aan doen? en wat doe ik fout? Hoe kan ik deze boxen het beste aansluiten (coaxiaal of via DIN (wat dat ook is)

hardware:
Q6600
Asus P5B Deluxe (P965) (+onboard sound AD1988 oid)
4gb PC7200 HyperX
Creative Sounblaster Audigy 2 ZS
enz enz...

ps draai Vista x64 buisness

Ik heb hier en daar even doorgebladerd in de got fora maar kan niets recents vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die dezelfde set heeft als mij?

Damn it's good 2b a Tweaker!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik heb met de onboard geluidskaart van me P5B-E ook altijd pro-logic gehad op me losse versterker.
Ik kreeg dat niet goed voor elkaar om het bv bij een film met DTS track het geluid ook als DTS aan te laten bieden.
Uit eindelijk ben ik over gestapt op een losse geluidskaart (club3d theatron DTS) en ik heb nu altijd een DTS stream naar me versterker toe en dat klinkt stukke beter met films EN muziek.
dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van het onboard geluidskaartje hebben gelegen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
ik heb beide geluidskaarten gebprobeerd maar geen van beide doet het met dolby digital

maar doen spellen het niet met dolby digital? Als je 5.1 instelt?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
hebbes, de HD audio van de on-board kaart geeft eindelijk een dolby digital lampje aan en het is dan ook gelijk 5.1.

Maar ik speel vaak spellen ben ik dan gedwongen om 2.1 te spelen want ik neem aan dat spellen geen dolby signaal over de spdif sturen...

iemand enig inzicht? of moet ik toch een ander speakersetje kopen?