Toon posts:

Vreemd probleem met auto run en installeren van programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik heb een nogal apart probleem met ik vermoed mijn besturingssysteem. Op een aantal CD’s werkt de auto run functie niet (o.a. games waarvan de setup automatisch start wanneer de CD in de speler wordt gedaan), dat geldt voor zowel fysieke CD’s als voor gemounte CD’s. Daarnaast werken een redelijk aantal programma’s niet terwijl die op mijn andere computer met exact hetzelfde besturingssysteeem en configuratie wel werken. Onderstaand heb ik een gedetailleerde uitleg opgenomen.

Excuses voor het erg lange verhaal.... het is een erg vreemd en moeilijk probleem voor mij.

Op zich niet echt belangrijk dat de autorun functie het niet doet, maar het vreemde is dat wanneer ik handmatig het autorun of setup programma van de CD open, dat er in sommige gevallen dan ook niets lijkt te gebeuren. De computer gaat even ratelen maar daarna lijkt het stil te vallen. Als ik in de task manager kijk staan daar wel de processen die lopen (CPU usage usage gaat een beetje op een neer voor die processen). Als ik de CD er uit haal krijg ik zelfs de vraag of ik setup wel wil afbreken. Het lijkt er op dat het proces op de achtergrond loopt of zo. Bij een installatie van een bepaald programma (call of duty 4), waarbij autorun niet werkt met de CD maar waarbij ik wel handmatig van setup kan opstarten, begint de installatie maar na een paar stappen komt de melding “Error 1305”. Error reading from file D:\Setup\Data\Mods\Modwarfare\7za.exe. Verify that the file exists and that you can access it. Als ik op de CD kijk dan kan ik dit bestand vinden. (Als ik het bestand los probeer te openen, dan krijg ik het bericht dat het niet een valide win32 programma is). Vervolgens cancel ik de installatie en krijg ik het bericht: Error: -1603 Fatal error during installation. Consult Windows Installer Help (Msi.chm) or MSDN for more information. Het vreemde is dat bij al deze programma CD’s gewoon de CD werkt en ik het probleemloos kan installeren op mijn andere PC met exact hetzelfde besturingssysteem en dezelfde instellingen als mij nieuwe, probleem PC. Ik heb ook nog Vista geinstalleerd inclusief updates en vervolgens geprobeerd om deze game en andere programma’s te installeren maar daarbij deed zich precies hetzelfde probleem voor.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? Is het iets in de BIOS of zo? (In mijn BIOS zit een optie om optimale instellingen te laden en een andere optie om failsafe instellingen te laden. Ik heb beide opties geprobeerd maar ook dat maakte geen enkel verschil). Of in de bootsector? Dat is allicht het enige dat kan verschillen tussen het de ene en de andere computer waarop hetzelfde besturingssysteem is geinstalleerd?

Ik heb geen idee of bovenstaande en onderstaande met elkaar te maken hebben, maar het is het totale plaatje en allicht dat een van jullie suggesties heeft.

De PC heeft de volgende specs en configuratie:

- Intel R Core (TM)2 Quad CPU
- Q6600 @ 2,40 GHz
- 2.40 GHz, 2.00 GB of RAM
- Grafische kaart Nvidia Gforce 8800 GTS
-Besturingssysteem: XP SP 2
- Chipset driver: nForce (Nvidia SNBus stuurprogramma), Nvidia Ethernet Stuurprogramma, Nvidia opslag stuurprogramma’s). Er wordt tijdens installatie gemeld dat Nvidia IDE-Swstuurprogramma wordt geinstalleerd. Er wordt ook gevraagd of ik Nvidia Netbeheer softwaresuite wil installeren, en daarna krijg ik foutmelding 1628: kan installatie op basis van script niet voltooien. De overige onderdelen zijn wel goed geinstalleerd want als ik deze sofrwaresuite niet kies te installeren krijg ik geen foutmelding.

Ik heb overigens ook de chipset en grafische drivers gedeinstalleerd en vervolgens call of duty getracht te installeren, maar precies hetzelfde foutmelding.

Nog een andere opmerking, toen ik partition magic voor de eerste keer startte gaf deze aan 2 fouten te hebben gevonden op de schijf en die zijn toen door partition magic succesvol hersteld.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op zou kunnen lossen?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Groeten,

Ronald

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53

denivan

de enige

Heeft het ooit goed gewerkt en is het dan na een tijd mis gegaan ? Heb je deze problemen ook na een kraak versie windows installatie ? (kan het niet duidelijk opmaken uit de lap tekst)

P.S. Op tweakers is het niet de gewoonte om je posts te 'ondertekenen'.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de snelle reply. De problemen heb ik vanaf het begin af aan dat ik deze computer heb. Een paar weken. Ook bij een kraak versie van windows....

Alvast bedankt voor advies en ideeen....

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53

denivan

de enige

Lijkt me een bizar probleem. Het zou kunnen dat er iets mis is met de windows installer service, dan kan je eventueel hier terecht : Foutbericht wanneer u probeert een programma te installeren dat gebruikmaakt van Windows Installer in Windows XP

Probeer ook te googlen op de foutmeldingen die je krijgt, of probeer ze eens op te zoeken in de microsoft knowledgebase.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Installeer eens een andere merk dvd speler/brander.
Misschien zit er een beveiliging op het spel welke weigert bij deze speler/brander.
Leen dus de speler/brander die op de andere pc werkt en test of het werkt.