Problemen met netwerkkaart van Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Topicstarter
We hebben chello via een server op 5 pc's draaien, het kabelmodem signaal komt binnen op een server op een 3com kaartje. Van het ene op het andere moment krijgen we geen internet connectie meer, die 3com kaart krijg ik op geen enkele manier weer een de praat, windows geeft aan dat er geen conflicten zijn.

Kan het zijn dat die kaart kapot is ?? (hij wordt ook niet meer door windows herkent, maar ziet wel dat er iets in zit)

Ik heb al een met ander kaartje (realtek) geprobeerd, maar dan het ik het probleem dat het MAC-adres niet geregistreerd is.

please help, ik zit al een dag zonder internet !!!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Hij is verrot als hij niet meer herkent wordt.
K'heb er ook zoeen liggen (waarom weet ik niet, voor de onderdelen ofzo :) ).

Wat bedoel je met een ongeregistreerd mac:adres?
Mag hij van je server niet gebruikt worden?
Realtek geeft wel vaak problemen bij het maken van een server. Probeer eens een andere (3com bijvoorbeeld :) )

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Uuh kan het niet zijn dat cHELLo plat bij je ligt want dat heb ik ook de laatste tijd veel, soms wel 10uur ofzo....

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Topicstarter
Alleen geregistreerde MAC-adressen krijgen een IP-adres bij Chello toegewezen, dat is het MAC- adres van de kaart die ze bij je komen installeren.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Je kan elke netwerkkaart gebruiken die je wilt, als je het ip adres maar goed insteld. Chello kijkt enkel naar het mac adres van je modem!

Verwijderd

Discussie over MAC-adressen hebben we deze week al gehad . In het geval van The_Yeti ligt het MAC-adres dus inderdaad bij Chello opgeslagen . Je kunt 2 dingen doen , of 48 uur je modem uitzetten en je kaartje vervangen , of je typt met je oude kaart erin WINIPCFG in bij uitvoeren en dan doe je 'vrijgeven' . Vervolgens PC uitzetten , nieuwe kaart erin en opstarten .

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Topicstarter
Yes, we zijn weer online !!!!

Peejee, ik had jouw topic ook al gelezen, het probleem was, dat voor het vrijgeven ik eerst weer even die k***te 3com kaart aan de praat moest krijgen (48 uur zonder internet kan natuurlijk niet), dat is gelukt, vrijgegeven nieuwe kaart erin en klaar !!

Alleen, die mac-adressen ( van die 3com kaart) zijn wel geregistreerd bij chello, zullen ze ons er niet afgooien als ze een ander mac-adres zien ??

Verwijderd

Nee dat doen ze niet , heeft verder niets met iets van controle op spullen door hun geleverd te maken . Ik heb deze oplossing ook gewoon van ze gekregen toen ik mijn ISA kaart moest wegdoen wegens nieuw mobo .
Pagina: 1