Autoradio uit een Opel Vectra halen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik had een leuke parrot carkit gehaald om deze in een opel vectra uit 2003 te bouwen, alleen loop ik gewoon echt vast met demonteren van de orginele autoradio (ik ben er al heel de dag mee bezig geweest).

Ik heb alles eromheen los gekregen alleen de autoradio niet. Zoals ik heb begrepen van een aantal internetsites moet je de 4 inbus busjes aan de 4 hoeken eruit halen en daar dan 4 metalen draden insteken zodat de radio los klikt. Maar om 1 of andere rede krijg ik hem niet los.

Er zijn schijnbaar wel speciale sleutels voor om die radio eruit te krijgen maar het moet natuurlijk op de huis/tijn/keuken manier. Heeft iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
Loop even een willekeurige carhifishop binnen. Die heeft vast wel een aantal verschillende sleuteltjes liggen. :)

Die 4 imbusjes met 4 gaten lijkt op de methode die o.a. Philips gebruikt. Dat krijg je er echt niet makkelijk uit zonder het daarvoor bedoelde stuk gereedschap.

Mocht je het toch willen proberen, steek er dan 4 priemen in en probeer de koppen daarvan allemaal naar buiten toe te duwen. Volgens mij heb je de vergrendeling dan los. Voordeel van de gebruikelijke beugeltjes is dat je die meteen kunt gebruiken om de radio naar voren te trekken. ;) Ik zou het je dus ook niet aanraden, tenzij je 6 handen hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 26-12-2007 00:04 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Let op dat je de beveiligingscode van je radio wel bij de hand hebt, als jij de ISO stekker eruittrekt om je parrot aan te sluiten moet je je radiocode weer opnieuw invoeren.

Het eruithalen gaat idd met speciale hulpstukken: twee draadbeugels met aan het eind een punt met een kleine inham erin. Zoals hierboven gezegd wil het vaak ook helpen om er gewoon 4 priemen of spijkers in te steken, die beveiliging stelt niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm, morgen dan toch nog een keer proberen, de code heb ik trouwens bij de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 14:35

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Vermoedelijk de zelfde sluiting als bij de orri ford en saab (saab = opel). Dus een 2 beugels met 2 pinnen. Die elk in de gaten aan de kanten gaan en dan naar buiten duwen als ze niet meer verder gaan. Dit is gewoon zelf te maken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
4 lange spijkers van de juiste diameter (iets dunner is ook geen probleem) werkt prima.
Onlangs bij een nieuwere Astra (vorige model) de originele radio verwijderd.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 13-10 20:10

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Stuk aarde draad van een 1 a 2 millimeter dikte. Wat ook in huis gebruikt word. Dat is lekker stevig materiaal. Vervolgens die zo buigen dat ze in de gaten passen. Vervolgens insteken Iets naar buiten vouwen en rustig proberen los te halen. Het zal even vissen zijn op hoveel diepte daadwerkelijk de schotjes los zitten. Bij de meeste is dit tussen de 4 en 6 cm. Als je dit eenmaal onder de knie hebt kun je zo een andere baan overwegen. Dan krijg je ze namelijk redelijk snel uit de auto. Was bij de radio van mijn broertje ook de beugels kwijt en op deze manier is de radio nu al meerdere malen los gekomen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Satehprikkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb hem eruit gekregen :) ik had 2 aarde draden in de vorm van een U gebogen en die er gewoon ingestoken, daarna kon ik de radio er gewoon uittrekken. Maarrrr dan bied het volgende probleem zich alweer aan :|. Aan de kabelboom van de auto zit 1 blok met 3 stekkers eraan (de stekkers zitten aan elkaar vast. 2 daarvan zijn gewoon iso stekkers maar de derde is waarschijnlijk om de radio informatie op het schermpje in de auto weer te geven. Bij de carkit zitten mooi 2 verlengkabel voor de iso stekkers maar niet voor de derde stekker :X. zo'n kabel zal wel weer geld gaan kosten. In iedergeval bedankt voor de informatie.

[ Voor 60% gewijzigd door Avvd op 26-12-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:44
Naar mijn weten kun je dat schermpje niet gebruiken in combinatie met een andere niet Opel radio.
Of in dit geval een carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jawel... zijn adapters voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ah, de bekende Opel uitbreiding op ISO. Kan je dat bovenste stuk van die stekker niet losknippen/breken van de rest? Dan steek je vervolgens je parrot adapter ertussen en druk je het bovenste stuk zo in de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het schermpje hoeft ook niet gebruikt te worden, maar de stekker moet wel aangesloten blijven op de autoradio. Ik had nou inderdaad het bovenste deel er gewoon afgezaagd en dan past het allemaal. Alleen als de carkit is aangesloten werkt de radio niet meer (geen geluid maar wel verlichting). Het lijkt wel of de radio dan te weinig stroom krijgt en het radiodeel in het scherm flikkert langzaam. Als ik de carkit eraf haal (maar de kabelboom er wel tussen laat zitten) werkt het wel weer ???. Het maakt niet uit of de auto is gestart of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 14:35

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zou die radio het geluid niet uitschakkelen als je carkit geactiveerd is?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
alleen als er iemand belt normaal gesproken, de mute functie is trouwens ook nog niet aangesloten. Ook gaat het radiodeel in het autoschermpje flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Let er wel op dat Opel ervan houdt om de permanente stroomvoorziening en het schakelcontact in de ISO stekker om te draaien (geel en rood). Ik weet niet hoe je parrot in dit verhaal invloed daarop heeft, maar je kunt voor de zekerheid even kijken hoe dit allemaal aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Maakt het dan ook uit voor de autoradio hoe ze aangesloten zitten? want het verloop stekkerte van de parrot zet de kabeltjes gewoon 1 op 1 door en maakt een paar aftakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Welke draden tapt die parrot cartkit zoal af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 18:02

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Blueone schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:01:
Maakt het dan ook uit voor de autoradio hoe ze aangesloten zitten? want het verloop stekkerte van de parrot zet de kabeltjes gewoon 1 op 1 door en maakt een paar aftakkingen.
Als je het niet erg vind om iedere keer de radiozenders of cd er opnieuw in te zetten of duwen, dan maakt het niks uit. ;)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
oke dat is duidelijk. maar hoe kan het dat de radio het niet meer doet als de kabels eigenlijk gewoon hetzelfde zitten, trekt die parrot teveel stroom ofzo?

• MR_VIPER

MR_VIPER

Uhm... Is het niet zo dat op de iso stekker het eea al getwist is en dus voor de werking van de radio niks uitmaakt. Alleen de parrot kan lastig verhaal worden. Die verwacht de spanning op andere kabeltjes.

*empty*

• Avvd
  • Niet online
maar de parrot doet het juis in tegenstelling tot de autoradio. Als ik dan alleen het kastje van de parrot afkoppel maar alle kabels er tussen laat zitten werkt het wel.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dat is een hele vreemde. Normaal gesproken zou dat kastje geen enkel verschil moeten uitmaken. Wat je kunt doen is even nameten wat er op de verschillende kabels aan voltage staat. Dus schakeldraad, permanente 12v en aarde. Probeer daarna even de permanente 12v en schakeldraad om te wisselen. Alhoewel ik dan nog vreemd zou vinden.

*empty*

• _JGC_
  • Nu online
Tapt dat ding behalve stroom ook nog andere draden zoals de "automatische antennedraad" af? Bij Opel wil op deze pin nog wel eens wat anders zitten.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14
Zegt je Parrot ook netjes "Tot ziens" als je het contact uitschakeld?
Zo niet, dan zijn je permanente en je geschakelde voeding verwisseld, had ik ook (Mazda in mijn geval).

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Avvd
  • Niet online
Hij zegt in iedergeval geen tot ziens als ik het contact uitzet. Dus dan zou ik de permanente en geschakelde voeding die naar de parrot lopen om moeten wisselen.

• Avvd
  • Niet online
in princiepe zou zo'n kabel ook moeten werken:
http://www.gps-store.nl/i...rers_id=20&products_id=70
toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het lukt me nog steeds niet om de carkit goed aan te sluiten. De parrot zegt geen tot ziens en het displaytje van de radio knippert (het deel in het auto schermpje) als ik de "iginition"+ permanente 12v omdraai richting de parrot toe dan doet de parrot helemaal niets. De permanente en "iginition" draad van de autoradio hoef ik toch niet om te draaien of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

aan de bekabeling van je radio zou je niks moeten hoeven doen. Het enige wat ik kan bedenken dat je moet omwisselen is de schakeldraad en de permanente 12v van de parrot. Zorg ook dat je - (massa) goed aangesloten hebt zitten.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dat heb ik uitgeprobeerd maar het probleem blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Raar. Wat gebeut er als je de schakeldraad en permanente 12v tesamen aansluit. Werkt de parrot dan wel naar behoren en de radio ook? Als je de schakeldraad dan "los" laat liggen zodat je zelf op 12v kunt schakelen kun je zien of dit wel goed werkt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb de oorzaak gevonden alleen heb ik nog geen oplossing. het blijkt dat als ik de carkit aansluit dat dan de spanning die op de "ignition" kabel staat inzakt, de autoradio gaat daardoor dus continu aan/uit/aan/uit. Het lijkt mij dus het verstandigste om een andere schakeldraad te zoeken in de auto maar ik heb geen idee waar ik die kan vinden, alles zit zo goed dicht gewerkt. Weet iemand misschien waar er nog één zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dat is wel erg vreemd. Zo'n carkit kan toch niet de oorzaak zijn van het inzakken van de spanning op je kabel? In mijn auto uit 1990 heb ik een hele batterij aan randapparatuur (GPS, PDA, carkit en radio) aan één lullig klein draadje hangen, dat gaat allemaal goed. Misschien even een belletje naar de Opel-dealer om na te vragen of jouw probleem "normaal" is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
daar ben ik vandaag geweest. ze zeggen dat ze alleen maar nokia carkits kunnen inbouwen (á 600 euro ofzo).

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 02-01-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Laten we maar zeggen dat de aanhouder wint. het is gelukt. ik heb nu de schakeldraad van de sigarettenaansteker gepakt. de "iginition" kabel van de autoradio is er alleen maar voor om een pulsje te geven en is niet geschikt om een echte spanning te geven. Alleen zegt de parrot nou niet tot ziens wat ik wel een beetje raar vind. hij blijft wel een seconde of 2 nagloeien als ik het contact uitzet.
Pagina: 1