Toon posts:

Router functioneert niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internetprestaties zakken helemaal in zodra ik bittorrent aan zet of azureus (Een torrent gerelateerd programma), dit is alleen als er ook een torrent actief bezig is met downloaden.

Het downloaden van de torrent zelf is zeer traag, ik mag van geluk spreken als ik boven de 30KB/s download uit kom.
Het uploaden gaat natuurlijk als een zonnetje met 120KB/s.
De upload is gelimiteerd en heeft dus geen invloed op de downloadsnelheid.
Het internet blijft als poep door een rietje. Het is traag, MSN meld zich af vanwege verbindingsproblemen, e-mails ophalen wilt niet altijd lukken, als het lukt is dit ontzettend langzaam.

Ik heb via www.portforward.com en andere sites netjes mijn router op de juiste manier ingesteld
Ook meerdere malen met alle andere instellingen lopen testen en proberen maar het wilt gewoon niet.
Elke keer de router een reset gegeven om er zeker van de zijn dat mijn instellingen verwijderd zijn.

Ook is het onmogelijk om een game te hosten sinds de komst van de router
CS : Source wilt niet meer
C&C Zero Hour wilt niet meer
Red Alert 2 wilt niet meer

www.speedtest.nl geeft goede resultaten.

490KB/s download (Heb 4Mbit)
109KB/s upload (Heb 1Mbit)
1602 Conn/minuut
Ping ; 10MS

Als ik via Hamachi een virtuele server aan maak gaat het gamen prima, dat is op zich geen probleem.

Ik heb in die tijd al meerdere malen op PC1 en PC2 een format gedaan, en alles vanaf het begin netjes doorgenomen en geinstalleerd wat betreft de firewall en dergelijke.
Ik heb een firmware update gedaan, me scheel gelezen aan informatie op internet, uren lang zitten worstelen met instellingen maar het geeft allemaal geen resultaat.

Mijn vraag is dan ook of iemand me hierbij kan helpen, voordat ik met nieuwjaar een router aan een 42" mortier bevestig en de lucht in schiet \o/

Ik heb een bedraad Belkin router, ik kan op dit moment het typenummer niet achterhalen maar dat zal ik later aanpassen.

Netwerk setup is als volgt ;

@Home modem (Kabel internet), UTP kabel naar "hoofd-poort" van de Belkin router.

1 kabel waar nog niks aan zit alvast voor de laptop
1 kabel voor de pc van mezelf
1 kabel voor de pc van mijn moeder

Instellingen

Connection type - Dynamic
DNS - Automatic from ISP
DMZ - (The DMZ feature allows you to specify one computer on your network to be placed outside of the NAT firewall.) is uitgeschakelt.
WAN Ping Blocking - Uit
NAT Enabling - Enabled
UPNP Enabling - Enabled
DHCP server - On

IP Pool Starting Address > 192.168.2.2
IP Pool Ending Address > 192.168.2.100

Firmware Version 3.01.03

Firewall Disabled, maar die eikel enabled zichzelf wel eens 8)7

Omdat ik niet al te bekend ben met MAC adressen post ik deze niet voor het geval dat.

192.168.2.4 Isabel *achternaam* (Moeder)
192.168.2.3 cp673971-a (Ikzelf
192.168.2.2 ramon-759456cad (Loze kabel, heeft ooit een andere pc aan gehangen maar dit heeft niet voor de problemen gezorgt)

Verwijderd

Kan me herinneren dat ik met een el cheapo router ook ooit problemen had met wegvallende MSN-verbindingen, slecht internet, etc, doordat de router het grote aantal verbindingen niet aan kon. Dus, probeer het aantal connecties dat bittorrent maakt eens te verlagen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:36:
Kan me herinneren dat ik met een el cheapo router ook ooit problemen had met wegvallende MSN-verbindingen, slecht internet, etc, doordat de router het grote aantal verbindingen niet aan kon. Dus, probeer het aantal connecties dat bittorrent maakt eens te verlagen..
Ik heb zoals jij zei, de verbindingen van 600 naar 200 gezet, van 200 naar 50 en van 50 naar 10.
In alle gevallen lost het niks op, en www.speedtest.nl geeft met bittorent deze resultaten ;

300KB/s download
6KB/s upload
200Conn/min
80MS

Dit alles terwijl bittorent 7KB/s download en 4KB/s upload verbruikt en normaal 1600conn/minuut en 10MS staat.

Zelfs als ik mijn volledige downloadcapaciteit gebruik en met 30KB/s upload heb ik betere resultaten :X

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Welk device staat er voor de router en welk IP krijgt de router's WAN kant hiervan?

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik heb wel eens een switch type meegemaakt, die over zijn nek ging als er een UTP aangesloten stond , waar geen device aan de andere kant van de lijn zat. Dat kan je nog proberen, die nutteloze kabel even weg. Een reset, firmware upgrade en dat is ook echt alles wat je kan doen.
En als het niet werkt ......happy newyear! ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Test eens of de poorten die je open hebt gezet ook daadwerkelijk openstaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
De poorten staan open, de loze kabel is weg en een reset + firmware update is gedaan (Er was geen nieuwe versie)

84.29.117.228 is het IP dat komt van het vreemde @Home modem (Typenummer staat er niet op)

Verwijderd

Je eigen computernaam (cp673971-a) zou ik sowieso ff veranderen. @Home geeft zover ik weet je router ook deze zelfde naam en 2x dezelfde naam op 1 netwerk werkt niet.

Ik moet wel zeggen dat ik niet denk dat dit met je probleem te maken heeft, 't is maar een losse tip, om andere problemen te voorkomen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:36:
Je eigen computernaam (cp673971-a) zou ik sowieso ff veranderen. @Home geeft zover ik weet je router ook deze zelfde naam en 2x dezelfde naam op 1 netwerk werkt niet.

Ik moet wel zeggen dat ik niet denk dat dit met je probleem te maken heeft, 't is maar een losse tip, om andere problemen te voorkomen ;)
Oke heb ik veranderd, ik moet zeggen dat er wel enige verbetering is. Snelheid ligt overal weer iets hoger zoals het "vroeger" was, vroeger had ik namelijk iets meer als 500KB/s download in de praktijk 525KB/s, en nu heb ik dat ook weer.
Ik vraag me nog steeds af wat er aan de hand is, aangezien de torrents geen verbetering tonen en ik nog steeds niet fatsoenlijk kan gamen door handmatig een server aan te maken ;(
Pagina: 1