Mijn internetprestaties zakken helemaal in zodra ik bittorrent aan zet of azureus (Een torrent gerelateerd programma), dit is alleen als er ook een torrent actief bezig is met downloaden.
Het downloaden van de torrent zelf is zeer traag, ik mag van geluk spreken als ik boven de 30KB/s download uit kom.
Het uploaden gaat natuurlijk als een zonnetje met 120KB/s.
De upload is gelimiteerd en heeft dus geen invloed op de downloadsnelheid.
Het internet blijft als poep door een rietje. Het is traag, MSN meld zich af vanwege verbindingsproblemen, e-mails ophalen wilt niet altijd lukken, als het lukt is dit ontzettend langzaam.
Ik heb via www.portforward.com en andere sites netjes mijn router op de juiste manier ingesteld
Ook meerdere malen met alle andere instellingen lopen testen en proberen maar het wilt gewoon niet.
Elke keer de router een reset gegeven om er zeker van de zijn dat mijn instellingen verwijderd zijn.
Ook is het onmogelijk om een game te hosten sinds de komst van de router
CS : Source wilt niet meer
C&C Zero Hour wilt niet meer
Red Alert 2 wilt niet meer
www.speedtest.nl geeft goede resultaten.
490KB/s download (Heb 4Mbit)
109KB/s upload (Heb 1Mbit)
1602 Conn/minuut
Ping ; 10MS
Als ik via Hamachi een virtuele server aan maak gaat het gamen prima, dat is op zich geen probleem.
Ik heb in die tijd al meerdere malen op PC1 en PC2 een format gedaan, en alles vanaf het begin netjes doorgenomen en geinstalleerd wat betreft de firewall en dergelijke.
Ik heb een firmware update gedaan, me scheel gelezen aan informatie op internet, uren lang zitten worstelen met instellingen maar het geeft allemaal geen resultaat.
Mijn vraag is dan ook of iemand me hierbij kan helpen, voordat ik met nieuwjaar een router aan een 42" mortier bevestig en de lucht in schiet \o/
Ik heb een bedraad Belkin router, ik kan op dit moment het typenummer niet achterhalen maar dat zal ik later aanpassen.
Netwerk setup is als volgt ;
@Home modem (Kabel internet), UTP kabel naar "hoofd-poort" van de Belkin router.
1 kabel waar nog niks aan zit alvast voor de laptop
1 kabel voor de pc van mezelf
1 kabel voor de pc van mijn moeder
Instellingen
Connection type - Dynamic
DNS - Automatic from ISP
DMZ - (The DMZ feature allows you to specify one computer on your network to be placed outside of the NAT firewall.) is uitgeschakelt.
WAN Ping Blocking - Uit
NAT Enabling - Enabled
UPNP Enabling - Enabled
DHCP server - On
IP Pool Starting Address > 192.168.2.2
IP Pool Ending Address > 192.168.2.100
Firmware Version 3.01.03
Firewall Disabled, maar die eikel enabled zichzelf wel eens
Omdat ik niet al te bekend ben met MAC adressen post ik deze niet voor het geval dat.
192.168.2.4 Isabel *achternaam* (Moeder)
192.168.2.3 cp673971-a (Ikzelf
192.168.2.2 ramon-759456cad (Loze kabel, heeft ooit een andere pc aan gehangen maar dit heeft niet voor de problemen gezorgt)
Het downloaden van de torrent zelf is zeer traag, ik mag van geluk spreken als ik boven de 30KB/s download uit kom.
Het uploaden gaat natuurlijk als een zonnetje met 120KB/s.
De upload is gelimiteerd en heeft dus geen invloed op de downloadsnelheid.
Het internet blijft als poep door een rietje. Het is traag, MSN meld zich af vanwege verbindingsproblemen, e-mails ophalen wilt niet altijd lukken, als het lukt is dit ontzettend langzaam.
Ik heb via www.portforward.com en andere sites netjes mijn router op de juiste manier ingesteld
Ook meerdere malen met alle andere instellingen lopen testen en proberen maar het wilt gewoon niet.
Elke keer de router een reset gegeven om er zeker van de zijn dat mijn instellingen verwijderd zijn.
Ook is het onmogelijk om een game te hosten sinds de komst van de router
CS : Source wilt niet meer
C&C Zero Hour wilt niet meer
Red Alert 2 wilt niet meer
www.speedtest.nl geeft goede resultaten.
490KB/s download (Heb 4Mbit)
109KB/s upload (Heb 1Mbit)
1602 Conn/minuut
Ping ; 10MS
Als ik via Hamachi een virtuele server aan maak gaat het gamen prima, dat is op zich geen probleem.
Ik heb in die tijd al meerdere malen op PC1 en PC2 een format gedaan, en alles vanaf het begin netjes doorgenomen en geinstalleerd wat betreft de firewall en dergelijke.
Ik heb een firmware update gedaan, me scheel gelezen aan informatie op internet, uren lang zitten worstelen met instellingen maar het geeft allemaal geen resultaat.
Mijn vraag is dan ook of iemand me hierbij kan helpen, voordat ik met nieuwjaar een router aan een 42" mortier bevestig en de lucht in schiet \o/
Ik heb een bedraad Belkin router, ik kan op dit moment het typenummer niet achterhalen maar dat zal ik later aanpassen.
Netwerk setup is als volgt ;
@Home modem (Kabel internet), UTP kabel naar "hoofd-poort" van de Belkin router.
1 kabel waar nog niks aan zit alvast voor de laptop
1 kabel voor de pc van mezelf
1 kabel voor de pc van mijn moeder
Instellingen
Connection type - Dynamic
DNS - Automatic from ISP
DMZ - (The DMZ feature allows you to specify one computer on your network to be placed outside of the NAT firewall.) is uitgeschakelt.
WAN Ping Blocking - Uit
NAT Enabling - Enabled
UPNP Enabling - Enabled
DHCP server - On
IP Pool Starting Address > 192.168.2.2
IP Pool Ending Address > 192.168.2.100
Firmware Version 3.01.03
Firewall Disabled, maar die eikel enabled zichzelf wel eens
Omdat ik niet al te bekend ben met MAC adressen post ik deze niet voor het geval dat.
192.168.2.4 Isabel *achternaam* (Moeder)
192.168.2.3 cp673971-a (Ikzelf
192.168.2.2 ramon-759456cad (Loze kabel, heeft ooit een andere pc aan gehangen maar dit heeft niet voor de problemen gezorgt)