Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Statbar lookalike

Pagina: 1
Acties:
  • 1.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 08:50
Ik gebruik inmiddels al jaren Statbar voor het snel uitlezen van m'n stats, maar nog meer om even snel het volume te wijzigen. Snel met de muis naar boven, klikken, scrollen en het geluid is gewijzigd. Een snellere en makkelijkere manier om (blind') m'n geluid te wijzigen heb ik niet gevonden.

Echter staat de ontwikkeling van Statbar al enige tijd stil en daar ik nogal houd van een gelikte versie van Windows(XP pro overigens) bots ik nog wel eens met de looks van Statbar. De zes standaard kleurenschema's zijn best oké, maar passen lang niet altijd bij m'n themes voor Windows.

Mijn vraag is dus; weet iemand een soortgelijk programma met dezelfde functies, dezelfde formaten en dezelfde resources, echter met meer kleurenschema's?

Ik heb al geprobeerd:

Winbar: vond ik niet echt je van het, zag er gewoon vrij 98SE-achtig uit met z'n standaardkleuren.
Samurize: vreet geheugen en was te complex
Coolmon: was 't ook niet echt, support is ook gestopt.

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Oud topic, maar ik zit met ongeveer dezelfde vraag. Maar blijkbaar uit het aantal reacties op TS, zijn er weinig StarBar alternatieven.

Sinds ik het geheugen in m'n bak van 1Gb heb opgekrikt naar 3Gb, werkt de RAM meter niet meer: deze geeft nu altijd 0/2048 aan. De 3Gb wordt wel correct weergegeven in het System Properties window en ook in de Task Manager bij Physical Memory in de Performance tab. Dit lijkt dus op een bug in Starbar versie 2.406.

Heeft er niemand zin om een Open Source versie te maken (pluggable)? Wil de maker van Statbar dan toch niet z'n code vrijgeven, zodat iemand anders wellicht de zaak update kan houden? Wat gebruiken de tweakers hier als alternatief?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Samurize?

Homey — Critics are those without skills to create.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ben hier ook wel benieuwd naar..

Ik gebruik al jaren winbar, maar deze gaat ook niet boven de 2GB uit..

Samurize heb ik wel eens geprobeerd, maar vond ik te log..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

WinExt is nog een alternatief, ik heb deze een tijdje geleden getest maar ik ben toch teruggekomen naar Winbar omdat deze gewoon handiger werkt, maar misschien is het voor jou een optie?

• WeeJeWel
Samurize te log? Voor een thema zoals winbar (die je overigens helemaal zelf kan maken :+ ) eet hij ca. 2mb geheugen. Valt mee toch?

• Michael Knight
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

WeeJeWel schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:20:
Samurize te log? Voor een thema zoals winbar (die je overigens helemaal zelf kan maken :+ ) eet hij ca. 2mb geheugen. Valt mee toch?
Kan best kloppen hoor; Samuriza heb ik al jaren niet meer geprobeerd, wellicht is het nu lichter.. Winbar werkte 'out of the box' gewoon fijner, vandaar die keuze destijds :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Misschien dat geOShell voldoet? Heleboel plugins in ieder geval. Met de geoStats plugin moet het lukken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er mis met de volume knopjes die je tegenwoordig steeds vaker ziet op toetsenborden? :)
Makkelijker dan dat kan het echt niet... ;)

• WeeJeWel
GJ-tje schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:47:
Wat is er mis met de volume knopjes die je tegenwoordig steeds vaker ziet op toetsenborden? :)
Makkelijker dan dat kan het echt niet... ;)
Oh echt wel :D

* WeeJeWel schreeuwt: NEXT SONG!!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL staart naar toetsenbord... telt, en doet dat nog eens... 104 toetsen, geen volume-control, open applicatie "X" en anderszins opties die (zijns inziens) niet op een ramplank horen.
Ik begrijp de frustratie, ben eigenlijk ook al tijden naar zoiets op zoek, en wil het eigenlijk gewoon out-of-the-box hebben. Geen gekloot met allerlei plugins en scripts die ik moet gaan bewerken en aanpassen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Samurize heb ik al eens bekeken, maar daar kwam ik zo snel niet uit. Misschien moet ik het nog eens nader onderzoeken...

GeoShell is toch iets meer dan een 'simpele' stats bar, maar wellicht is dat ook gelijk een interessant alternatief voor explorer.exe.

WinExt is wel aardig, maar heeft hetzelfde probleem: max RAM wordt weergegeven als 1,99Mb. Dus nog steeds wordt de 3Mb niet correct gezien. Voordeel is wel dat WinExt, zo te zien, nog actief ontwikkeld wordt, dus wellicht is dat nog te fixen.

Bedankt voor de reacties. Kent iemand nog meer alternatieven?

Verwijderd

Wel, ik heb zo'n prachtige logitec lasermuis met teveel knoppen op. Met een enkele duimbeweging kan ik aan al mijn winamp controls: play/pause, volume en previous/next ;)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03
Ik heb ook heel lang gezocht, maar uiteindelijk niks gevonden dat zo licht en praktisch was.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Overigens, als ik de infobar in WinExt, die ik nu aan 't uitproberen ben, aanzet, dan krijg ik een "access violation" foutmelding.

Volgens mij is een open source pluggable system statastics bar een gat in de markt. Iemand? Mijn C++ skills zijn nihil, anders had ik 't wel opgepakt...

• Bastiaan
  • Laatst online: 30-11 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Op het moment maak ik ook gebruik van Samurize. Ja; het is wat ingewikkelder. Ja; je moet (kunt) zelf je configuratie maken. Dat laatste vind ik tegelijk ook weer een groot voordeel.

Ik heb 'm permanent op mijn server (Win2003) draaien, en daar verbruikt deze 3,5MB van de enkele gig die erin zit (laat zien: uptime server, 30 laatste minuten disk usage voor 5 HD's, 30 laatste minuten aan vrij RAM, huidig en totaal netwerkverkeer, en de laatste update van deze gegevens).

Afbeeldingslocatie: http://www.bastiaanhuls.nl/got/samurize.jpg

Voor een simpel progje is het best veel misschien, maar ik merk er in de praktijk totaal niets negatiefs van.
Pagina: 1