DVD op iMac zetten

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou graag een aantal DVD's in mijn Front Row willen hebben, zodat ik niet elke keer m'n favoriete DVD hoef in te laden.

Ik begreep dat dit kan met schijfkopie, maar wil niet dat elke DVD 4,7GB op mijn Mac in beslag neemt. Is er een programma dat (net als bij PC, naar Divx) een DVD naar de schijf brandt, dat comprimeert en toch als DVD te bedienen is?

Ik heb Handbrake, maar heb geen idee of dit werkt...

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

Nietzman

Woei!

Handbrake werkt prima, gewoon rippen naar h264, ziet er stukken beter uit als divx en ript ook nog eens perfect de chaptermarkers mee.

En hoe dat werkt is gewoon even een kwestie van rtfm.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ligt volledig aan je instellingen, je kan het dermate verzieken dat het er niet uit ziet :P
Ik zelf denk dat de iPod Hi-Rez voldoende gaat zijn, er vanuit gaande dat je op afstand kijkt want anders heb je Frontrow niet nodig :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb juist hiervoor een extra externe HDD gekocht van 750GB. Ik heb het belangrijkste deel van mijn DVD collectie met MacTheRipper (3.0R14) naar mijn HDD geript en een symlinkje aangemaakt voor in frontrow.

Werkt perfect! Front Row pakt vanaf Leopard ook automatisch de Dolby of DTS tracks tijdens het afspelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt