Copperjet 1616 in combinatie met SpeedTouch 716v5

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 20:40
Op het moment maak ik gebruik van een SpeedTouch 716v5 om verbinding te maken met internet (speedlinq via tiscali netwerk) en voor het handhaven van mijn thuisnetwerk.

Mijn thuisnetwerk bestaat uit twee desktop computers die door middel van een draadje verbinding maken met de ST en een aantal laptops die er draadloos verbinding mee maken. Eigenlijk is het enige waar ik het netwerk voor gebruik de verspreiding van internet naar de verschillende pc's.

Binnenkort loopt mijn speedlinq abonnement af en krijg ik een internet abonnement van alice. Van alice heb ik een Allied Data Copperjet 1616 opgestuurd gekregen die vanaf dat moment de internetverbinding (en ook telefoon, maar dat doet hier niet zo ter zake) moet gaan verzorgen. De ST kan dit niet omdat het geen ADSL 2(+) modem is. De copperjet heeft slechts 1 ethernetpoort en geen wifi.

Is het mogelijk om de ST 716v5 te gebruiken om de internetverbinding over meerdere computers te verdelen? Hoe moet ik mijn ST instellen? Moet ik hem op de een of andere manier als router configureren (is dat überhaubt handig) ? Kan ik hij als DHCP client functioneren? Werkt het gewoon als ik de DHCP server van de ST uitzet en alles er in prik (fysiek, dan wel symbolisch via wifi) ?

Verder vroeg ik me af of er nog ervaringen zijn met de copperjet? Hoe goed is hij te configureren?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
Misschien heb je gelijk, en kun je die ST716v5 niet gebruiken bij Alice, maar dat komt toch in ieder geval niet omdat het geen ADSL2+ modem is. Dat is het namelijk wel? ;)

De speedtouch kun je verder niet gebruiken als router, je hebt namelijk geen WAN-poort. Je kunt hem wel gebruiken als switch en accesspoint, door gewoon simpelweg de DHCP server uit te zetten en hem met een LAN-poort op je copperjet aan te sluiten. Volgens mij kan die Copperjet 1616 gewoon modem/router spelen, dus dat zou moeten werken dan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 20:40
Ben er inmiddels achter dat ik op zich wel mijn ST kan gebruiken als modem voor Alice, maar dat telefonie een probleem wordt met de ontbrekende VoDSL functionaliteit.

Overigens ben ik er achter gekomen dat (ik geloof ook ergens op GoT gelezen) dat een van de gewone ethernetpoorten wel als WAN poort is te configureren via de CLI van de ST. Anyway, zolang ik hem als switch en access point kan gebruiken is de rest ook eigenlijk helemaal niet belangrijk, hoogstens interessant.

[ Voor 16% gewijzigd door Krekker op 26-12-2007 00:30 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07