[FDD] floppydrive aansluiting op mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 20:16
Deze week een systeem van een tweaker overgenomen. Wou er een nieuwe WinXP installatie op doen, er zit echter ook een sata 150 HD op.
Waarbij ik dus een diskette met sata drivers nodig heb. Ik wou dus zo'n diskje maken, maar toen ik de diskette drive checkte deed deze het niet.
Als ik de A schijf "open" in "deze computer" krijg ik de melding: "Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A:", terwijl er al een diskette inzit.
Ik krijg hetzelfde bericht als de diskette er niet in zit.

Het lichtje van de FDD brandt wel, en ik heb al een andere uit een ander systeem gehaald en ik krijg hiermee hetzelfde. Mijn laatste optie die ik nu ga testen is een andere floppy kabel.

Het mobo is een K8V SE Deluxe met een 3200+ erop. Hmm bleh ik zie nu dat de koeler (Arctic cooling Silencer 64) nu ook niet meer draait :/ ( Deed ie in het begin wel).

In bios zie ik ook de Legacy Floppy disk staan. Hij checkt de floppy ook overigens niet met de boot.

Mijn vraag is dus wat er mis kan zijn, is de aansluiting op de mobo kadoek? Kan dit waarbij de pc het verder doet (ik werk er nu op).
Overigens is de Heatsink van de CPU nu heel warm en draait hij nog steeds niet :/. Kijken of ik daaraan iets in de BIOS kan doen.

@Edit: CPU fan ging ineens weer aan :P Dat zit dus dan wel goed, denk ik. nu floppy nog zodat ik sata drivers kan installeren. Heb hier een schone XP installatie nodig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Saiya op 25-12-2007 22:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draai de floppy kabel ook eens om. Grote kans dat die er verkeerd om inzit. Mocht dat alles niet lukken, pak dan de makkelijke weg en slipstream die driver gewoon op je XP cd, dan heb je heel zo'n obsoleet floppyding niet meer nodig.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Probeer eens de stroomkabel te checken. Als die er bij mij niet goed in de drive zit, doet ie het ook niet goed (maar hij reageert wel!)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Saiya
Ik heb net een andere stroomkabel aansluiting geprobeerd en de kabelaansluiting (40 wires ofzo) bij de floppydrive omgedraaid. Als ik dit doe krijg ik hetzelfde effect, maar ook dat het lichtje van de floppydisk niet brandt.
Daarna met de oude stroomkabel geprobeerd en (nog steeds) de lange platte kabel omgedraaid krijg ik hetzelfde (geen licht en doet het nog steeds niet).
Als die lange platte kabel andersom zit duurt het overigens wel wat langer voordat ie de melding geeft dat ik een schijf in A: moet doen.

Ik denk verder dat het geen zin heeft om die andere stroomkabel en de platte kabel wel goed te proberen, want het lichtn niet aan de stroom...
Nu alleen nog een andere FDD kabel proberen....

-- Ik heb nog nooit geslipstreamed dus kzou niet weten hoe moeilijk dat is om het dan te doen :/
Ik hoop dat het simpel te doen is want volgens mij is die floppyconnector op de mobo gewoon kapot ofzo... Dus heb ik geen andere keus dan slipstreamen.
Ik had overigens wel gehoord dat XPSP1a of SP2 standaard die Sata drivers heeft?? Moet er dan ook op F6 gedrukt worden tijdens installatie als dit zo is?
Zelfs ergens gelezen dat als ik de HD op de VIA controller (ipv promise controller) erop doe dat ie de SATA HD ook kent en weer die drivers niet nodig zijn tijdens installatie?
Maarjah ik durf dit niet te riskeren en moet het eerst zeker weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Saiya op 25-12-2007 22:29 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Nee, vanaf SP1a heeft XP in 99 van de 100 gevallen de SATA drivers. Dit is vooral niet zo als je met een niet-onboard SATA werkt.

Slipstreamen kan je doen met bijvoorbeeld nLite.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Saiya
Yess hij doet het...
Ik heb de FDD kabel gewisseld met een superlange kabel uit een ouwe P2 350mhz :P
Nu doet hij het :)

Kan het zijn dat ik die floppy kabel gebogen heb (bijna zo dat 2 kabels vlak over elkaar lopen) om beter airflow te krijgen en dat die kabel daardoor kapot is gegaan?

Als ik Sebazz goed begrijp kan ik mijn XP SP1a CD er gewoon in doen en Sata drivers daarvandaan halen.. Hmm naja nu kan ik deze gewoon van de diskette drive halen :)

• Saiya
Wow nu heb ik net voor de zekerheid mijn oude kabel weer aangesloten en nu doet ie het wel :/

Misschien is deed ie het eerst niet omdat ik em gebogen had? Of toch die FDD net anders aangesloten, maar ik had die al op 2 manieren geprobeerd :/

Anywayz hij doet het nu, thnx voor alle help :)
Pagina: 1