Toon posts:

[Koptelefoon] 3D-geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu al sinds meer dan een jaar een Sennheiser HD590. Het geluid wat eruit komt is perfect, maar sindskort pas merk ik een paar opmerkelijke dingetjes.

Ik speel nu sinds 5 dagen Call of Duty 4 en daar heb je te maken met het zogenaamde "3D-geluid". Dus links, recht, ver, dichtbij etc. Nu was ik laatst in mijn eentje over en hoorde ik een enemy van een bepaalde plek komen. Dus ik er een beetje heensluipen, maar uiteindelijk zat ik helemaal mis en werd ik dus genakt. :( Ik dacht dat dit gewoon even onoplettendheid was.

Later volgde zo'n vergelijkbare sitiatie een paar keer opnieuw. Mijn broertje (Ja, daar speel ik wel is samen mee :9) vertelde mij echt met verbazing waarom ik nou zo vaak fout zat. Hij zei dat hij het wel precies goed hoorde waar de tegenstander vandaan kwam.

Het vreemde is nu dat ik een relatief gezien dure koptelefoon heb, en hij gewoon een goedkope merkloze koptelefoon heeft van 10 euro.

Nu wil ik dus weten, doe ik nou wat verkeerd qua instellingen die ik niet kan vinden of misschien wat anders?

Bvd, AKooi22 :+

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 07:41

Sebazzz

3dp

Kan je misschien de kanalen switchen ofzo?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
rechts en links andersom? wat voor geluidskaart zit d'r in?

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
mss moet je je koptelefoon omdraaien :p.

iig dat heb ik altijd als ik merk dat ik totaal fout zit dan heb ik hem verkeerd om xD.

(maar dit is wel erg simpel gezocht dus denk niet dat het hier aan ligt)

kijk eerst eens met een programma of links bij jouw ook links is en als er geluid van alleen rechts komt dat ook klopt?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

koptelefoon is prima waarschijnlijk (gamen met een hd650 gaat ook prima) maar ik zou eerder je geluidskaart verdenken.
Sowieso: hoe staan de instellingen in je spel? :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn koptelefoon niet verkeert om hoor. :) But you never know.

Creative SB0350 Audigy 2 ZC Sound Card is wat EVEREST Home Edition aangeeft als mijn geluidskaart.

In CoD4 heb ik als geluidinstelling "Windows Default". In windows zelf heb ik al het geluidgebeuren als "Headphones" geselecteerd.

En laatst zag ik een filmpje (lees: luisterde) en hoorde ik toch zeker weten _alles_ perfect. Dit was zo'n filmpje met juist die 3D-geluiden. Deze bedoel ik: http://tpops.blogspot.com...-audiouse-headphones.html Hier hoor ik volgens mij alles perfect zoals ik het hoor te horen. :>

Toch had ik met Counter-Strike dit probleem ook al, maar met die game is het minder vervelend dingen wat minder goed te horen met met CoD4, omdat hier veel meer gangetjes zijn.

Iemand die dan nog een progje of een filmpje weet dat ik die 3D-geluiden nog is goed kan naluisteren?
Sebazzz schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:36:
Kan je misschien de kanalen switchen ofzo?
Wat bedoel je hier precies mee?

*bump*

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 17:57 ]

Pagina: 1