Toon posts:

G11 toetsenbord op Vista werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een computer met Windows Vista. Home Premium als besturingssysteem. Ik heb een Logitech G11 Gaming keyboard gekregen met kerst. Nu wil ik deze installeren, maar ik krijg hem niet aan de praat. Moet zeggen dat de installatie handleiding ook niet duidelijk aangeeft:
- of je het oude toetsenbord nou eerst moet verwijderen of niet
- of je de computer eerst moet uitzetten voordat je het keyboard aansluit
- of je oude toetsenbord eraf moet, of dat je dat pas kan doen nadat je de nieuwe hebt aangesloten.
De toetsen van het nieuwe toetsenbord geven wel licht maar ze werken niet,
Het rare is ook dat de Media toetsen het wel doen,en de ''zet het geluid uit toets'' wel,alleen de ''normale toetsen,de nummerieke toetsen,en de G-toetsen doen het niet.

Robert

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gefeli met je cadeaus... Heb je al gekeken naar de laatste software? Die is namelijk 4 dagen geleden uitgekomen. Je zou kunnen kijken of je de software eerst kan installeren en dan het toetsenbord aansluiten of configureren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de software van de CD geprobeerd,en ik heb de nieuwe software gedownload en geinstalleerd,maar het mocht allebij niet baten... Ik heb ook geprobeerd eerst de software te instaleren en daarna het toetsenbord aan te sluiten maar dat werkt ook niet. En zoveel heb ik dus aan mijn cadautje gehad.Ik baal er zo van dat ik allemaal op forums etc lees dat alles prefect lukt, en dat ik hoor van ''ja perfecte instalatie,het was echt gemakkelijk'' en dat ik dan weer problemen heb.

In de handleiding staat dat je eerst het toetsenbord erin moet doen,en daarna de drivers te installeren.Op zoon 2dehands plaatje staat dat uitgebeeld... 8)
Verder vind ik het ook raar dat de meeste problemen hebben dat sommige toetsen het niet doen,maar bij ons lopen we al in het 1ste stuk van het ''gedeelte'' vast.

Grz,

Masteromg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu werken de mediatoetsen + de mute knop niet meer,maar het bord word nog wel verlicht
Modbreak:Gelieve je topic niet <24u te schoppen. Heb je iets toe te voegen? Gebruik de edit-knop :o

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 26-12-2007 00:34 ]

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09-2025

DNB

USB toetsenborden zijn volgens mij meestal gewoon plug en play (muv speciale toetsen) dus deze ook lijkt me. Maar probeer eens alle oude toetsenbord software te verwijderen, en dan opnieuw proberen zonder en met software. Probeer het ook even in een andere PC.
Anders kan het ook nog gewoon zo zijn dat je een kapotte hebt, kan ook gebeuren.

Verwijderd

Zit meer te denken in de richting van een driver conflict of te weinig voltage op je USB lijn, naargelang wat je verder op je USB poorten heb aangesloten :)

Mijn ervaring met de Logitech is eerst de oude drivers verwijderen, pc uitzetten, toetsenbord aansluiten, word bij opstarten herkend en laad de USB driver en dan de software installeren.

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn oude toetsenbord eruit haal,en ik wil inloggen,en mijn G11 toetsenbord doet het niet,hoe moet ik dan mijn wachtwoord intypen?
Het rare is ook dat ik ''volgensmij'' geen setpoint op het cd'tje heb staan,alleen een programma om de G-toetsen te koppelen naar games.

En ik heb geen oude drivers van me toetsenbord,ik heb wel setpoint,maar daarvoor word mijn muis ook gebruikt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 07:33 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 07:22:
als ik mijn oude toetsenbord eruit haal,en ik wil inloggen,en mijn G11 toetsenbord doet het niet,hoe moet ik dan mijn wachtwoord intypen?
Even je wachtwoord verwijderen...

http://specs.tweak.to/16567

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:41
Het probleem wat Masteromg ondervind, heb ik ook.

Alleen dan met een G15.

Symptomen:
Alles doet het, met uitzondering van de qwerty toetsen.

Ik heb geprobeerd:
- input.inf bestand vernieuwen
- eerst alles verwijderen dan inpluggen
- eerst drivers installeren en dan inpluggen

Ter informatie heb 3 usb apparaten aangesloten op mijn pc.
Maar het mocht niet baten.

En als je op het g15 forum zoekt dan krijg je meer posts met dezelfde problemen te zien.
Zoals hier: http://forums.logitech.co...d=hardware&thread.id=5354
Hier: http://forums.logitech.co...d=hardware&thread.id=5213
en hier: http://forums.logitech.co...d=hardware&thread.id=4769
En er zijn er nog veel meer te vinden.

De meeste mensen hebben in dit geval het toetsenbord geRMAt.
En dit ga ik ook doen.
Pagina: 1