Toon posts:

[Versterker / Box] Een box doet het maar soms

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een net een versterker + 2 boxen van mijn vader van de zolder gehaald. Heel mooi setje, wel wat oud maar verder nog prima (dacht ik). Versterker van JVC, boxen van Technics.

Helaas blijkt dat na het aansluiten maar 1 van de boxen het doet. Ik heb natuurlijk al geprobeerd de boxen om te wisselen, en dan doet de andere box het niet. Het ligt dus aan de versterker.
Na een tijdje prutsen kwam er toch geluid uit de andere box, dus probleem verhopen dacht ik. Alleen viel toen na een tijdje de box weer uit.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik de box weer aan de praat kan krijgen door aan de balance en volumeknop te draaien, door zeg maar de "leiding schoon te blazen". De box doet het dan weer (of eigenlijk die versterker uitgang dus), maar hij is niet helemaal betrouwbaar.

Iemand een idee hoe dit komt? Mijn vader heeft dit ook in de auto, een van de achterboxen doet het alleen als je het volume voldoende opdraaid, en als je hem dan weer zachter zet doet de box het wel, maar na een tijdje valt ie dus weer uit. En nog belangrijker, weet iemand hoe je dit oplost? :)

Alvast bedankt,

Jochem

P.S: Mijn vader zegt dat het komt doordat de aansluitingen van de luidsprekerkabels geöxideerd/versleten zijn, en dat dit te verhelpen is door een stukje eraf te halen. Dit lijkt me wel wat raar aangezien als ik de boxen omwissel de andere box het niet doet.

Edit: Kan iemand misschien de topictitel repareren? :$

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 20:48 . Reden: Foutje in topictitel ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het probleem lijkt me meer in de potmeter van de balans en/of volume knop.

Wil je het echt goed hebben is vervangen de enige optie. De mindere optie (die wel kan werken) is de boel schoonmaken met kontakt 60, perslucht en kontakt 61.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Bedankt voor de hulp, ik zal het eens wegbrengen. Als ik het zelf ga doen gaat niet nooit goed :P