Probleem met surround geluid onder Vista

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb een PC op basis van een MSI Media Live barebone. Wanneer ik in Media Center een CD afspeel (TV is via HDMI aangesloten) heb ik prima geluid. Alleen wanneer ik een DVD afspeel met surround geluid hoor ik niets.

Het moederbord in de MSI heeft een NVIDIA 5150 Chipset met Realtek HD Audio chip.

Ik vraag me af of het een instelling is waar ik in de audio manager van Realtek wat mee moet of kan ik in Media Center hier iets instellen?

Tips zijn welkom.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:30
Misschien AC3 filter installeren? Linkje

[ Voor 46% gewijzigd door FreddyFish op 25-12-2007 20:52 ]

• fishtank
bedankt, zal dit eens proberen. zou op zich wel vreemd zijn als windows media center niet met AC3 en DTS om kan gaan, toch ..?

heb ook het XP Codec Pack geinstalleerd. zouden hier nog problemen uit kunnen voortkomen?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:30
Ach ja elke codec kan in principe problemen geven, maar ik vergat na een format van mijn windows altijd de codecs te installeren, en als ik dan een film wilde afspelen waar dolby/dts in zat dan hoorde ik inderdaad niks.

AC3filter was dan de oplossing. Maar ook echt hele goede ervaringen heb ik met ffdshow(tryouts). Tegenwoordig installeer ik namelijk alleen dat nog, en geen andere codecs. En toch alles werkt naar behoren.

• fishtank
Ik heb nog eens wat verder gekeken en kwam erachter dat ik via de hoofdtelefoonaansluiting wel geluid van de DVDs krijg??? en via de HDMI interface niet. Vraag me nu echt af welke setting ik nog moet gaan veranderen.

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 04-02 22:56
Iets in de instellingen van Realtek, zeker :) Was er in het Configuratiescherm geen Realtek Manager ofzoiets ? Maar het kan ook hardwarematig zijn.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1