Intel 946Gz - 1360x768 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 15:59
Mijn vader heeft gisteren, als kadootje voor zichzelf, een Acer Aspire L310 aangeschaft waarin een Intel 946GZ grafische controller zit. Nu heeft hij deze aangesloten op een plasma tv welke een maximale resolutie ondersteunt van 1360x768 via de VGA port, 1280x720 wordt niet ondersteunt over VGA, alleen over HDMI.

Ik vroeg mij nu dus af of deze onboard grafische controller in staat is om de gewenste resolutie weer te geven, ik kan deze namelijk niet kiezen en wanneer ik op google zoek, kom ik alleen maar op chinese en russische sites terecht en dus niemand lijkt dit probleem verder te hebben.

Iemand hier die ervaring heeft met deze chipset en de gewenste resolutie? De machine betreft een small-form factor behuizing, dus even snel een ander videokaartje erin prikken, zal nu niet gaan.

Specs van de besproken machine:
http://www.topproduct.nl/...803746/specificaties.html
Het betreft het besturingssyteem "Windows Vista Home Premium"

sensei_d.fpv channel

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 15:48
Volgens mij kan een GMA3000 via VGA gewoon 1360/768 aan. Wellicht moet je even losse videodrivers installen. HDMI heb iik nooit aan de praat gekregen op bijv 1360, mijn TV accepteert simpelweg geen custom reso's via HDMI.

[ Voor 37% gewijzigd door Carel op 26-12-2007 09:32 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

POWERSTRIP *O* :o :9 :*)

Ik gebruik het nu ook omdat mijn Nvidia drivers die resolutie die jij zoekt ook niet ondersteunen. Met dit programmatje kun je handmatig je resolutie invoeren ook via VGA. Misschien dat dit wel aan je eisen voldoet

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Sensei_D
Touchdomex schreef op woensdag 26 december 2007 @ 09:38:
POWERSTRIP *O* :o :9 :*)

Ik gebruik het nu ook omdat mijn Nvidia drivers die resolutie die jij zoekt ook niet ondersteunen. Met dit programmatje kun je handmatig je resolutie invoeren ook via VGA. Misschien dat dit wel aan je eisen voldoet
OK met powerstrip had ik uiteindelijk dus de juiste resolutie \o/
Alleen na een reboot, blijkt de videokaart op 140Hz te draaien, en ja ik heb geen scherm staan wat dat aankan, dus ik heb geen beeld meer.

Iemand nog tips? ;)

[edit]
Na een restore in Vista heb ik de machine weer aan de praat.
Powerstript start nu op tijdens het starten van Windows en de juiste frequentie wordt gekozen.
Het inlogscherm van Vista draait nu wel op 140hz, want blijkbaar is dat de frequentie die Vista koppelt aan de resolutie van 1360x768. Nadat Powerstrip start zal deze de frequentie op 60 zetten en is de desktop zichtbaar.
Is de frequentie ook in het inlogscherm te locken? Dan is Powerstrip dus nog niet gestart... Dit zou het voor mij helemaal afmaken namelijk. Mijn pa is inmiddels tevreden, nu ik nog ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Sensei_D op 26-12-2007 13:49 ]

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
Iemand die weet hoe ik kan bepalen welke custom resolutie ik toe moet voegen in Powerstript. Het probleem is namelijk dat wanneer ik 1360x768 toevoeg als resolutie, ik in windows idd deze resolutie beschikbaar krijg, alleen dan met een refreshrate van 140Hz. Hoe krijg ik dit nu in godsnaam op 60Hz :?
Door in de custom resolutie(in Powerstrip) een aantal parameters te veranderen, krijg ik soms in Windows een andere frequentie -> 137Hz bijvoorbeeld, maar hoe weet ik nu welke parameters te gebruiken, om zo op de gewenste 60 Hz te komen??

[ Voor 5% gewijzigd door Sensei_D op 28-12-2007 01:09 ]

sensei_d.fpv channel

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sensei_D schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:08:
Iemand die weet hoe ik kan bepalen welke custom resolutie ik toe moet voegen in Powerstript. Het probleem is namelijk dat wanneer ik 1360x768 toevoeg als resolutie, ik in windows idd deze resolutie beschikbaar krijg, alleen dan met een refreshrate van 140Hz. Hoe krijg ik dit nu in godsnaam op 60Hz :?
Door in de custom resolutie(in Powerstrip) een aantal parameters te veranderen, krijg ik soms in Windows een andere frequentie -> 137Hz bijvoorbeeld, maar hoe weet ik nu welke parameters te gebruiken, om zo op de gewenste 60 Hz te komen??
Bij mij stond hij direct goed op 60 Hertz en dat kon ik ook zien in powerstrip zelf. Misschien kun je nog een keer kijken of je die functie wel ontdekt maar dat hij misschien verdekt opgesteld staat.Now I remember kan het ook wel mijn Nvidia driver zijn geweest die ik moest bijstellen :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1