Wireless snelheid fluctueert enorm

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-02 09:52
Hoi :)

Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een splinternieuwe HP Compaq 6715s, met Windows Vista. Nadat ik het ding had geïnstalleerd, wilde ik een andere browser, virusscanner enz. downloaden en installeren. Op dat moment kwam ik erachter dat mijn wireless internetverbinding nogal traag was. Ik ben direct (met draadje) online gegaan om drivers te downloaden, maar het helpt allemaal niet veel.

Het gekke is dat ik soms wel normale snelheden haal op wifi (5000+ kbps), maar meestal kom ik niet boven de 100 kbps, terwijl ik op precies dezelfde plek in het huis zit. Ik heb de nieuwste drivers dus gedownload en geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb deze vraag ook op 2 andere fora gesteld, maar daar heb ik tot nu toe nog steeds geen antwoord op mijn vragen gekregen.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Eventuele extra informatie staat op de andere 2 fora:
FOK!
HP

[Aylin]

Verwijderd

Heb je al eens een ander kanaal geprobeert?

• Kjoe_Ljan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:27:
Heb je al eens een ander kanaal geprobeert?
Je bedoelt WPA ipv WEP of iets dergelijks?
Nee, ik heb er wel ff snel naar gekeken, maar ik snapte de instellingen die de router vroeg niet helemaal... Ik heb overigens nog een andere laptop met een wifi-kaartje. Die haalt wel constant normale snelheden.

[Aylin]

Verwijderd

Dat is beveiliging. Ik heb het over kanalen. Lees de handleiding van je modem/router eens ;)

Als iemand anders, bv. je buren, op hetzelfde kanaal draadloos bezig zijn kan je snelheid belabberd zijn. Minstens 2 kanalen verder gaan zitten wil dan nog wel eens helpen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 19:33 ]

• Kjoe_Ljan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:32:
Dat is beveiliging. Ik heb het over kanalen. Lees de handleiding van je modem/router eens ;)

Als iemand anders, bv. je buren, op hetzelfde kanaal draadloos bezig zijn kan je snelheid belabberd zijn. Minstens 2 kanalen verder gaan zitten wil dan nog wel eens helpen.
Oke, dat valt te proberen!
Maar hoe kan het dan dat de andere laptop wel normale snelheden haalt?

[Aylin]

• Kjoe_Ljan
Hoe het kan dat mijn andere laptop nergens last van had, is mij een raadsel (uitleg mag ;) ), maar ik heb nu op de nieuwe bak ook snel wifi :) Bedankt voor de hulp...

[Aylin]

Pagina: 1