Toon posts:

Boot problemen AMD Athlon 64 X2 4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
###### Update 21:11 #### Problem Solved #### Thnx 4 all input Learned a lot !! ######

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200 CPU CLock 2200MHz Memory speed 667 Mhz met een
moederboard van MSI K9N SLI 2F NF 570 AM2 waarop
1x 1 Gb werkgeheugen gebouwd met
IDE WD 200 Gb en
EVGA Geforce 7200GS 128 Mb tv dvi[b]

BIOS integrated Peripherals IDE dev conf : PCI IDE Busmaster = enabled ;
. On Chip IDE contr= enabled

Nog geen OS zit nog in de opstartfase waarbij ik nu vastloop.

Als ik nu voor het eerst opstart herkent hij de WD HDD niet. Als ik in BIOS CMOS ga zoeken vindt hij hem uiteindelijk wel maar als ik na het opslaan in BIOS weer opnieuw opstart is hij weer zoek.

Daarnaast is ook de CD-rom 'zoek' hierdoor ben ik niet in staat de opstartsequentie aan te passen.

Wat kan ik doen? Ik heb de kabels gecontroleerd, CD en HDD gewisseld (via de kabel natuurlijk) Hierbij is het denk ik ook van belang dat de HDD eerst als externe HDD is gebruikt maar nu leeg, zonder OS in deze configuratie zit

Indien nog meer info nodig dan hoor ik het graag, ben een novice als bouwer maar ook als user van Tweakers.

Alvast bedankt voor je (jullie) tijd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 21:22 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 22:48
hoe heb je de hdd en 'cd-rom' aangesloten?
ide of sata?

doe ze nogmaals goed erin en het liefst beide op een aparte kabel als je ide gebruikt.
doe een default load in bios en hij moet het gewoon doen.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Heb je de master/slave instellingen op de CD-Rom en HDD goed gezet met de jumpertjes? Als je ze beide met dezelfde IDE-kabel aansluit (zou ik niet aanraden vanwege de snelheid - ATA33), moet je de CD-Rom op 'slave' zetten en de hardeschijf op 'master'. Beide op 'cableselect' wil ook nog wel eens werken.

Zo niet, dan moeten ze allebei op 'master'.

[ Voor 62% gewijzigd door AntonH op 25-12-2007 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
MB heeft maar 1 IDE aansluiting, ik heb nu cd afgekoppeld en nu herkent hij hem meteen !! Heb nogeens goed gekeken naar de cd en de jumper op CS gezet, ziet er naaruit dat het nu wel werkt !!

Bedankt dat je me op het idee hebt gebracht!! Ga gauw verder met XP installeren!!

Tnx

• AntonH
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:42:
MB heeft maar 1 IDE aansluiting, ik heb nu cd afgekoppeld en nu herkent hij hem meteen !! Heb nogeens goed gekeken naar de cd en de jumper op CS gezet, ziet er naaruit dat het nu wel werkt !!

Bedankt dat je me op het idee hebt gebracht!! Ga gauw verder met XP installeren!!

Tnx
Had ik moeten weten dat je ze niet anders kunt aansluiten. Heb namelijk hetzelfde moederbord :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer een stap verder, alles draait (tot-nu-toe) en windows is met de setup bezig.!!

Bedankt voor het advies!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:47:
[...]

Had ik moeten weten dat je ze niet anders kunt aansluiten. Heb namelijk hetzelfde moederbord :P.
Heb ik een goede keuze gemaakt? Ben jij er tevreden over??

Verwijderd

Topicstarter
xcuus fout invoer en weet niet hoe dit te annuleren of te deleten! 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 19:54 ]

• AntonH
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:49:
[...]

Heb ik een goede keuze gemaakt? Ben jij er tevreden over??
Ik ben er zeker tevreden over! Voor dat geld krijg je een stabiel moederbord met een snel chipset (nForce 570) zonder onnodige extra's. Ik vond het idd ook jammer dat er slechts één IDE-kanaal op zit, maar om de een of andere reden hebben alle moederborden dat tegenwoordig. Zal wel iets met bezuiniging te maken hebben. Aan de andere kant kost een degelijke SATA hardeschijf tegenwoordig ook niet zo heel veel meer.

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:56:
[...]

Ik ben er zeker tevreden over! Voor dat geld krijg je een stabiel moederbord met een snel chipset (nForce 570) zonder onnodige extra's. Ik vond het idd ook jammer dat er slechts één IDE-kanaal op zit, maar om de een of andere reden hebben alle moederborden dat tegenwoordig. Zal wel iets met bezuiniging te maken hebben. Aan de andere kant kost een degelijke SATA hardeschijf tegenwoordig ook niet zo heel veel meer.
Het is voor de pc van mn ouders waarvan MB was ontploft maar zoals ik nu de snelheid zie .... misschien geef ik hun mijn laptop !! hahaha

Nogmaals bedankt voor je input
Pagina: 1