###### Update 21:11 #### Problem Solved #### Thnx 4 all input Learned a lot !! ######
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200 CPU CLock 2200MHz Memory speed 667 Mhz met een
moederboard van MSI K9N SLI 2F NF 570 AM2 waarop
1x 1 Gb werkgeheugen gebouwd met
IDE WD 200 Gb en
EVGA Geforce 7200GS 128 Mb tv dvi[b]
BIOS integrated Peripherals IDE dev conf : PCI IDE Busmaster = enabled ;
. On Chip IDE contr= enabled
Nog geen OS zit nog in de opstartfase waarbij ik nu vastloop.
Als ik nu voor het eerst opstart herkent hij de WD HDD niet. Als ik in BIOS CMOS ga zoeken vindt hij hem uiteindelijk wel maar als ik na het opslaan in BIOS weer opnieuw opstart is hij weer zoek.
Daarnaast is ook de CD-rom 'zoek' hierdoor ben ik niet in staat de opstartsequentie aan te passen.
Wat kan ik doen? Ik heb de kabels gecontroleerd, CD en HDD gewisseld (via de kabel natuurlijk) Hierbij is het denk ik ook van belang dat de HDD eerst als externe HDD is gebruikt maar nu leeg, zonder OS in deze configuratie zit
Indien nog meer info nodig dan hoor ik het graag, ben een novice als bouwer maar ook als user van Tweakers.
Alvast bedankt voor je (jullie) tijd
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200 CPU CLock 2200MHz Memory speed 667 Mhz met een
moederboard van MSI K9N SLI 2F NF 570 AM2 waarop
1x 1 Gb werkgeheugen gebouwd met
IDE WD 200 Gb en
EVGA Geforce 7200GS 128 Mb tv dvi[b]
BIOS integrated Peripherals IDE dev conf : PCI IDE Busmaster = enabled ;
. On Chip IDE contr= enabled
Nog geen OS zit nog in de opstartfase waarbij ik nu vastloop.
Als ik nu voor het eerst opstart herkent hij de WD HDD niet. Als ik in BIOS CMOS ga zoeken vindt hij hem uiteindelijk wel maar als ik na het opslaan in BIOS weer opnieuw opstart is hij weer zoek.
Daarnaast is ook de CD-rom 'zoek' hierdoor ben ik niet in staat de opstartsequentie aan te passen.
Wat kan ik doen? Ik heb de kabels gecontroleerd, CD en HDD gewisseld (via de kabel natuurlijk) Hierbij is het denk ik ook van belang dat de HDD eerst als externe HDD is gebruikt maar nu leeg, zonder OS in deze configuratie zit
Indien nog meer info nodig dan hoor ik het graag, ben een novice als bouwer maar ook als user van Tweakers.
Alvast bedankt voor je (jullie) tijd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 21:22 ]