Toon posts:

SMC Wireless USB Network Adapter vertoont kuren.

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na maanden zonder problemen mijn SMC EZ Connect g 802.11g Wireless USB 2.0 Adapter bebruikt te hebben, begint deze ineens kuren te vertonen. Het maandenlang gebruikte programma/driver zegt ineens de EZ Connect niet meer te zien. Windows zelf ziet hem echter wel, zowel in apparaatbeheer als in bijvoorbeeld de startbalk, bij hardware veilig verwijderen.
Apparaatbeheer zegt zelf echter dat er verder geen problemen zijn met dit stuk hardware.

Nou heb ik eergisteren toch besloten mijn hdd te formateren en een clean install te doen, waarbij dit probleem met de EZ Connect de druppel was, en wat mij deed besluiten dit te doen. Alles opnieuw geinstaleerd en draaiend werkte hij weer als een zonnetje. Voor een dag dan... Plotseling knalde mijn verbinding met het internet eruit en zei de driver de EZ Connect niet meer te zien.

Ik zit nu dus weer met exact hetzelfde probleem, en aangezien dat hij maanden perfect gewerkt heeft vind ik om de dag mijn pc formateren en opnieuw instaleren een beetje overkill. |:( Een reinstall van de driver alleen werkt ook niet.

De EZ Connect die ik gebruik is hoogswaarschijnlijk niet het probleem, omdat we er nog een gebruiken voor een andere pc, en als ik deze omwissel krijg ik exact hetzelfde probleem, dus het probleem zit voor zover ik weet in de driver of iets dergelijks.

Specs:
XP Pro 32 bit
2.8 GHz Celeron D
1.5 GB 400 MHz Ram
80 GB HDD
512 MB X1600 Pro AGP
En natuurlijk de SMC EZ Connect g 802.11g Wireless USB 2.0 Adapter

Heeft er iemand enig idee waar hier het probleem kan zitten?

Alvast bedankt en prettige kerstdagen!

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje? :$