Toon posts:

Ibm Thinkpad T20 heeft kerstvakantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!!!

ik zat gister avond eens wat achter me laptopje.
Alles goed en wel.. Ik ging me bed in.. Ding netjes af gesloten.. Niks aan de hand..
Vanmorgen dacht ik,laat ik eens online duiken.. En wil me laptop opstarten.. Die geeft geen kick meer...
Heb de Gele batterij die onder de accu ligt,en de accu zelf er al uitgehaald,een half uur gewacht.. Toen alles weer in elkaar gezet,en nog geeft het ding geen krimp.. Als ik op de aan knop druk gaan er 2 ledjes heel kort aan.. en vrijwel direct ook weer uit.. het accu led knippert als ik m aan de lader hang (wat wel moet omdat de accu kapot is) Verder doet het ding dus niks meer...
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad.. toen dacht ik dat het moederbord kapot was.. En heb m een maandje of 2 in de kast laten liggen.. Na een tijd weer eens gekeken en hij deed het op magiese wijzen weer...
Iemand een verklaring en/of oplossing voor dit rare gedoe?
de specs van het ding:

ibm thinkpad t20
pentium 3 700mhz
128mb ram
12gb hardisk

alvast bedankt voor het lezen!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

probeer hem is aan te drukken als de accu ernaast ligt en hij niet op het stopcontact is aangesloten, zodat alle power eruit is.

eens bios reset zou makkelijk zijn, maar dat is niet zo makkelijk bij een laptop als bij een desktop.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 10:59

denivan

de enige

Je zegt zelf dat de accu defect is ?! Wat gebeurt er dan als je de laptop probeert in te schakelen als de accu er niet in zit (enkel dus op netspanning).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:42:
probeer hem is aan te drukken als de accu ernaast ligt en hij niet op het stopcontact is aangesloten, zodat alle power eruit is.
al gedaan,maar dan doet hij (logischerwijs? hij heeft immmers totaal geen stroom) niks...
zonder accu,met accu,aan de lader,niet aan de lader...
het maakt geen verschil....
denivan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:55:
Je zegt zelf dat de accu defect is ?! Wat gebeurt er dan als je de laptop probeert in te schakelen als de accu er niet in zit (enkel dus op netspanning).
niks dus ;) enkel 1 ledje dat even knippert... (minder als een seconde)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanacht me ram hardeschijf en Cmos batterij er uit gehaald,en het ding een paar uur zo laten liggen,van morgen het ding aangezet (zonder cmos,met ram) het ding piepte 3 keer,en ging niet verder.... sprankje hoop dat het ding nog leeft is dus wel van toepassing?
ligt het dan aan de cmos/ram? ik heb al met een ander ram latje geprobeert,maar dat had geen effect..

Verwijderd

Topicstarter
*trapje*

Verwijderd

Topicstarter
even een kleine update dan maar,gister avond heeft het ding ff gedraait,ik had helaas de hardeshijf er nog niet terug in gezet,dus kon geen os starten om het een en ander uit te zoeken
maar de bios gaf wel braaf een error dat de Cmos gereset was,heeft iemand een idee hoe lang je zo'n ding zonder Cmos-batterij moet laten liggen om te resetten? ram en hdd zijn er nu dus weer uit ;)
iemand nog idee'n?

Verwijderd

doet hij het weer niet meer dan?

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 13:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:53:
even een kleine update dan maar,gister avond heeft het ding ff gedraait,ik had helaas de hardeshijf er nog niet terug in gezet,dus kon geen os starten om het een en ander uit te zoeken
maar de bios gaf wel braaf een error dat de Cmos gereset was,heeft iemand een idee hoe lang je zo'n ding zonder Cmos-batterij moet laten liggen om te resetten? ram en hdd zijn er nu dus weer uit ;)
iemand nog idee'n?
Ik was altijd in de veronderstelling dat zodra je je accu + lader + cmos batterij uit je laptop haalde hij direct leeg was.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Verwijderd

Topicstarter
ik had m uitgezet omdat ik de hdd er in wou zetten,zelf dacht ik dat het probleem verholpen was.. maar helaas,weer het zelfde probleem,en aan de hdd ligt het niet,want heb er met 3 schrijfen geprobeert..

heb nu de cmos ram hdd en accu er dus weer uit liggen,ben benieuwd hoelang het deze keer duurt voor
die weer eens wilt lopen... zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik een multi-functionelen oplader gebruik?
geerttttt schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:55:
[...]
Ik was altijd in de veronderstelling dat zodra je je accu + lader + cmos batterij uit je laptop haalde hij direct leeg was.
er even vanuitgaande dat dat zo is,waarom zou die het dan gister wel gedaan hebben? wat is er dan wat dat eenmalige succes veroorzaak heeft? ik snap er nog maar wijnig van hoor... er moet toch een verklaring voor zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 17:00 ]

Pagina: 1