Disconnection om de uur

Pagina: 1
Acties:

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 08:58
Hallo allemaal,

We hebben al een aantal jaren chello als internetprovider (of upclive zoals het nu heet). Nu is het al heel lang zo dat wanneer we gamen er (precies) om de uur een disconnected melding komt, waarna de game herstart moet worden. Het is niet alleen bij een bepaalde game zo, maar gewoon bij alle games. Ik heb al wat bij de instellingen van de router gekeken (Sitecom DC-202) maar ik heb niets kunnen vinden wat verband zou kunnen houden met de disconnection.
Is er iemand die weet waar het aan ligt en hoe ik het zou kunnen oplossen? (ik heb al hier op het forum gezocht of er al eerder een topic over geopend was maar ik heb niets kunnen vinden)

router is dus van sitecom (DC-202)
er zijn 2 pc's aangesloten
internet: Chello Light/ UPC Internet Light

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

En wat heb je zelf al getest om wat uit te sluiten?
Speelt de storing op beide pc's?
Heb je hier ook last van met de modem direct aan de pc?
Speelt het na het uitschakelen/verwijderen van evt. security software op de pc nog steeds?
Het lijkt mij niet dat je bij alle games een disconnect melding krijgt en de game moet herstarten om weer verbinding te krijgen, maar dat even ter zijde ;)

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 08:58
Het gebeurd op beide systemen inderdaad (hoewel ik nu een nieuwe laptop heb waar ikzelf nog geen games op heb gespeeld, maar bij m'n oude laptop gebeurde het in ieder geval wel)
Ik had wel eens in de woonkamer geprobeerd het internet op te gaan door de laptops direct met de modem te verbinden, maar toen kreeg ik geen verbinding dus ik kan niet uitsluiten dat het aan de router zou liggen.
Op mijn oude laptop had ik geen enkel securtiy software geïnstalleerd (in de zin van anti virus etc) dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Het is inderdaad niet bij elk game dat ik/we een disconnected melding krijgen, maar bij alle mmorpg's (of hoe ze ook worden genoemd) die mijn broertje veelal speelt gebeurt het in ieder geval wel. maar dat zou te maken hebben met het feit dat je bij mmorpg's direct wordt uitgelogd wanneer ook maar eventjes de verbinding vervalt terwijl bij andere games of programma's als msn messenger dit nog wordt opgevangen. of zoiets in ieder geval, niet dat ik er verstand van heb.