Meerde camera's interval

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Binnekort ga ik beginnen met een project waarbij ik sporters in actie ga fotograferen. Niet daadwerkelijk tijdens de wedstrijd, maar het moet wel lijken alsof.

Hierbij wil ik uit meerdere hoeken tegelijk een foto maken. Nu kan ik 3 5D's regelen en glas moet ook lukken. Nu wil ik alleen vanaf een laptop op enter kunnen drukken, en dat alle 3 de camera's tegelijk (ivm flits) afgaan, of met bijvoorbeeld een 0.005 sec interval.

Ik heb al wat afgegoogled, en vond een man die een serie foto's heeft gemaakt met 3x een DmarkIII om zo 30FPS te krijgen. hij gebruikte daarbij alleen ontzettend dure hardware, ik vroeg me af of iemand kennis heeft van een software matig pakket waarbij je 3 camera's kan aansturen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien kun je wat meer info uit dit topic halen:

Bullet-time Matrix effect - wegwerpcamera's

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

Ik kan met de Canon Zoombrowser software foto's met mijn S5 maken via USB... misschien dat dat iets is wat je zoekt? Ik weet alleen niet of en hoe je meerdere camera's, al dan niet met interval, aan zou moeten sturen maar wellicht is het een begin.

Verwijderd

Zou een infrarood afstandbediening niet werken als iedere camera het signaal oppikt?

Je zou ook radiotriggers kunnen gebruiken. Normaal gesproken triggert zo'n ding na een radiosignaal de flitser via een 2,5 mm audioplug of hotshoe aansluiting, maar als je die externe aansluiting nou naar de remote trigger aansluiting van je camera brengt werkt dat dus ook. Met PocketWizards kan dit sowieso, maar die zijn natuurlijk prijzig... Of el-cheapo eBay triggers het ook kunnen weet ik niet, maar het lijkt me van wel.

Dan gaan de camera's in ieder geval tegelijkertijd af. Zet op één van de camera's weer een remote trigger voor de flitser (op een ander kanaal) en alles moet werken :)

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op Strobist.com is er wel wat te vinden. Daar heb ik bovenstaande kennis van.

Of is het echt noodzakelijk dat het via een laptop / software gebeurt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 15:42 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet 3 draadontspanners zo ombouwen dat je 1 knop hebt voor 3 camera's? Met wat tweaker-skills lijkt me dat wel te fixen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:01

ThunderNet

Flits!

Radiotriggers? :) en dan allemaal op het zelfde kanaal zetten. :) Lijkt mij het makkelijkste.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:55:
Radiotriggers? :) en dan allemaal op het zelfde kanaal zetten. :) Lijkt mij het makkelijkste.
Dat lijkt mij inderdaad ook de makkelijkste oplossing :) Hoewel 't niet erg goedkoop is afaik.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

sOid schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:33:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad ook de makkelijkste oplossing :) Hoewel 't niet erg goedkoop is afaik.
Mwah, simpelste radiotriggers kosten paar euro op ebay... :) Beteren kosten iets meer.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
Drie maal een 5D? Is dat nou wel verstandig. Zijn nog steeds geen goedkope beestjes, en je krijgt er slechts 3fps uit. Een 40D doet 6,3 fps, maar dat houdt ie niet lang vol (een korte burst). Als het echt goed wilt doen pak je dan 1DmkIII die het 110 foto's volhoudt op 10fps!

Maar ik begrijp de opzet sowieso niet goed. Wat heb je aan 3 camera's @ 3-10 fps? Resulteert alleen in een stotterend beeld op een hoge resolutie, en dat 3 keer?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Deze aanpak volgen:

http://www.sportsshooter...._feature/30fps/index.html

Radiotriggers dus. Al dan niet met een verschillende delay.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• wilmocs
de bedoeling is niet een hoge FPS te behalen, maar hetzelfde shot in 3 angles te hebben, ala 3 luik in actie.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:53
Voor 10 euro kan je een setje PocketWizards huren bij Pixto-F.

Eventueel (als je er echt niet uitkomt) en ik heb geen bookingen op de dag van jouw event dan mag je mijn Pocketwizards wel lenen. Het zijn dezelfde (niet goedkope) Pocketwizards als je ziet in dat Sportsshooter filmpje; MultiMax's.

• wilmocs
oke, vrij prijzig zie ik ja, je hebt dus per camera een pocketwizard nodig als ik het goed begrijp?

1tje kan ik wel aanschaffen, maar gelijk 3 is beetje overdone..

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 16:10
fix 3 van deze remote's en dan met een beetje handigheid en mcgyver style zorgen dat je de knoppen tergelijkertijd indrukt.

http://cgi.ebay.com/Wirel...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

IG MarkMeisner

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

wilmocs schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:17:
de bedoeling is niet een hoge FPS te behalen, maar hetzelfde shot in 3 angles te hebben, ala 3 luik in actie.
Het principe is hetzelfde toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
GenesiZ schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:07:
fix 3 van deze remote's en dan met een beetje handigheid en mcgyver style zorgen dat je de knoppen tergelijkertijd indrukt.

http://cgi.ebay.com/Wirel...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
gewoon allemaal op 't zelfde kanaal zetten :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:55

Sharky

Skamn Dippy!

Orion84 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:11:
[...]

Het principe is hetzelfde toch?
volgens mij niet, tegelijkertijd drie foto's maken vanuit drie verschillende hoeken is iets anders dan met één camera zo veel mogelijk foto's achter elkaar maken. En het eerste is wat TS wil me dunkt.

This too shall pass

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In het verhaal waar ik een linkje naar post worden drie camera's met remote triggers gebruikt, om zo vanaf een centraal punt drie camera's af te kunnen laten gaan. In dat geval vanaf hetzelfde punt, met een kleine verschoven vertraging om zo de drie series samen te voegen tot een filmpje emt 3x de framerate van 1 losse camera.

Maar dat is hetzelfde principe als wat TS wil, alleen heeft TS die vertragingen niet nodig en stelt ie z'n camera's anders op. De aansturing kan hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 26-12-2007 14:42 ]

• wilmocs
ja de aansturing kan inderdaad hetzelfde, maar het liefst zou k de 3 canon's via firewire aansluiten op een laptop... dat zou

a. geld uitsparen
b. heel makkelijk zijn

alleen ik heb al uren gegoogled en gelezen, maar kan geen software pakket vinden wat 3x een camera tegelijk af kan laten gaan. wat dus wel de bedoeling is.

• GerardHenninger
wilmocs schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:51:
ja de aansturing kan inderdaad hetzelfde, maar het liefst zou k de 3 canon's via firewire aansluiten op een laptop... dat zou

a. geld uitsparen
b. heel makkelijk zijn

alleen ik heb al uren gegoogled en gelezen, maar kan geen software pakket vinden wat 3x een camera tegelijk af kan laten gaan. wat dus wel de bedoeling is.
Je wil het dus meteen op je laptop/computer kunnen zien? Waarom als ik vragen mag?

De enige oplossing is nu dus voor jou 3x Pocketwizards + 3x WIFI grip/transmitter. Ik ben zelf niet zo'n fan van ebay/cheap triggers aangezien het aantal misfires bij die dingen te groot is. Daarnaast vraag ik me af of ze ook de 500m halen zoals de PW's.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

GerardHenninger schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:07:
[...]

Je wil het dus meteen op je laptop/computer kunnen zien? Waarom als ik vragen mag?

De enige oplossing is nu dus voor jou 3x Pocketwizards + 3x WIFI grip/transmitter. Ik ben zelf niet zo'n fan van ebay/cheap triggers aangezien het aantal misfires bij die dingen te groot is. Daarnaast vraag ik me af of ze ook de 500m halen zoals de PW's.
Daarnaast kan de wifi transmitter-software shizzle niet van 3 camera's tegelijk de data ophalen lijkt me? (nieuwe Nikon software kan dat wel, en dat wordt zodanig aangeprezen door Nikon dat Canon het vast niet heeft :P ).

• GerardHenninger
ThunderNet schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:12:
[...]

Daarnaast kan de wifi transmitter-software shizzle niet van 3 camera's tegelijk de data ophalen lijkt me? (nieuwe Nikon software kan dat wel, en dat wordt zodanig aangeprezen door Nikon dat Canon het vast niet heeft :P ).
Waarom niet? Gewoon een FTP-server op je laptop en je camera's zijn dan FTP-clients die uploaden....

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

GerardHenninger schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:16:
[...]

Waarom niet? Gewoon een FTP-server op je laptop en je camera's zijn dan FTP-clients die uploaden....
Zo kan het natuurlijk ook :) Mgoed, ik zou het lekker op CF's laten :) ivm kosten :)

• wilmocs
gevonden O-)

http://www.breezesys.com/MultiCamera/index.htm

nu is er 1 probleem, ze ondersteunen geen 5d :/
Pagina: 1