Toon posts:

MacBook Pro Importeren uit China?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.205 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in Januari een Macbook Pro kopen, zodra de nieuwe Penryn's erin zitten.

Nou gaat mijn baas regelmatig naar beurzen en bijeenkomsten in China, en nadat ik even op de Hong Kong store keek van apple, schrok ik me toch even een hoedje...

De macbook pro kost daar in plaats van 1746 euro, maar 1370 euro !
Aangezien mij dit dus een boel geld scheelt, vroeg ik me af of iemand dit eerder overwogen heeft, en hoe het zit met de garantie.. Tenslotte, een macbook is een macbook, dus het lijkt me dat ik overal garantie moet kunnen krijgen via de apple online store (natuurlijk niet bij een premium reseller...)

Iemand ervaringen / info over de policy van Apple op dit gebied? (met de T.NET search vond ik alleen wat over het importeren van iPods..)

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Tja, voor zover ik weet doet Apple bij laptops niet moeilijk. Daar kan je overal ter wereld voor terecht voor garantie. Dat is bij iMac's etc. niet zo.

In principe krijg je ook gewoon garantie bij een APR. Zij regelen alles met Apple qua garantie. Dus dat zit wel goed.

Maar het kan natuurlijk riskant zijn bij de douane. Dus goed voorbereiden (doos weggooien of apart opsturen etc.)

Verwijderd

Topicstarter
DaFrenk schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:31:
Tja, voor zover ik weet doet Apple bij laptops niet moeilijk. Daar kan je overal ter wereld voor terecht voor garantie. Dat is bij iMac's etc. niet zo.

In principe krijg je ook gewoon garantie bij een APR. Zij regelen alles met Apple qua garantie. Dus dat zit wel goed.

Maar het kan natuurlijk riskant zijn bij de douane. Dus goed voorbereiden (doos weggooien of apart opsturen etc.)
In principe hoeft hij alleen de macbook, zijn oplader en de afstandsbediening mee te nemen.. En dan een leuke tas erbij waar hij de recovery CD's ingooit, dan is het net alsof hij al in gebruik is/was ? :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

we praten hier wel gewoon over fraude he? Dat het even duidelijk is. Van mij mag je je gang gaan, maar normaal moet je hier wel invoerrechten over betalen. Overigens werkt het bij de douane zo dat jij moet aantonen dat je het niet importeert, maar dat het ooit al in NL is gekocht, als er naar gevraagd wordt. Anders wordt het gewoon geld neerleggen en dan ben je waarschijnlijk net zo veel kwijt als je ook in NL zou zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Hann1BaL op 25-12-2007 14:40 ]

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Over het algemeen wordt je als Nederland niet snel gecontroleerd, als je uit China (Azië) komt.
Mocht je de laptop in China halen, moet ik je wel waarschuwen dat je daar niet online kan bestellen.
De apple shops daar hebben nooit de laatste modellen en kan echt weken/maanden duren voor dat zij de nieuwe versie na de introductie ervan.
Met Hong Kong heb ik geen ervaring.

Verwijderd

Heb eens een keer controle gehad terug uit San Francisco. Als je van kleding de labeltjes afknipt en originele verpakkingen van apparatuur gewoon daar weggooit, dan is er echt niks aan de hand. Wie juridisch moet aantonen of je het daar gekocht hebt of in Nederland is totaal niet relevant als je 1 op 1 met zo'n douanier bent. Het gaat om overtuigingskracht en goede voorbereiding.

Anyway, ik zou het gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, wat O.D.Smolik zegt, natuurlijk moeten ze daar al wel de penryns hebben.. Maar dan denk ik er nog wel even over na... De mods zullen het wel niet leuk vinden als we doorpraten over illegale zaken :9

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Betreffende de garantie zou ik hier eens kijken http://www.apple.com/legal/

Hier had uw reclame kunnen staan.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Nou ja goed, om sluitende algemeen mening te geven.
Kan je ergens je spullen goedkoperen krijgen, gewoon importeren.
Wordt je niet gecontroleerd en dan heb je geluk :)
Dat geneuzel op GoT altijd over eerlijkheid. In elk topic zie ik dat weer terug, hoe eerlijk GoT'ers zichzelf niet vinden.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Als het kan waarom niet . Je bent niet de enige die zo denkt . Wereldwijde garantie dus wat houdt je tegen. Ik snap ook niet wat dit met eerlijkheid heeft te maken ? Dus vooral doen als het mogelijk is . :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

O.D.Smolik schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:08:
Nou ja goed, om sluitende algemeen mening te geven.
Kan je ergens je spullen goedkoperen krijgen, gewoon importeren.
Wordt je niet gecontroleerd en dan heb je geluk :)
Dat geneuzel op GoT altijd over eerlijkheid. In elk topic zie ik dat weer terug, hoe eerlijk GoT'ers zichzelf niet vinden.
Dat laatste is onzin. Het is lang niet altijd bij iedereen duidelijk wat wel of niet mag. Het gaat er even om dat de persoon die het importeert weet dat het illegaal is, maar het niet per definitie een "probleem" hoeft te zijn. Alleen moet hij niet gaan zeuren als ze er bij de douane anders over denken.

Jouw redenatie is overigens ook niet helemaal fris, want jij stelt: Hard rijden moet je doen en als je niet gepakt wordt, heb je geluk. Een treinkaartje hoef je niet te kopen en als je niet gepakt wordt, heb je geluk.

Daarnaast zijn adviezen als: "knip de labeltjes van nieuwe kleding af en babbel leuk met de douanebeamte" ongeveer gelijk aan: Spuit de nummerplaten van je auto zwart zodat je lekker al racende langs flitspalen kan gaan rijden.
carfreak02 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:18:
Als het kan waarom niet . Je bent niet de enige die zo denkt . Wereldwijde garantie dus wat houdt je tegen. Ik snap ook niet wat dit met eerlijkheid heeft te maken ? Dus vooral doen als het mogelijk is . :)
Met het gebrek aan eerlijkheid wordt bedoeld dat je de wet willens en wetens overtreedt, vergelijkbaar met belastingontduiking. Dus eigenlijk is het niet mogelijk zonder de wet te overtreden. Dus het hangt bij je definitie van mogelijkheden af, wat je afbakent. Als je alles wilt doen waar je zin in hebt en je wordt bij zware overtredingen niet gepakt door de politie, dan is het mogelijk, of zien we dat toch anders? Volgens de wet is het dus niet mogelijk. Praktisch blijkt het wel mogelijk te zijn.

Ik ga mensen niet adviseren om illegale praktijken uit te gaan voeren. Verder dan de situatie schetsen doe ik niet. Ieder voor zich mag bepalen of het dan wel of geen goed idee is. Ja, het is natuurlijk geen grove overtreding van de wet, maar waar leg je de grens dan wel?

Je mag dus prima een product uit het buitenland meenemen, maar dit dien je te melden en dan zie je wel wat de verdere afhandeling met zich meebrengt. Dus ja het mag, maar niet zonder te melden.

[ Voor 29% gewijzigd door Hann1BaL op 25-12-2007 15:30 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

tsja, wat is illegaal als je scheef importeerd: je betaald daar al belasting, dus het enige wat je zou moeten afdragen is de importheffing.

Als je in de states een levis voor 50 dollar kan kopen (ongeveer 30 euro? k weet de koers niet) en diezelfde levis kost hier 100 euro, waarom zou je die broek dan niet mee mogen nemen? Bescherming van de fabrikant? Of juist meenemen ivm bescherming voor jezelf?

[ Voor 10% gewijzigd door pjottum op 25-12-2007 15:25 ]

ping 127.212.23.124

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
De discussie gaat nu alleen nog maar over het al dan niet ontwijken van een importheffing. Dit is vooralsnog illegaal en daarom is het ook niet toegestaan om dit te bespreken op GoT.

De vraag van de TS ging daarnaast primair over de garantie. Daar zijn echt al talloze topics over geweest in Apple Talk. Die gaan echt niet allemaal over iPods ;). Verder kun je dit ook gewoon vinden op de website van Apple.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.