[Vista] Ga-naar knop verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Na al een hele tijd te hebben gezocht (Google, GOT, FAQ), stel ik m'n vraag nu hier maar.

In Windows XP (en in Vista) kun je in de startbalk een adresbalk toevoegen. Als je dit doet in WinXP met IE6, kun je in de instellingen van IE6 opgeven dat je de "Ga-naar knop" niet wilt weergeven. In Vista kan dit niet meer, waardoor ik nu dus deze verrotte knop blijf zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.toflidium.com/weblog/Images/addressbar.gif

Bovenstaande afbeelding is een plaatje uit Windows XP, maar het idee lijkt me duidelijk. Hier gaat het om de groene knop met de pijl. Die wil ik dus weghebben.

Het is me wel twee keer (!) gelukt, 1 keer met een Vista machine, ik heb alleen geen idee meer hoe ik dat toen voor elkaar heb gekregen, en ook een keer met een WinXP machine met IE7. (In die IE7 instellingen mist de optie "Ga-naar knop niet weergeven" dus ook.) Het is dus mogelijk.

Wie weet raad?

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
rechtermuisklik op de startbalk, 'toolbars', en dan 'address'. ik draai de engelse versie, maar daarmee zet ik die adresbalk aan en uit.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Korras schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:31:
rechtermuisklik op de startbalk, 'toolbars', en dan 'address'. ik draai de engelse versie, maar daarmee zet ik die adresbalk aan en uit.
RMB -> Werkbalken -> Adres :)
En die werkt hier.

• ProCal
Juist,

Beide oplossingen werken, daar was ik zelf ook al achter, evengoed dank.

Nadat de adresbalk dus is toegevoegd, wil ik de GA-knop (of GO-button) weghebben.

Mijn vraag is dus hoe ik dat voor elkaar krijg.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Lijkt me een van deze opties:

- Tool downloaden dat dit doet
- Registry keys wijzigen
- Shell bestanden wijzigen

• ProCal
TaraWij schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:45:
Lijkt me een van deze opties:

- Tool downloaden dat dit doet
- Registry keys wijzigen
- Shell bestanden wijzigen
Zó... Dat lijkt me ook...

Tool downloaden: wil ik niet (het kan ook zonder tool);
Registry keys wijzigen: Graag. Maar WAT?
Shell bestanden wijzigen: lijkt me niet nodig. Met het wijzigen van EEN regkey kan het ook.

Ik weet dus alleen niet hoe of wat en ben al een tijdje zoet geweest met lezen op internet, het gaat alleen iedere keer over XP. Dat kan ik inmiddels wel dromen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kom op zeg; als je weinig tijd/zin hebt om je te verdiepen in het internet of om uit te zoeken of er tools zijn die het voor je kunnen doen, kom je het maar op Tweakers vragen? Ik dacht dat het hier andersom werkte; als je een gedegen case hebt met "dit, zus, bla en dinges heb ik al gedaan", dan kon je hier toch iets posten?

Het aanpassen van je taskbar is een eitje onder Vista; ga alsjeblieft even een dagje rondklikken op de sites van Microsoft (meer specifiek: technet / msdn). Oplossing staat daar ongetwijfeld genoemd en met een beetje creatief Googlen, zal je ook enkele briljante tools tegenkomen die het voor je kunnen.

Ik snap het probleem eigenlijk niet eens; ik heb 3 Vista-installaties draaien en allemaal, vanuit de doos, zonder die adresbalk en stomme knop...

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 25-12-2007 14:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ProCal
MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:51:
Kom op zeg; als je weinig tijd/zin hebt om je te verdiepen in het internet of om uit te zoeken of er tools zijn die het voor je kunnen doen, kom je het maar op Tweakers vragen? Ik dacht dat het hier andersom werkte; als je een gedegen case hebt met "dit, zus, bla en dinges heb ik al gedaan", dan kon je hier toch iets posten?

Het aanpassen van je taskbar is een eitje onder Vista; ga alsjeblieft even een dagje rondklikken op de sites van Microsoft (meer specifiek: technet / msdn). Oplossing staat daar ongetwijfeld genoemd en met een beetje creatief Googlen, zal je ook enkele briljante tools tegenkomen die het voor je kunnen.

Ik snap het probleem eigenlijk niet eens; ik heb 3 Vista-installaties draaien en allemaal, vanuit de doos, zonder die adresbalk en stomme knop...
Zo, vriendelijk antwoord zeg. Als je niets nuttigs te melden hebt, ga dan ergens anders heen.
Ik geef duidelijk aan dat ik al op internet heb gezocht, dus OOK op MS sites, GoT en de FAQ heb doorgenomen. Ook geef ik aan dat ik niet na 5 minuten heb opgegeven. Waar jij dus de moed vandaan haalt om te zeggen dat ik weinig tijd/zin heb om me er in te verdiepen, vraag ik me af.

Ik WEET dat het aanpassen van m'n taskbar een eitje is onder Vista, maar als het inderdaad zo makkelijk is als jij beweert, misschien kun je mij (en wellicht andere tweakers) dan "even" uitleggen hoe je die knop weg krijgt.

Je snapt het probleem niet? Fijn voor je dat je drie Vista installaties hebt draaien vanuit de doos, ZONDER adresbalk en die "stomme" knop. Wellicht heb jij je Vista installaties aangepast aan JOUW wensen, dat wil ik dus ook doen, snap je?

Ik heb twee Vista installaties draaien, één (laptop) sinds januari (welke dus helemaal is aangepast aan mijn wensen, INCLUSIEF die adresbalk, ZONDER GO-button), en één sinds gisteren, waarbij ik die GO-button dus niet wegkrijg. (Lees: Ik weet niet meer hoe.)

Wat ik nog wel weet, is dat ik het zonder tooltje heb gedaan. (Regedit is in mijn ogen niet een "tooltje").

Mocht je het willen weten: Ik heb OOK het register zitten doorspitten met verschillende zoekopdrachten, daar is dus ook niets uitgekomen.

Nogmaals, bedankt voor de moeite.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rustig maar; ik mis in je startpost ongeveer 60% van de inhoud van "hoe start ik een topic op GoT"; vandaar mijn vorige opmerkingen.

Maar ja, kan je hier wat mee?
code:
1
2
3
4
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Value Name: ShowGoButton
Data Type: REG_SZ
Value Data: Yes or No

Herstart verplicht

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 25-12-2007 15:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ProCal
MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:06:
[...]

Rustig maar; ik mis in je startpost ongeveer 60% van de inhoud van "hoe start ik een topic op GoT"; vandaar mijn vorige opmerkingen.

Maar ja, kan je hier wat mee?
code:
1
2
3
4
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Value Name: ShowGoButton
Data Type: REG_SZ
Value Data: Yes or No

Herstart verplicht
Dank je wel voor je tip. Deze was ik al tegengekomen, het punt is alleen dat deze sleutel er niet tussen staat. Heb 'm zelf even toegevoegd en zal ff opnieuw opstarten.

Ik laat het zo even weten.

/edit: Nee, dat werkt dus niet... :(

[ Voor 3% gewijzigd door ProCal op 25-12-2007 15:13 ]

• ProCal
Iemand nog een idee misschien? Heb in de tussentijd nog gezocht op Google maar niet het gewenste resultaat kunnen bereiken...

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-02 11:37
En weet je zeker dat het met een register-tweak was? Anders kan je mss gewoon de registers van beide Vista-installaties vergelijken (bestaan tal van programmaatjes voor). Je zal uiteraard veel verschillende keys vinden, maar misschien herken je aan de naam dan toch de juiste?

• TaraWij
Ja, dat is vrij ambetant aan het registry, de sleutels die ontbreken... Anders zou je gewoon op een paar minuten door het register lopen en de nodige sleutel wijzigen.

http://www.google.be/sear...olbar&hl=nl&start=10&sa=N

Na lang zoeken met verschillende (simpele en evenvoudige) termen op google vind ik wel je topic maar geen resultaat...

Handigste manier lijkt me gewoon de desbetreffende .dll.mui of .dll file aan te passen in system32 of system32/nl-NL met een Resource Hacker.

---

Als je in Vista Aero aan laat of je drukt op de Windows Toets (waarna je de url of je programma typt) dan stoort die ga-naar knop toch helemaal niet? Het zijn tenslotte maar 10 vierkante pixels...

[ Voor 32% gewijzigd door TaraWij op 27-12-2007 22:35 ]

Verwijderd

Dit is het enige bericht wat ik kan vinden op het net over deze topic, dus wil ik graag weten of hier ondertussen al een oplossing voor is gevonden. :Ik heb sinds kort IE7 (XP) en zit nu dus met die vervelende "ga naar" knop die ik niet meer weg krijg terwijl die voorheen idd gewoon te verwijderen was via IE-opties.

• TaraWij
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:34:
Dit is het enige bericht wat ik kan vinden op het net over deze topic, dus wil ik graag weten of hier ondertussen al een oplossing voor is gevonden. :Ik heb sinds kort IE7 (XP) en zit nu dus met die vervelende "ga naar" knop die ik niet meer weg krijg terwijl die voorheen idd gewoon te verwijderen was via IE-opties.
Lijkt me dat hier geen oplossing is buiten het zelf patchen van systeem bestanden...

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb iets gevonden, maar er staat niet bij of het voor IE6/IE7 is.
In IE7 heb ik het i.i.g. niet kunnen vinden

Onderstaande is eigenlijk voor het inschakelen van de knop, maar deze kun je dan ook uitvinken als deze aanstaat lijkt me.

1. Klik op Internet-opties in het menu Extra van Internet Explorer.
2. Open het tabblad Geavanceerd.
3. Schakel het selectievakje De knop Ga naar in de adresbalk weergeven en klik op OK.
Pagina: 1