twee dsl signalen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45
ik heb op mijn aansluiting twee dsl-signalen (dedicated). 1 van de oude bewoners en 1 van mij. Nu is het zo dat ik op ons signaal steeds geen goed internet heb. De kabels zijn voor zover ik kan zien niet gebroken en het zou gewoon moeten werken. Kan het zijn dat rood-blauw (oud) interfereert met oranje-wit (ons)? Hoe zou ik rood-blauw volledig uit kunnen schakelen om dit uit te kunnen sluiten?

KPN wil hier niet aan meewerken, die vinden ons nl. niet (Abel en telfort internet) en sturen me dus door naar telfort. Maar dit duurt nu al een paar weken en ik heb nog steeds geen internet...

Iemand enig idee? Hoe zou ik zelf het signaal op de oranje-witte bekabeling kunnen testen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Paultje3181 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:45:
Hoe zou ik zelf het signaal op de oranje-witte bekabeling kunnen testen?
Door er een ADSL-modem op aan te sluiten en te kijken of dat signaal oplevert....

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 18:19
helaas pindakaas! KPN heeft gelijkt. Je moet bij Telfort wezen voor deze problemen OF je moet een zakelijk abbonement aanvragen. Ben je binnen enkele dagen geholpen maar kost je ook wat ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

`Weet je zeker dat je niet een draadje oid ergens los hebt zitten op je nieuwe verbinding ?

Iperf

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Stelling van de TS zou kunnen kloppen.. interferentie.. maar ga daar maar niet zo snel van uit.

Alleereerst ff checken of jij natuurlijk je modempje wel op je ISRA punt hebt aangesloten...
Zo nee... dan zit daar 9 van de 10 keer de fout.
Zo Ja.... laat je provider de lijn nakijken.. desnoods met behulp van KPN (TIE Ticket / DUO onderzoek).

Maar wat is de TS' defenitie van ".. op ons signaal steeds geen goed internet hebben ..."

Deze advertentieplaats is te huur!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Abel en/of Telfort moeten de lijn doormeten vanaf hun centrales ook al zitten ze op het KPN netwerk.

En aangezien het nu Kerst is en binnenkort Oud & Nieuw zijn helpdesken onderbezet dus verwacht geen directe oplossingen, vanaf 7 januari mag u weer de volledige service verwachten.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:13
Zoals Rammy al zegt, je ISP kan een ticket uitzetten naar KPN om dit te onderzoeken : zou zouden ook aan KPN kunnen vragen om het "oude" DSL signaal van de lijn te halen.
Maarja, wat versta je onder "geen goed internet hebben" ? Kans is namelijk enorm groot dat het andere DSL signaal er niets mee te maken heeft.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45
1,3 MBit zo af en toe ipv de 20 MBit - overhead continu. Dat noem ik geen goed internet. Internet werkt wel af en toe. Op het andere signaal zit een goed signaal, snel een continue dsl-lampje alleen een rood lampje bij internet (logisch, is oude signaal), oranjewit is 1,3 MBit (bevestigd door telfort) en heel af en toe internet. (lees: 1 keer in de 3 dagen een paar uurtjes...)
Pagina: 1