Processor word warmer

Pagina: 1
Acties:

• Dillithium
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09-2021
Beste heren/dames,

Ik heb afgelopen vrijdag een moederbord en een videokaart overgenomen via een medetweaker en zaterdag geinstalleerd.

nou heb ik over de afgelopen dagen veel zware dingen gedaan, om de koelpasta lekker te laten inzinken, maar zelfs nu zit de temperatuur nog vrij hoog, vergeleken met mijn oude moederbord.

mijn huidige gemiddelde temp is 40-50(soms springt hij zelfs naar 60), voorheen was dat 28-31

het programma waarvan ik dit vandaan haal is coretemp, en is gecontrolleerd met Everest

mijn Systeem:

AMD athlon 4200+ s939 ICM Arctic freezer pro 64
2GB pc3200 nanya ram
asus A8n32-SLI premium
EVGA 7900GT KO
Be Quiet! 450 watt

Ik had vroeger alleen anders dat ik een foxconn m-atx bordje had, en een 7300GS VGA.

ik denk dat ik wel genoeg koelpaste erop heb gedaan, een korrel rijst ongeveer toch?
wat ik wel deze keer anders heb gedaan is dat ik het direct op de CPU had aangebracht, ipv op de heatsink van de freezer, kan dat veel uitmaken?
ik gebruikt overigens AS5.
alle hulp is welkom, want ik vind deze temperaturen maar niks ;(

[ Voor 72% gewijzigd door Dillithium op 25-12-2007 14:35 ]

Verwijderd

De nieuwe videokaart zal ervoor zorgen dat de processor iets warmer wordt, maar niet zo veel. Ik denk dat je de koeler gewoon iets minder strak /stevig hebt bevestigd. Kun je dit opnieuw proberen?
Ook goed om te weten is of er iets aan de rest van je systeem is veranderd (zelfde kast, voeding, ventilatoren, etc?).

Oja, haal als-je-blieft die ellenlange lijsten weg, je kunt gewoon de gemiddelde temperatuur neerzetten :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 13:56 ]

• Dillithium
wat ik ook heb opgemerkt is dat mn Vcore hoger is geworden, kan dat het zijn?
vroeger was het altijd rond de 1.36 en no schommelt hij rond de 1.39-41

heb nu helaas geen tijd om de koeler eraf te halen, zal dat vanavond even proberen.
ik stop de koelpaste deze keer wel gewoon weer op de heatsink ipv de processor zelf.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
ik stop de koelpaste deze keer wel gewoon weer op de heatsink ipv de processor zelf.
Niet doen! Hierdoor is de kans dat je te veel pasta erop dot een stuk groter (en dan heb ik het over het oppervlak, niet over dikte van de laag pasta). Gewoon op de processor smeren dus.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dillithium schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:38:

heb nu helaas geen tijd om de koeler eraf te halen, zal dat vanavond even proberen.
Hoe heb je zelf de Vcore bepaald? Softwarematig uitgelezen of gekeken in het BIOS?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:27
Je geeft aan dat je het bord ed vorige week overgenomen hebt, dit betekent dat de as5 er nog lang geen 200 uur op zit ! dan pas is het op zijn best. Maar 60 Graden is best warm, voel eens aan je heatsink is deze lauw warm of juist erg heet ?

My favorite programming language is solder.

• Dillithium
hm, ik heb denk ik toch te vroeg aan de bel getrokken, hij draait nu idle weer 25-30 :D

iig bedankt voor de moeite jongens :)

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 22:49
Dillithium schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:37:
hm, ik heb denk ik toch te vroeg aan de bel getrokken, hij draait nu idle weer 25-30 :D

iig bedankt voor de moeite jongens :)
Misschien handig om in het vervolg dus gewoon even wat meer uit te zoeken voordat je zo'n topic begint :P Staat de pc misschien naast een verwarming ofzo? Waren de ramen deze keer dicht, etc. Dit soort dingen kunnen allemaal goed meehelpen aan de temperatuurstijging. Verder succes.

PHILIPS Motional Feedback 544

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Het is dat vervloekte moederbord !

Maatje van mij had precies hetzelfde, toen mijn oude dfi effe gepakt en netjes 30 graden.
En stukken verder te overclocken, asus kwam met moeite op 2750 uit.
Dfi deed met gemak 3000 :)

Maar voorderest kan het niet erg veel koud.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 07:20

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dillithium schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:38:
Dit zorgt ook voor extra warmte? Probeer eens handmatig de vcore wat naar beneden te stellen. Misschien dat van dit mobo de automatische instellingen hoger zijn?

• Dillithium
Ik had te vroeg gezegt dat het weer goed ging, want hij stond zo weer rond de 40.
dus ik heb is gekeken in het BIOS, en het voltage van de proc stond stond standaard op 1.425, terwijl hij vroeger op 1.35 stond.(bij het oude bord dan)

dus ik heb hem verlaagd, en de koeler erop nieuw op gemonteerd(er zat volgens mij teveel koelpasta op) en ik ben de pasta nu een beetje aan het inbranden(beetje gamen, etc.)

hij doedelt nu rond 35-38 graden terwijl ik dit typ, dus volgens mij is het nu wel ongeveer goed.

maar ik denk inderdaad ook dat het aan dit moederbord ligt, het moedbord zelf loopt namelijk ook erg warm(+-45 celcius)
Pagina: 1