Toon posts:

2x 7950GX in quad sli ?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb 2 7950 GX2 kaarten van nvidia. En heb een Asus P5W DH Deluxe moederbord. Kan ik hier op quad SLI draaien? Ik kan er op Google weinig op vinden. En wat is het minimaal aan Voeding dat ik hier voor nodig heb ? Ik hoop dat iemand mij hier een beetje informatie over kan geven. ( mijn engels is ook niet super dus vandaar dat ik op google ook weinig kon vinden)

dank jullie wel alvast.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 11:20
Wat denk je zelf?
P5WDH Deluxe ondersteunt Crossfire van AMD en geen SLI van NVIDIA.
Antwoord is dus: NEE.
Beetje zoeken mag je zelf ook wel doen, staat zelfs op de doos van je moederbord.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:36

M2M

medicijnman

volgens mij is het verstandig een e-mailtje te sturen naar nvidia om te vragen om fatsoenlijke drivers, volgens mij (ik heb ze nog niet gezien) zijn die er officieel nog niet. Ik heb wel al testopstellingen voorbij zien komen.

en voor je voedingrequirements, zou je misschien even in het voedingentopic kunnen kijken. Maar 500 / 600 watt goed merk voeding zou voldoende moeten zijn.

edit: hihi.. op dit mobo gaat het natuurlijk niet lukken, een sli mobo (" MISSCHIEN ") wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 25-12-2007 13:03 ]

-_-

Verwijderd

M.Koers schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:02:
Wat denk je zelf?
P5WDH Deluxe ondersteunt Crossfire van AMD en geen SLI van NVIDEA.
Beetje zoeken mag je zelf ook wel doen, staat zelfs op de doos van je moederbord.
Kijkt op de achterkant van z'n doos. LOL 't staat er nog op ook.. beetje loos topic :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:03:
[...]

Kijkt op de achterkant van z'n doos. LOL 't staat er nog op ook.. beetje loos topic :?
Inprincipe zou je ook geen SLI op dit machine kunnen draaien. Maar dat kan ook met een bepaalde driver hack. Dus niks loos aan zo,n topic om er achter te komen of dat ook misschien kan met Quad SLI. dus echt als je geen informatie te melden hebt bespaar me zulke berichten....

PS: En ga er niet van uit dat iedereen z,n doos bewaart....

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
M.Koers schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:02:
Wat denk je zelf?
P5WDH Deluxe ondersteunt Crossfire van AMD en geen SLI van NVIDEA.
NVIDEA bestaat niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:15:
[...]

Inprincipe zou je ook geen SLI op dit deze machine kunnen draaien. Maar dat kan ook met een bepaalde driver hack. Dus niks loos aan zo,n topic om er achter te komen of dat ook misschien kan met Quad SLI. dus echt als je geen informatie te melden hebt bespaar me zulke berichten....

Er is wel een driverhack, maar ik denk dat dit alleen werkt voor SLI met normale kaarten. De 7950GX2 wordt sowieso al bagger gesupport door chipsets, dus ik denk niet dat je die in quad-sli kunt zetten met die driverhack. Maar nooit geschoten is altijd mis ;)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

2 van dit soort kaarten in SLi zetten is in het verleden zowieso al geen succes gebleken:
Juist bij hogere resoluties en hoge AA/AF-instellingen blijkt dat de Quad SLI-technologie echter nog verre van volwassen is. Beide reviews maken melding van een lange, lange lijst met problemen: crashes, artefacten en blauwe schermen waren aan de orde van de dag en diverse testresultaten konden pas na een aantal pogingen worden opgetekend. Hoewel ook ATi's kaarten bij een enkele test de mist ingaan, is het gebrek aan stabiliteit van Quad SLI 'totaal onaanvaardbaar', betogen beide reviewers.
nieuws: Quad SLI van nVidia in de praktijk beproefd

-Ik vind trouwens wel dat er behoorlijk onvriendelijk gereageerd wordt op de vraag van de TS. Niet iedereen weet alles. Beetje jammer vind ik. Je kan dingen ook op een normalere, vriendelijkere manier zeggen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon SLI moet wel lukken op dit mobo. Heb wel eens een setup gezien met dit mobo en 2x 7900GTX. Door middel van gehackte drivers werkt het prima.

Als Quad-SLI niet goed werkt met een moederbord dat er voor gemaakt is zou ik het niet gaan doen met de P5W die er niet voor gemaakt is.

Trek je maar niets aan van de reacties van M.Koers en Mentinal, ze weten beide duidelijk niet waar ze het over hebben.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

RappieRappie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:48:
2 van dit soort kaarten in SLi zetten is in het verleden zowieso al geen succes gebleken:

[...]

nieuws: Quad SLI van nVidia in de praktijk beproefd

-Ik vind trouwens wel dat er behoorlijk onvriendelijk gereageerd wordt op de vraag van de TS. Niet iedereen weet alles. Beetje jammer vind ik. Je kan dingen ook op een normalere, vriendelijkere manier zeggen.
Je hoeft ook niet alles te weten (kan ook niet lol), je kan wel van alles opzoeken als je daar een beetje voor inzetten. Op dit forum word dat nu eenmaal van je vereist dat je het eerst zelf probeert op te lossen en dit dan ook aangeeft in je startpost, wat je zoal geprobeerd heb en heb gevonden en wat daar de uitkomst van is. ;)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Uiteraard. :) Maar wat aardigere antwoorden geven kan geen kwaad. Het komt een beetje "kwaad" over soms hoe sommigen reageren. Alsof men met het verkeerde been uit bed is gestapt. Of alsof men nog hoofdpijn heeft van de avond ervoor. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 25-12-2007 20:19 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 11:20
Lijkt me simpel zat dat het niet gaat lukken.
Chipset is er ten eerste niet voor gebouwd en ondersteunt standaard geen SLI.
En ja misschien wil het met een driver hack, maar hoe draait het dan...

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:15:
[...]

Inprincipe zou je ook geen SLI op dit machine kunnen draaien. Maar dat kan ook met een bepaalde driver hack. Dus niks loos aan zo,n topic om er achter te komen of dat ook misschien kan met Quad SLI. dus echt als je geen informatie te melden hebt bespaar me zulke berichten....

vraag dan naar: waar haal ik mijn driverhack/ is die mogelijk bij quad sli :P en niet kan dit... dan gaan wij ook niet snel verder denken dan nee kan niet...

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, maar manual lezen voor je een vraag op GoT stelt is weer wel iets wat we verwachten...

Los daarvan, Engels is de voertaal op internet, als je dat niet beheerst, doe allereerst daar wat aan - zonder teminste functionele Engels kun je niet aan de eisen die we op GoT stellen aan zelfwerkzaamheid voldoen. En knip je grote vragen op in meerdere kleine. Probeer eens:

• hoe zit het met Quad SLI (is genoeg over te vinden)
• hoe zit het met Intel-chipsets en SLI (willekeurig welk review van je chipset zegt genoeg)
• hoe zit het met voedingseisen van twee van die kaarten (kijk eens in het "Welke voeding heb ik nodig?"-topic in OH)

Dan wordt het opeens een stuk makkelijker :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.