Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash AS2.0] Meerdere acties na elkeer onRelease

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met Flash (cs3, AS2.0). Ik gok dat het bijzonder basic is, maar ik kom er niet uit met oudere topics en ander naslagwerk.

Ik heb een button, en onRelease wil ik meerdere commands uitvoeren. Het punt is, dat AS dit keurig doet, maar allemaal tegelijk. Ik wil onRelease gotoAndPlay("blabla") en als dit klaar is (als "blabla" bij z'n stop uitkomt) dat hij doorgaat met gotoAndPlay("actie2"). Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het slimste kan aanpakken? Thanks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:46:
Ik heb een probleempje met Flash (cs3, AS2.0). Ik gok dat het bijzonder basic is, maar ik kom er niet uit met oudere topics en ander naslagwerk.

Ik heb een button, en onRelease wil ik meerdere commands uitvoeren. Het punt is, dat AS dit keurig doet, maar allemaal tegelijk. Ik wil onRelease gotoAndPlay("blabla") en als dit klaar is (als "blabla" bij z'n stop uitkomt) dat hij doorgaat met gotoAndPlay("actie2"). Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het slimste kan aanpakken? Thanks!
Is het niet het makkelijkst om op het einde van het eerste event een AS frame te maken en daarin te zetten:
code:
1
2
3
tellTarget (_level0.actieTwee) {
gotoAndPlay(2);
}

En op frame 1 van actieTwee een AS stop();

Verwijderd

Topicstarter
Geert, bedankt voor je input. Hier heb ik zelf ook naar gekeken, maar het probleem is dat het gaat om 1 actie die bij meerdere vervolg acties uitgevoerd wordt. Er is een actie 1, en afhankelijk van welke onRelease het is moet hij na het uitvoeren van actie 1 naar actie 2 3 4 of 5 gaan. Je kunt dit jammergenoeg dus niet 'hard' coden met een stop in het laatste frame van actie 1.. :(

Verwijderd

Maak een variabele bij je on(release)

Bijvoorbeeld, als na de on(release) actie 1 uitegevoerd moet worden en daarna actie 4.

De button moet hebben:
code:
1
2
3
on (release) {
      set(variabelnaam, 4);
}

En op het eind van actie 1 zet je een AS frame met code:
code:
1
2
3
4
5
if (variabelnaam == 4) {
      tellTarget(actie4) {
            gotoAndPlay(2)
      }
}

Bij deze laatste code kan je dus alle voorwaarden van je variabel invoeren afhankelijk van wat er meegegeven wordt in je button...

Verwijderd

Topicstarter
DUH! |:(

Dat bedoel ik, het moest iets voor de hand liggends zijn.. Ik kwam er niet op, maar dit is precies de oplossing. Thanks! :)