[Vista] Na inloggen zwart scherm met alleen documents folder

Pagina: 1
Acties:

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 14:52
Ik heb Vista Ultimate draaien en na het inloggen krijg ik alleen een zwart scherm (dus zonder taskbar) met een explorer venster geopend in de folder:
J:\Users\<username>\Documents
(J is mijn bootschijf, bij <username> staat mijn username.)

Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar er gebeurt verder niets. Als ik de taskmanager open staan er wel al alle processen in. Het enige wat mij verder helpt is handmatig explorer.exe starten om de desktop weer te voorschijn te toveren. |:(

Ik heb al gescanned op spyware en virussen en dat was okee.
Het gebeurt bij het inloggen bij alle users.

Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurt en hoe dit is op te lossen?

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 22:17
De grote vraag - wat heb je als laatste gedaan waardoor er iets aan je besturingssysteem veranderd is, of is er iets geks gebeurd wat je niet helemaal kon plaatsen.

• CultFreak
Dat heb ik geprobeerd te achterhalen. Probleem is alleen dat ik er niet was.. mijn zwager was tijdens mijn vakantie op het huis (en de pc) aan het passen. Ik kon verder niets raars vinden in de logboeken en er was niets raars geïnstalleerd. Helaas..

• CultFreak
De waarde in deze reg-key staat fout: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\winlogon\

De waarde van die key is:
"Explorer.exe c:\oud-windows\system32\lsass.exe"

Ofwel, hij laadt de XP versie van lsass.exe. Ik verander hem naar de Vista locatie.

• CultFreak
Even voor de volledigheid: De waarde van de key veranderd naar alleen Explorer.exe. En voila, problem solved!