Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP] Bulk facturen printen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21
Ik ben bezig met een uren/ facturen programma in classic ASP, met als backend een Access database.

Nu is het de bedoeling dat vanuit de applicatie een factuur geprint kan worden. Een mogelijke oplossing is om van de pagina met de factuur het content type op 'application/msword' te zetten. Dit werkt prima voor 1 factuur.

Echter als ik 100 facturen wil printen, dan moet ik 100 keer handmatig een factuur printen.

Welke oplossing is hiervoor om dit in 1x te doen ?

Natuurlijk kan ik een lange pagina creeren waar alle facturen instaan en die laten openen met Word, maar dan heb je totaal geen controle of iedere factuur wel op een nieuwe pagina begint. Immers een factuur kan een variabele lengte hebben ?

Iemand een idee ?

Pay peanuts get monkeys !

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een oplossing kan zijn om via OLE op de server Word aan te sturen en het document samen te stellen. Die kan vervolgens het document printen (naar een printer die op de server bekend is), of het document opslaan zodat je het naar de client kunt sturen.

Aansturing via OLE maakt het mogelijk om zo ongeveer alles met Word te doen wat je normaal ook zou kunnen. Meerdere facturen printen moet dus ook te doen zijn.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48

Swerfer

Hmm...

Dutch_guy schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:46:
Natuurlijk kan ik een lange pagina creeren waar alle facturen instaan en die laten openen met Word, maar dan heb je totaal geen controle of iedere factuur wel op een nieuwe pagina begint. Immers een factuur kan een variabele lengte hebben ?
Is het niet mogelijk om na iedere pagina een PageBreak toe te voegen? In Word kan je met insert -> Page Break zorgen dat je content op een nieuwe pagina begint...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Dutch_guy
MacWebber schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:58:
Een oplossing kan zijn om via OLE op de server Word aan te sturen en het document samen te stellen. Die kan vervolgens het document printen (naar een printer die op de server bekend is), of het document opslaan zodat je het naar de client kunt sturen.

Aansturing via OLE maakt het mogelijk om zo ongeveer alles met Word te doen wat je normaal ook zou kunnen. Meerdere facturen printen moet dus ook te doen zijn.
ja, die mogelijkheid ken ik, maar dat betekent dat Word op de server geinstalleerd moet zijn en dat is geen optie.

Verwijderd

Als je Access vervangt door MS SQL Server plus Reporting Services maak je 't jezelf een stuk gemakkelijker.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 18:22
Heb je niet een of andere library zodat je vanuit ASP pdf'jes kan genereren?

Daarnaast kun je het ook in html doen en met css page breaks aangeven, dan heeft je klant helemaal geen pdf viever of office pakket nodig.

[ Voor 60% gewijzigd door robbert op 25-12-2007 14:08 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
abcPDF is een goede library om vanuit classic ASP PDFjes te genereren. Moet echter wel worden gekocht.

Ik zou gewoon na elke factuur een pagebreak invoegen om te forceren dat elke factuur op een nieuwe pagina komt.

• Dutch_guy
Ik denk inderdaad dat ik gewoon een html bestand moet produceren met page-breaks erin, en dan maar zonder Word.

Enige dat men dan eenmalig moet aanpassen zijn de pagina instellingen van Internet Explorer om te voorkomen dat de koptekst en voettekst wordt afgedrukt.

EDIT: Toch iets te snelle conclusie. Kom zojuist deze code tegen die wel wordt meegenomen in een export naar Word en netjes een page-break maakt:

code:
1
<br clear="all" style="page-break-before:always" />

[ Voor 29% gewijzigd door Dutch_guy op 25-12-2007 20:40 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je nog meer met opmaak wilt gaan werken kan je ook een RTF gaan genereren :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14
Je kan ook vanuit HTML files PDF's genereren (http://html2fpdf.sourceforge.net/)

Losse PDF's zijn op verschillende manieren aan elkaar te knopen tot 1 print bestand, zijn wel gratis tooltjes voor te vinden.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1