PC dood?

Pagina: 1
Acties:

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 15:19
Dag iedereen en een vrolijk kerstfeest

Maar nu naar de echte zaken.

Deze ochtend was ik op mijn pc'tje wat bestanden aan het copieëren wanneer plots mijn pc'tje uitviel. Het gekke was dat mijn num lock ledje bleef branden dus denk ik dat het niet aan mijn voedinkje kan liggen.
Toen ik hem terug wou opstarten deed hij niets meer maar dan ook letterlijk niets, ik had toen alle rand apparatuur uitgetrokken nog eens geprobeerd maar ook toen deed de pc het niet toen Ram er uit gehaald, niets. Video kaart, niets. Dvd-spelers, niets.

Mijn specs zijn jaja begin maar al te lachen, maar ik kan niets beters veroorloven als 14-jarige

Mobo: MSI 840
Ram: 512mb
vid: 9250 radeon
pros. intel celeron @2.0
stock cooler
XP home
HDD: fireball 80 gb

Ik weet niet of dit hier hoort

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Het gekke was dat mijn num lock ledje bleef branden dus denk ik dat het niet aan mijn voedinkje kan liggen.
Je voeding kan best kapot zijn hoor. Het kan alleen nog wel zo zijn dat hij nog een beetje prik kan geven voor wat ledjes: die trekken bijna geen stroom. Maar de rest van je pc hijstie niet meer op.

Voor de rest, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door ;)

offtopic:
* Bitage laughs at chukkepukke's specs >:)

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
CPU koeler kapot>?
Laat je systeem een uur staan afkoelen en kijk of die dan weer opstart.
Zoja is waarschijnlijk je cpu koeler kapot of die zit dicht door stof.
Processoren hebben tegenwoordig beveiliging tegen oververhitting weet niet of het bij die van jouw ook al in zit.

Verwijderd

Ik heb zoiets ook eens gehad, toen was men moederbord kapot. Voor de rest bleven mijn ledjes ook branden enzo....

Ik heb hem toen gewoon binnengedaaan in de computerwinkel, zij hebben het gefikst (nieuw moederbord erin natuurlijk ;) )