heb gemerkt dat zelfs bij nieuwe aanbiedingen pc's dikwijls 667 mhz geheugen wordt verkocht.maar als je in prijslijsten kijkt kost dat maar evenveel als 800 mhz ... waarom wordt dit dan nog verkocht??? is er in de praktijk veel verschil merkbaar tussen beiden?
Verwijderd
Oude voorraden moeten ook weggewerkt worden. Lekker in bulk voor een goede prijs dat spul inkopen. Dan is er wel degelijk een prijsverschil dat significant wordt. Als systeembouwer kun je daar nog wel een procentje pakken. En aangezien de marges al zo krap zijn is elke beetje meegenomen.
Daarbij: de nieuwste C2D's hebben een FSB van 1333 MHz, en dat sluit nog steeds mooi 1:1 aan op de 667 MHz DDR2 modules.
Daarbij: de nieuwste C2D's hebben een FSB van 1333 MHz, en dat sluit nog steeds mooi 1:1 aan op de 667 MHz DDR2 modules.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 10:50 ]
aheum..."Daarbij: de nieuwste C2D's hebben een FSB van 1333 MHz, en dat sluit nog steeds mooi 1:1 aan op de 667 MHz DDR2 modules"...
ben niet echt mee... stel dat ik middenmoot processor op budget bordje wil.... dan ga ik geen verschil merken???
ben niet echt mee... stel dat ik middenmoot processor op budget bordje wil.... dan ga ik geen verschil merken???
Je snapt het niet... Geheugen wil je het liefst synchroon hebben lopen aan de (factor van de) FSB. Bordje van 10 of 1000 Euro maakt niks uit; het gaat om je CPU en FSB.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:14:
aheum..."Daarbij: de nieuwste C2D's hebben een FSB van 1333 MHz, en dat sluit nog steeds mooi 1:1 aan op de 667 MHz DDR2 modules"...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Alles wat een FSB lager dan 1333 heeft, heeft sowieso genoeg aan DDR667. Dat is dan al overkill @ stock snelheden. DDR800 is dat helemaal. Dus waarom niet de oude voorraad opmaken. Het is meer dan goeg genoeg.
Bij een A64 is dat toch 1600Mhz voor de HT-bus, dus die zal met een DDR2-800 weer wel synchroon lopen toch?
Ligt aan het socket; HT1600 op S939 is al bij PC3200
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Ik ben niet thuis in de recente AMD's dus dat kan ik niet zeggen. Mijn punt is iig dat (en zeker voor een middenmoter) de RAM-bandbreedte en snelheid waarop het functioneert hoger is dan nodig om iig synchroon te kunnen draaien met de FSB. En de winst die te behalen valt van een geheugensnelheid hoger dan je FSB is vziw marginaal, en soms zelfs negatief. Je kunt je geheugen onderklokken. DDR800 op bv. 533. Dat werkt prima. Maar dan kun je dus net zo goed DDR667 gebruiken. Dat draait óók al sneller dan nodig in dat geval.
Waarom zou bij een A64 de geheugenbus even breed moeten zijn als de HyperTransport bus? Het geheugen is rechtstreeks aangesloten op de processor. Daarnaast is de HT-bus niet 1600MHz, maar dan altijd nog 800MHz en 1600MT/s (op S939 zelfs 2000MT/s). Maar de synchroniteit tussen die twee, als zijnde in PC3200 en een HT van 1600MT/s, heeft geen enkele connectie.
Daarnaast is er een paar procent verschil tussen beiden (DDR2-667 en DDR2-800) op Intel Core 2 systemen, ondanks dat het theoretisch meer data aanvoert dan noodzakelijk. Efficiëntie speelt ook een rol namelijk. Maar goed, in normaal gebruik is het niet tot nauwelijks merkbaar.
Daarnaast is er een paar procent verschil tussen beiden (DDR2-667 en DDR2-800) op Intel Core 2 systemen, ondanks dat het theoretisch meer data aanvoert dan noodzakelijk. Efficiëntie speelt ook een rol namelijk. Maar goed, in normaal gebruik is het niet tot nauwelijks merkbaar.
[ Voor 31% gewijzigd door _the_crow_ op 25-12-2007 14:35 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
toch weer iets bijgeleerd.maar zag net de basis pc staan in ander forum,hier werd ook gekozen voor 667 mhz,zou dus ook beter 800 worden...,is tenslotte op amd basis?
Ja en nee.Miglow schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:22:
Bij een A64 is dat toch 1600Mhz voor de HT-bus, dus die zal met een DDR2-800 weer wel synchroon lopen toch?
Ja je hebt er wat aan bij een Athlon AM2, en nee gaat niet via de HTlink. Maar via de geheugen controller.
HTlink is bijvoorbeeld een link tussen de chipset en HTbus, het geheugen loopt via een andere weg vanaf het geheugen naar de geheugencontroller zonder tussen komst van HT.
En HT-bus is nog altijd 200MHz (geen 1600MHz) met een multipleir, dan krijg je de link snelheid.
En de HTlink kan vanaf 800MHz t/m 4200+MHz lopen, ligt eraan welke HT link er word gebruikt.
Pagina: 1