[Tijdelijk] Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik zit met een probleem. Ik heb begin december Telfort internet aangevraagd nadat ik een brief van UPC had gekregen over een prijsverhoging. Nu wilde ik mijn contract bij UPC per 1 februari opzeggen, zodat ik niet zonder internet kom te zitten. Alleen UPC wil het contract alleen per 1-1-2008 opzeggen, of aan het einde van het contract termijn (nov2008). Of het een correcte actie is van UPC om 3 december een brief te versturen en dan alleen per 1-1-2008 op te kunnen zeggen betwijfel ik ten zeerste? (iemand die weet of dit mag op zo'n korte termijn?)

Enfin, na 6x doorverbonden te zijn met allerlei supervisors bij UPC die allemaal weigerden mijn abbo 1 februari op te zeggen, uiteindelijk maar gezwicht voor 1-1-2008.Dus waarschijnlijk zit ik een tijd zonder internet hier thuis. Nou heb ik op mijn werk wel internet, maar thuis geen inet is ronduit kut.

Vraag 1: Weet iemand een oplossing om tijdelijk voor 1 maand ergens internet vandaan te toveren? (geen wifi signaal van de buren hier)
Vraag 2: Weet iemand of UPC correct handelt mbt de 27 dagen beslissingstermijn?

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 09:03

Dav0s

Hr?

Tijdelijk een inbelverbinding gebruiken misschien? Of heb je geen vaste telefoon lijn?

• CasperBTU
Geen vaste lijn helaas :'(

• Cosca
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11-2023
alice.nl?

//edit:
zonder vaste lijn gaat dit ook niet werken

[ Voor 75% gewijzigd door Cosca op 24-12-2007 23:59 . Reden: bovenstaande post ]

• CasperBTU
Cosca schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:57:
alice.nl?

//edit:
zonder vaste lijn gaat dit ook niet werken
edit: jup :)

[ Voor 22% gewijzigd door CasperBTU op 25-12-2007 00:00 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:44
Draadloos internet via buren? Misschien kun je daar een dealtje sluiten.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Misschien zo'n "probeer nu X maanden gratis" actie doen ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dav0s

Dav0s

Hr?

I-King schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:03:
Draadloos internet via buren? Misschien kun je daar een dealtje sluiten.
CasperBTU schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:52:
...
(geen wifi signaal van de buren hier)
...
;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
CasperBTU schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:52:

Vraag 1: Weet iemand een oplossing om tijdelijk voor 1 maand ergens internet vandaan te toveren? (geen wifi signaal van de buren hier)
Vraag 2: Weet iemand of UPC correct handelt mbt de 27 dagen beslissingstermijn?
Vraag 1: Dat wifi kun je toch maken? pleur er een AP neer en geregeld.
tenzij ze dat niet willen en/of helemaal geen internet hebben

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
ADSL gaat je niet zo snel lukken, de ISP

• ik222
  • Niet online
Ik denk dat je iets met de buren zult moeten regelen ofzo. Een internetprovider die je nog voor 1 -1-2008 hebt en die je per maand op kan zeggen gaat je niet lukken vrees ik...

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Indien je een geschikt toestel hebt en UMTS/HSDPA dekking: koop een Vodafone prepaid en sluit daarop 1 maand InternetBlox af. Kost je 10 euro. Of gebruik de huidige mogelijkheden van je toestel en provider mogelijkheden. Het is maar een mogelijkheid, andere opties zoals Wifi via buren kan natuurlijk ook.

Ik heb ook Telfort aangevraagd op lege lijn op 6 december en die lijn wordt op 7 januari geleverd. Heb jij in ieder geval ook een richtlijn van wanneer jouw lijn ongeveer geleverd gaat worden.

pepernooot

• CasperBTU
Bedankt voor het meedenken iedereen! De buren zijn niet echt een optie, ik woon in een appartementencomplex en iedereen heeft hier een hekel aan mekaar 8)7 Zag trouwens net wel ergens een Wifi-signaal met een wpa beveiliging. Geen idee waar dat vandaan komt.
dinkelover schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:18:
Indien je een geschikt toestel hebt en UMTS/HSDPA dekking: koop een Vodafone prepaid en sluit daarop 1 maand InternetBlox af. Kost je 10 euro. Of gebruik de huidige mogelijkheden van je toestel en provider mogelijkheden. Het is maar een mogelijkheid, andere opties zoals Wifi via buren kan natuurlijk ook.

Ik heb ook Telfort aangevraagd op lege lijn op 6 december en die lijn wordt op 7 januari geleverd. Heb jij in ieder geval ook een richtlijn van wanneer jouw lijn ongeveer geleverd gaat worden.
Dat UMTS/HSDPA klingt erg intressant! Hoe sluit je zoiets aan op je desktop? En waar kan je dat kopen? Evt. heb ik hier nog wel ergens een laptop liggen....

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Tja, je moet een mobiel telefoontoestel hebben dat je via bluetooth of usb met een desktop/laptop verbind en als "modem" kan fungeren. Veel nieuwe toestellen hebben wel zo'n functie. Ik heb sowieso al een data abonnement bij Vodafone en ik heb een N95. Daar zit vrij simpele software bij van nokia om dan je computer met internet te verbinden. Dit werkt heel goed en snel bij mij (HSDPA).Maar dan zou je even naar je toestel specificaties moeten kijken. Als jouw mobieltje op internet zou kunnen en je kunt je mobieltje verbinden (op wat voor manier dan ook) met je PC, dan moet het meestal wel lukken.

Hiermee creeer je dus de technisch mogelijkheid, nu de daadwerkelijke internettoegang:

Mocht je nou niet zo'n mobiel internet abonnement hebben (wat ik dus wel heb) dan kun je dus ergens een Prepaid sim-kaart kopen van Vodafone van minimaal 10 euro. Vervolgens kun je op die sim-kaart (ik neem aan via de helpdesk) een InternetBlox afsluiten van 9,95 afsluiten waarmee je dan 1 maand "onbeperkt" kan internetten, natuurlijk volgens de voorwaarden van Vodafone. Ik heb dat laatste met Pre-paid zelf nooit getest, maar ken iemand die dat zo doet. Het is natuurlijk niet de bedoeling daarmee te gaan downloaden, maar gewoon surfen/emailen/msn enz is geen enkel probleem en afhankelijk van je mobiele netwerk (GPRS, UMTS of HSDPA) nog vrij snel!

Bovendien zit je nergens aan vast en sluit je geen abonnement af, immers het is pre-paid. Oftewel een pre-paid internettoegang eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door dinkelover op 25-12-2007 15:59 ]

pepernooot

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Begin december telfort aanvragen betekent begin januari je abonnement opgeleverd.
Voor die ene week zonder internet zou ik het lekker laten.
En al wordt het 2 week, dan is dat maar zo.

• CasperBTU
job schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:55:
Begin december telfort aanvragen betekent begin januari je abonnement opgeleverd.
Voor die ene week zonder internet zou ik het lekker laten.
En al wordt het 2 week, dan is dat maar zo.
Kijk, dat is goed nieuws. Heb het op 5 december aangevraagd. Maar dan moet er toch ook nog een monteur langskomen...(dat vertraagd weer zo....)

Maar ff ergens een UMTS toestel regelen. Stomme vraag, maar waar koop je tegenwoordig zo'n prepaid-card? (Heb zoiets al jaren niet meer gedaan)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
CasperBTU schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:13:
[...]

Kijk, dat is goed nieuws. Heb het op 5 december aangevraagd. Maar dan moet er toch ook nog een monteur langskomen...(dat vertraagd weer zo....)

Maar ff ergens een UMTS toestel regelen. Stomme vraag, maar waar koop je tegenwoordig zo'n prepaid-card? (Heb zoiets al jaren niet meer gedaan)
t for telecom? belcompany?

PSN: djmurcielago

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je hebt pech dat de feestdagen ertussen zitten.
Heb je nog geen afspraak voor een lijnmeting? Dan zal dat vrees ik dan de 2e week van jan worden.

• Dav0s

Dav0s

Hr?

[...]

Weet je al welke opleverdatum ze gepland hebben? Anders morgen even bellen, kunnen ze zo nakijken. Die monteur komt volgens mij alleen de lijn doormeten, en verder niet echt iets doen wat dringend nodig is om ADSL te laten werken...

• CasperBTU
Dav0s schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:46:
[...]

Weet je al welke opleverdatum ze gepland hebben? Anders morgen even bellen, kunnen ze zo nakijken. Die monteur komt volgens mij alleen de lijn doormeten, en verder niet echt iets doen wat dringend nodig is om ADSL te laten werken...
Nope, nog geen opleverdatum :( Er staat bij stap 3, dat Telfort afhankelijk is van derden en dat ze het ook niet weten ofzo...

• CasperBTU
Hoe werkt dat trouwens zo'n UMTS/HSDPA kaart? Ik koop zo'n kaart, doe er een prepaid sim-kaart in(moet je nog iets activeren??) en gaan met die banaan?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
CasperBTU schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:54:
Hoe werkt dat trouwens zo'n UMTS/HSDPA kaart? Ik koop zo'n kaart, doe er een prepaid sim-kaart in(moet je nog iets activeren??) en gaan met die banaan?
Gewoon de handleiding lezen die erbij zit. Verschilt per provider natuurlijk. Als je wilt weten wat HSDPA is: http://nl.wikipedia.org/wiki/HSDPA en UMTS: http://nl.wikipedia.org/wiki/UMTS
Pagina: 1