Kingston PC5400 DDR2 ValueRam @1.85V=errors

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 17:08
Ik heb gewoon het standaard Kingston Dual Channle ValueRam. 2 Latjes van 1 gig staan samen in dual channel opgesteld.

Dit geheugen dus: pricewatch: Kingston KVR667D2N5K2/2G

Het vreemde is dat IEDERE voltageverhoging boven de 1.8V tot ERRORS leidt. Dit was nogal irritant, aangezien mijn moederbord STANDAARD op 1.85V staat. Het maakt niet uit of ik de timings op Auto, de door de fabrikant aangeraden waarden of het allerlangzaamst zet, bij 1.85V is hij gekilld.

Is dit nou gewoon goed geheugen of zal dit vroeg of laat gewoon echt brak worden?

Dus bij 1.8V is er niets aan de hand, bij 1.85V echt wrede vastlopers ed....

Verdere specs: Am2 x2 3800+ en een MSI K9N Neo

[ Voor 23% gewijzigd door M_V op 24-12-2007 23:29 ]

Verwijderd

Volgens mij heb je de verkeerde serie geheugen te pakken als je wilt gaan over clocken. ;)

• M_V
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:35:
Volgens mij heb je de verkeerde serie geheugen te pakken als je wilt gaan over clocken. ;)
:D, ik hoef absoluut niet over te clocken, maar als een 0.5V overvolt (waar mijn mobo dus kennelijk standaard al op staat :(, duurde ff voor ik daar achter was) tot errors leidt, vraag ik me af of dit normaal is, of dat het toch brak geheugen is.

Dus ook nog een ander vraagje: waarom staat mijn moederbord STANDAARD op een overclock?

[ Voor 9% gewijzigd door M_V op 24-12-2007 23:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:35:
Met ValueRAM kun je soms wel een heel eind komen ;)
Rudy_V schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:38:
[...]

:D, ik hoef absoluut niet over te clocken, maar als een 0.5V overvolt (waar mijn mobo dus kennelijk standaard al op staat :(, duurde ff voor ik daar achter was) tot errors leidt, vraag ik me af of dit normaal is, of dat het toch brak geheugen is.

Dus ook nog een ander vraagje: waarom staat mijn moederbord STANDAARD op een overclock?
Al een BIOS reset geprobeerd? Maar als het geheugen wel stabiel werkt op 1,8 en je wilt niet overklokken, wat is dan het probleem?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kingston ValueRAM is gespecifieerd om op 1.7 tot 1.9V te werken. In de productsheet staat namelijk 1.8V (+/- 0.1V)

1.85V zou dan ook perfect moeten werken en dit is dan ook een reden tot garantie lijkt me.

@Spitfire: ik denk dat zijn moederbord op standaard instellingen al 1.85V naar het geheugen geeft. Sommige moederborden geven nu eenmaal een beetje meer of minder dan dat er in het BIOS ingesteld staat...

[ Voor 33% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-12-2007 14:57 ]

• M_V
Tja, ook mijn moederbord is niet geheel vrij van kuren. De MSI live-update loopt vast bij het detecteren van de BIOS. Het lijkt erop dat de BIOS die erin geflasht zit, rot is. Helaas zijn er geen losse bios-en te krijgen voor dit model, alles moet via dat live-update (en die loopt vast).

Standaard ("load default settings") wordt het geheugen op 1.85V gezet in de BIOS. Ik weet ook niet waarom.....

Naja, ik kijk het nog even aan, anders gaat het terug....
Pagina: 1