Toon posts:

Medion MM gevoelig voor aardstralen?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn P4 Medion MultiMedia desktop heeft vreemde kuren.
In eerste instantie leek het niet willen (door-) starten veroorzaakt te worden door restspanning.
Dat is opgelost door het aarden van (de stopcontacten van) de machine.

Ik heb precies 24 uur zonder problemen kunnen werken, waarna het weer van voor af begon: niet opstarten.
Een schone installatie (W2K ipv WXP) leek een oplossing te bieden maar zodra ik de machine op zijn 'vaste' plek neerzet krijg ik een melding die aangeeft dat ik een niet geformatteerde schijf benader.
Zet ik de PC op mijn bureau (gast-aansluiting op KVM box) start hij zonder problemen door en kan ik volop werken. :?
Loskoppelen en vervolgens weer op de vaste stek aansluiten resulteert in niet kunnen opstarten.
  • kan de bios in de war raken van de aangesloten (externe) kabels en weer spontaan uit de war komen als er andere (soort gelijke) kabels worden gebruikt?
  • Als de kabels er verder niet toe doen, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Ik heb inmiddels al een heel boekwerk aan correspondentie met de Hel(l)pdesk en de 2e lijns techneuten van Medion en MediaMarkt en begin zo langzamerhand te geloven dat er iets bovenaards aan de gang is dat mij tot wanhoop drijft 8)7 |:(

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 16:27
mijn gevoel zegt nieuwe voeding erin

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bovenaards? Ik zou idd ook iets zeggen in de trand van stroomvoorzienings problemen, hoop dus dat je nog garantie hebt. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding op de ene powercord wel goed en op de andere niet?

Da's inderdaad het enige dat ik nog niet geprobeerd heb, een nieuw powercord...

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Powercord? lol :P
Je bedoelt zeker voedingskabel?
Maar goed, kan zijn dat er een breuk oid inzit, anders meet je hem even door met een multi meter of probeer je idd een andere.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:44:
Voeding op de ene powercord wel goed en op de andere niet?

Da's inderdaad het enige dat ik nog niet geprobeerd heb, een nieuw powercord...
En een overspanningsbeveiliging of nog beter een UPS doet ook wonderen, ik had last van kleine pieken en sinds er 2 APC UPS'en staan is dat volledig over.

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 16:27
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:20:
[...]

En een overspanningsbeveiliging of nog beter een UPS doet ook wonderen, ik had last van kleine pieken en sinds er 2 APC UPS'en staan is dat volledig over.
een ups mag voor een gewone thuis gebruiker natuurlijk niet de oplossing zijn.

medion wil wel een vaker te lichte voedingen in een pc plaatsen

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-02 23:16
Staat er misschien een halogeen bureaulamp in de buurt?
Die kunnen namelijk voor veel storing zorgen als deze samen in een stekkerdoos of stopcontact zit met je pc.

Even een voorbeeld: Een pc van een kennis van een vriend van me had ook kuren. Bij die kennis wilde het systeem niet doorstarten en spontane freezes in windows op willekeurige momenten. Dus alle onderdelen afzonderlijk testen, zonder resultaat. Bij die vriend thuis deed de pc het gewoon en was er geen probleem vast te stellen. Wat bleek het nu te zijn: een halogeen lamp die op het bureau stond naast de computer in questie. Na het verwijderen van die lamp deed de pc het zoals hij het zou moeten doen. Raar verhaal maar waar.

Verwijderd

ruzzel schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:38:
[...]

een ups mag voor een gewone thuis gebruiker natuurlijk niet de oplossing zijn.

medion wil wel een vaker te lichte voedingen in een pc plaatsen
Ja en dat had ik dus ook, dus een Zalman 400B erin en dan heb je dit:
http://www.zalmanusa.com/

ZM400B-APS
System Protections, EMC & Safety
Over-Voltage Protection (OVP), Over-Current Protection(OCP)
Short Circuit Protection (SCP)
Ofwel een paar keer pieken en uit is de pc, leuk als je net midden in je game zit of een word documentje :/
Maar inderdaad, voor de TS probeer eens een betere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Vooralsnog ben ik bereid om een jaar lang geen voetbalwedstrijd (op TV) te missen als iemand me weet uit te leggen wat er aan de hand is... :?
Wie weet wat ik van foebelle vindt weet dan hoe erg het nu met me gesteld is 8)7

Machine staat nu weer op het bureau en er is geen vuiltje aan de lucht, geen kromme bits en/of bytes. Dit was eergister ook zo en toen dacht ik hem weer op de 'vaste' plek te zetten en lekker aan de gang te kunnen gaan maar binnen 2 minuten "Freeze" waarna de gehele BIOS weer ondersteboven lag en allerlei onderdelen niet herkend werden. :'(

Gezien het feit dat de prik door 1 kabel naar het bureau komt en de machine op het bureau wel en onder het bureau niet functioneert kan ik slechts concluderen dat deze problemen niet door de voeding gëinitieerd worden. Wat het wel is weet ik ook niet en dus houd ik het vooralsnog op de eerder genoemde aardstralen. Er stond inderdaad een halogeen lamp, die leek in eerste instantie het probleem te kunnen zijn (na verwijdering was BIOS weer in te stellen _/-\o_ ) maar achteraf blijkt deze dus niet de boosdoener te zijn geweest.

Voorlopig geef ik het even op en hoef ik even geen uitleg meer. Stel je voor een heel jaar alleen maar foebelle kijken... 7(8)7

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

hmmm. Als hij onder je bureau staat, kan het dan zo zijn dat hij dichter bij een halogeenlamp op de etage lager staat?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

maak de kast eens open en kijk eens of alles goed gemonteerd is,en of alle kaarten er goed stevig inzitten.

mischien zit het mobo of videokaart los,dan beweeg je bijvoorbeeld de vga kabel en maakt je videokaart of mobo net wel/net niet contact.

verder even alle kabels goed aanduwen.

Verwijderd

Topicstarter
@c70070540 - Lamp stond op bureau zat overigens wel in zelfde stekkerblok als PC. Volgende stap was PC stekkerblok "naar voren" maar ook dat bood geen soelaas.

@mark_m - wat zeg je, Ernie? Wellicht ten overvloede voor de late instappers: dit betreft een fabrieksmachine die ca. 13 maanden *zonder problemen* gefunctioneerd heeft. Voor de rest kan ik melden dat ik alles, maar dan ook alles geprobeerd heb. Je denkt toch niet dat ik hulp ga inroepen op dit forum als dat niet het geval zou zijn? Mijn nick mag dan KnoeierT zijn, ik ben het niet echt :N

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:53
Probeer eens met een verlengsnoer op een hele andere spanningsgroep thuis. Het lieftst vanaf een plek waar de PC wel werkt.

Verwijderd

dat iets 13 maanden gefunctioneerd heeft zegt niets maar dan ook helemaal niets,al eens geprobeerd om een beetje te wiebelen aan alle stekkers,kabels en kaarten IN de kast als de pc aan staat?
ja,ik vraag het maar hoor...ik kan moeilijk zien of je al iets wel of niet hebt geprobeerd,ik ben jomanda niet :')

Verwijderd

Brokencore schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:44:
Probeer eens met een verlengsnoer op een hele andere spanningsgroep thuis. Het lieftst vanaf een plek waar de PC wel werkt.
Verlengsnoeren :X
Andere groep gaat echt niet uitmaken, of er moet iets los zitten in het stopcontact, zou niet de eerste keer zijn dat ik mee maak dat de fase of nul los zit.
Dat laatste kan ook het geval zijn in een verleng snoer of sluiting in de schakelaar als het zon tafeldoos is met een schakelaar.
Mijn pc zit aan mijn ups en de ups zit rechtstreeks in de wcd, 4 voudig en geaard.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Probeer eens een andere muis en toetsenbord, eventueel een andere monitor. Je zegt nl. dat het probleem weg is als je de PC op een KVM switch aansluit. Naast een andere netstroomaansluiting heb je daar dus ook een andere muis, toetsenbord en monitor.

Ik denk niet dat geesten, grays, aardstralen of astrale projectie factoren van belang zijn (in dit geval). :)

[ Voor 18% gewijzigd door pinockio op 27-12-2007 21:25 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Geaard stopcontact?

Verwijderd

Heeft ie al gedaan;
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:06
In eerste instantie leek het niet willen (door-) starten veroorzaakt te worden door restspanning.
Dat is opgelost door het aarden van (de stopcontacten van) de machine.

Verwijderd

Topicstarter
geen aardstralen!

Aardstralen bleken niet de oorzaak van de ellende maar een niet volledig werkende processor koeling.
Dat ik daar niet eerder aangedacht heb 7(8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:26:
geen aardstralen!

Aardstralen bleken niet de oorzaak van de ellende maar een niet volledig werkende processor koeling.
Dat ik daar niet eerder aangedacht heb 7(8)7
En je vaste plek was ingesloten waar de PC weinig verse/koele lucht kreeg?

Verwijderd

Het zou nogal lastig worden om te concluderen dat het aardstralen zouden zijn, want dan moet je eerst aantonen dat aardstralen bestaan, en uitzoeken welke eigenschappen deze hebben.
Pagina: 1