Toon posts:

[iBook] Airport geen WPA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een iBook G3 600Mhz met een apple airport (11mbit oude interne model)
deze wil ik aanmelden op het draadloos netwerk thuis bij ons, echter geeft hij bij het verbinden met ons netwerk een foutmelding! als ik de WPA(1 of 2) beveiliging terugschroef naar WEP 128bit dan gaat alles wel helemaal goed

Draadloos acces point: Apple airport express 54mbit
machine: iBook G3 600Mhz + apple airport 11mbit

andere machines hebben met WPA(1 of 2) geen problemen! geprobeert met: PB G4 12", MBP 15" 2,2, PowerMac G4 DP 1,25.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

We hebben een iBook op mn werk. Die ondersteund ook alleen maar WEP encryptie. Dat is volgens mij een beperking van de eerste airport kaartjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Shuriken op 24-12-2007 22:45 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50
Draai je wel OS 10.3 of hoger?
Anders gaat het zowiezo niet werken.

Daarnaast heb ik ook een sterk vermoeden dat de eerste airport kaartjes inderdaad geen WPA ondersteunen.

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 12:35
Ik heb destijds ook een 600 Mhz iBook G3 gehad met AirPort card en dat werkte wel met WPA.

Volgens het onderstaande knowledge base artikel heb je zowel Mac OS X v10.3 als AirPort software versie 3.3 nodig.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107795

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Mac OS 10.4 erop geinstalleert, echter weet ik de airport software (nog) niet ! dit ga ik even nakijken, en dan kom ik hier nog even op terug. bedankt voor de tip ! :)

edit: heb net even gekeken maar kan niet vinden of de airport kaart software 3.2 heeft, maar wel dat hij firmware 9.5.2 heeft, ook heeft de machine mac os 10.4.10 geinstalleert en lijkt het mij dus logisch dat al het voorgaande ook is geupdate (en dus ook de airport software dan toch ?)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 12:08 ]