Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD monitor knippert aan en uit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik heb hier een LCD monitor staan die zodra van resolutie verandert door bv. opnieuw op te starten gaat knipperen of bij het spelen van bv. spelletjes enz.
Als hij gewoon aanstaat is er niets aan de hand maar zodra de resolutie verandert stopt ie niet meer met knipperen en moet ik hem een tijdje van het stroom halen. Voor het geval gevraagd wordt nee het ligt niet aan de pc of videokaart want hij doet het op verschillende pc's waar ik hem op geprobeert heb.
ALs hij gaat knipperen gaat ook de powerled (groen) uit en aan tegelijk als het scherm hij valt als het ware weg en dan gaaat ie weer aan.
Ook geeft ie als hij standby staat of als je hem uit druk een zachte hoge pieptoon.
Kan ik hier iets aan doen of iets bv. een onderdeel dat niet goed vervangen of kan ie gewoon bij de vuilnis ?

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:49
Die hoge pieptoon is gewoon een condensator. Daar heeft die van mij ook last van. Weet je zeker dat je monitor de resolutie ondersteund die wordt ingesteld?

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 14:34
Bij het vuilnis is een groot woord, maar ik denk dat je er zo niet 1,2,3 uit gaat komen wat hiervan de oorzaak is. En onderdelen vervangen is ook niet echt een oplossing, aangezien je toch niet weet wat er kapot is. Laten repareren is met de prijzen van de tft's tegenwoordig echter ook niet de moeite. Dus misschien is de beste optie toch bij het vuilnis. Of het zou aan de backlight moeten liggen, dan kun je het scherm zelf nog gebruiken voor een DIY-beamer.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
kan dat geen kwaat als hij uit/standby staat straks vliegt hij in de vik ofzo?
maar als ik het een beetje goed begrijp als het de backlight moet zijn dan is het toch alleen de verlichting?
Ik heb deze monitor gehad en volgens mij is hij ooit gevallen heb ik zo'n idee hij staat nu aan en zolang er niets verandert blijft ie het gewoon doen maar zodra ik bv. opnieuw zou opstarten wat dus de resolutie verandert blijft hij knipperen tot ik de stroom er een tijdje vanaf trekt.
Nou staat mijn PC bijna de hele dag aan maar als ik bv. een spelletje wil spelen en die is in een andere resolutie is het een beetje jammer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens het idee dat hij die switch niet kan maken naar andere resoluties want als ik bv. naar een andere resolutie ga voor bv. een spelletje en hem dan uit druk en ff wacht tot hij er is en dan weer aanzet dan werkt hij wel op een andere resolutie maar zou ik hem niet uit drukken dan gaat hij knipperen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Niet gewoon een lekke condensator?

Ik zie regelmatig lcd's met dezelfde problemen:

Dell E17xx serie: brakke fets in LCD invertor

Lekke condensatoren heb ik al gezien (en gefixed) in oa Medion, Acers, Yakumo, Packard Bell, en nog een paar merken. Allemaal schermen zonder adaptor (voeding in scherm zelf), en allemaal lekke condensatoren (allemaal 17" van een paar jaar oud)

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat zo maken dan?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 17:01
geef eerst eens het model en merk...

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 16:11

DaWaN

'r you wicked ??

Het kan van alles zijn. Ik gok op slechte elco's of losse contacten hier :)
Hij lijkt de switch van resoluties niet fijn te vinden en daar heeft volgens mij de backlight niet zoveel mee te maken, grote kans is dus dat de voeding eruit klapt wanneer de controller op één-of-andere manier iets meer stroom trekt dan tijdens normaal gebruik.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
Ik geef het ook veel kans dat het een kwestie is van openhalen, lekke elco opspeuren, nieuwe uit je onderdelenbakjes halen en vervangen, en je kan weer een paar jaar verder. Heb hier zo'n Acer staan uit het containerpark.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik ben alleen wat a-technisch helaas
De monitor is een HP 1502 monitor trouwens

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 17:01
@naftebakje,

niet iedereen heeft een onderdelen bakje :P, maarja ik snap wat je bedoelt ;)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

hallo

ik heb ook zo`n scherm een hp 1502

maar hoe zie welke van de condensatoren lek is

bij voorbaat dank

muijsje

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Door te kijken uit welke de bruine troep lekt?

http://boudewijn.tweakblo...paratie-iiyama-e481s.html
Hier heb ik min of meer hetzelfde gedaan.

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:13:
Door te kijken uit welke de bruine troep lekt?

http://boudewijn.tweakblo...paratie-iiyama-e481s.html
Hier heb ik min of meer hetzelfde gedaan.
ik heb zitten kijken maar ik heb er geen waar bruine troep uit lekt

wel een paar die bol staan bovenop

kan het zijn dat die dan kapot zijn???

groetjes muijsje

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:11
Muijsje als ze bol staan zijn ze idd kapot, even vervangen door dezelfde waardes en hij is weer als nieuw !
zo heb ik onlangs nog een HP TFT gered van de vuilnisbelt.

Toevallig vanavond ook bij iemand geweest met soortgelijke problemen.
Het ging hier om een Novita TFT monitor welke allemaal rare kleuren gaf en een trillend beeld.
Toen ik hem even van de stroom haalde om hem vervolgens weer aan te zetten, niet dus..
maar even later ging hij dan wel weer aan. Nu verdenk ik zelf ook de voeding, zijn mijn vermoedens correct ?

My favorite programming language is solder.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja bol staan komt door teveel druk erin.
Bij nog meer druk komt het electroliet (bruine smurrie eruit).
Als je deze elco's vervangt, doe het dan aub door 105C modellen. Die gaan langer mee.
Vervang de niet bolstaande elco's ook maar, die zullen waarschijnlijk(!) op niet al te lange termijn ook sneuvelen.

Het zijn de kosten niet om een paar elco's te swappen namelijk.

Verwijderd

heb ik misschien nog een rare vraag.

weten jullie misschien een goed adresje om die elco`s te bemachtigen?

ik ben pas een beginneling in de elektronoca gebeuren

alvast bedankt
muijsje

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
elektronica winkel in de buurt?

Ik weet niet waar je woont, maar bijna elke stad heeft wel een elektrowinkel zoals Stuut & Bruin, Okaphone

etc

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 09:23
Als je geen winkel in, de buurt moest vinden, raad ik je dickbest aan. Heeft veel spul en verzend snel aan goedkoop tarief.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

astelectronica.nl is vind ik erg fijn.
Anders idd dickbest of desnoods conrad (rotwinkel).

Verwijderd

ik wil allen van harte bedanken

ik heb weer een mooi schermpje voor 3 euro 20

bedankt voor jullie hulp

met vriendelijke groet muijsje
Pagina: 1